( RR) Kinnekulle i försommardräkt magiskt vackert
Vi har tre år i rad missat den årliga turen som kompisarna gör till Kinnekulle men nu tänkte vi att det var dags även för oss att åka dit.Eftersom vi kom söderifrån tyckte vi att Blomberg station var en lämplig startplats och tanken var att köra Kinnekulleleden motsols.Redan efter en kvart var det kört då vi rundade en kohage som man inte fick köra genom(men som tydligen alla gör ändå).Tillbaka på leden upptäckte vi att vi kör medsols(hur svårt kan de va?) men inte läge att vända utan bara köra på.Snart kom vi in i blommande hagar.
Vi upptäckte att vi var i de röda stugornas förlovade land.
,
Efter ett tag körde vi mitt i de gamla gruvschakten,riktig häftig miljö.
Kan en cyklist vara hjulbent?
Ninastigar kallar våra cykelkompisar flowiga lättcyklade stigar då blir frugan på extra gott humör.
Vrider man blicken lite från stigen upptäcker man svensk idyll när den är som finast.
Mer flow.
Helt plötsligt upptäcker man att man cyklar mitt i maten,ramslöken är ju Kinnekulles kännetecken.
Se upp för trädet!
Nu var det dags att prova ramslöksoppa intages på Hällekis trädgårdscafe gottgottigottgott
Efter Hällekis camping väntade rotmattestigar och en rejäl motluta upp mot Högkullen.
Vid Högkullen var cyklarna lite törstiga och vi passade på att ta en glass.
Yes,äntligen utför igen!
Utan landskapsvårdarna i bakgrunden hade det sett annorlunda ut här.
På väg tillbaka ytterligare flow.
Lite ängsblommor.
Sista pausen var vid Lasses grotta känns som boendestandarden har förbättrats de senaste hundra åren.
Har nu avverkat vår första Kinnekulletur men inte den sista ses vi där nästa år?
Vi upptäckte att vi var i de röda stugornas förlovade land.
,
Efter ett tag körde vi mitt i de gamla gruvschakten,riktig häftig miljö.
Kan en cyklist vara hjulbent?
Ninastigar kallar våra cykelkompisar flowiga lättcyklade stigar då blir frugan på extra gott humör.
Vrider man blicken lite från stigen upptäcker man svensk idyll när den är som finast.
Mer flow.
Helt plötsligt upptäcker man att man cyklar mitt i maten,ramslöken är ju Kinnekulles kännetecken.
Se upp för trädet!
Nu var det dags att prova ramslöksoppa intages på Hällekis trädgårdscafe gottgottigottgott
Efter Hällekis camping väntade rotmattestigar och en rejäl motluta upp mot Högkullen.
Vid Högkullen var cyklarna lite törstiga och vi passade på att ta en glass.
Yes,äntligen utför igen!
Utan landskapsvårdarna i bakgrunden hade det sett annorlunda ut här.
På väg tillbaka ytterligare flow.
Lite ängsblommor.
Sista pausen var vid Lasses grotta känns som boendestandarden har förbättrats de senaste hundra åren.
Har nu avverkat vår första Kinnekulletur men inte den sista ses vi där nästa år?