[RR (Dag 1-7)] Cykeläventyr i Skottland (Nu med alla bilder!)
Jag tänkte cykla i Skottland, verkar fränt. Jag hittade den här: http://www.bikepacking.com/routes/cairngorms-loop/
Det fick bli utgångspunkten. Min tanke är att vara ute i en vecka och cykla utan att behöva handla efter vägen. Det finns några bothys (övernattningsstugor) efter vägen, men det känns bättre att ha med tält så kan jag stanna där jag vill. Jag letade ett tag och fastnade för Big Agnes fly creek ul2. Ett tvåmanstält som väger 1050 gram. Sovsäck och liggunderlag hade jag redan, inga superlättviktare men jag är ju inte gjord av pengar :) Beställde ett Optimus Crux lite och tre 100g gastuber. 15 portioner frystorkat av olika smak, mums. Varma koppen och måltidsbars till frukost och kvällsmat. Gröt går fetbort :)
Jaja, här kommer lite inför-bilder. Imorgon kl 6.30 lyfter planet från Arlanda till Amsterdam, sen vidare till Inverness! Cykelväskan lämnas på ett bed & breakfast medans jag cyklar. Där kommer jag att bo sista natten också.
Cykeln har tvättats, fått nya belägg, nya lager i framhjul och bakhjul, nya vevlager samt en ytterbensservice på gaffeln.
Skönt att jag slipper göra allt själv :)
Kedjan fick sig en omgång också.
Tadaa!
Sen skulle tältet provresas...
Titta vad bra det går!
Som sagt, skönt med hjälp :)
Tittut!
Sådärja! Lätt att sätta upp och lagom stort.
Tvättat kläder...
...och strukit skjorta.
Här är all packning inklusive cykelkläderna.
Och såhär ser det ut packat!
Nu skiter jag i det här och sticker till Skottland och cyklar! Kommer RR sen...
Det fick bli utgångspunkten. Min tanke är att vara ute i en vecka och cykla utan att behöva handla efter vägen. Det finns några bothys (övernattningsstugor) efter vägen, men det känns bättre att ha med tält så kan jag stanna där jag vill. Jag letade ett tag och fastnade för Big Agnes fly creek ul2. Ett tvåmanstält som väger 1050 gram. Sovsäck och liggunderlag hade jag redan, inga superlättviktare men jag är ju inte gjord av pengar :) Beställde ett Optimus Crux lite och tre 100g gastuber. 15 portioner frystorkat av olika smak, mums. Varma koppen och måltidsbars till frukost och kvällsmat. Gröt går fetbort :)
Jaja, här kommer lite inför-bilder. Imorgon kl 6.30 lyfter planet från Arlanda till Amsterdam, sen vidare till Inverness! Cykelväskan lämnas på ett bed & breakfast medans jag cyklar. Där kommer jag att bo sista natten också.
Cykeln har tvättats, fått nya belägg, nya lager i framhjul och bakhjul, nya vevlager samt en ytterbensservice på gaffeln.
Skönt att jag slipper göra allt själv :)
Kedjan fick sig en omgång också.
Tadaa!
Sen skulle tältet provresas...
Titta vad bra det går!
Som sagt, skönt med hjälp :)
Tittut!
Sådärja! Lätt att sätta upp och lagom stort.
Tvättat kläder...
...och strukit skjorta.
Här är all packning inklusive cykelkläderna.
Och såhär ser det ut packat!
Nu skiter jag i det här och sticker till Skottland och cyklar! Kommer RR sen...
Senast ändrad: