Bästa elektriskt uppvärmda iläggssulan?

Mart24speed

Aktiv medlem
Mina fötter är hopplösa svåra att hålla varma och jag lider även av domningar pga av vad jag antar konstig fotform så problem kan uppstå redan vid 7-10 plusgrader. Fötterna brukar kännas bra 1 timme ungefär innan problem uppstår. Optimalt hade varit om jag kunde gjuta sula med elektrisk uppvärmning för att gardera mig men nu får jag välja det som är mest lättillgängligt vilket då är värmesulor. Ska tilläggas att jag provat uppvärmda sockar från XXL men dessa fungerade inget vidare och lämnades tillbaka.

Så vilket är det säkraste kortet att satsa på som kan ge god värme i ca 3 timmar?
(cyklar i Lake 303 Wide, alltså en rejäl vintercykelsko.)

Tacksam för alla svar och tips.

alternativt du kan be din läkare skriva ut nitroglycerinkräm (1-2 procent i essex kräm) som smöjs på bakom inre fotledsknylan och över fotryggen.

Lider av samma problem, tappar känsel under +5 efter någon timme. Det enda som hjälper mig är Springyards elstrumpor fast drivna av Kjells lipo batterier från deras rubicon sulor.
De ger 2 värmarlägen och själva värmeelementen ligger ovanpå tårna. Har fungerat ner i -15 för mig med rätt antal ytterlager.
Glöm inte att hålla ben och vader varma med då mycket av nedkylningen sker där.

nickpick, nitrokrämen är ju ändå enkel att prova. är det kramp i fotens kärl lär det hjälpa bra, många är väldigt nöjda. är det dålig cirkulation mera centralt ifrån är det väl mera vanskligt läge.

ska ju inte masseras in, bara strykas på, och läkaren kan gärna visa var kärlen finns.

Har nu cyklat 2 gånger med Kjells sulor... Värdelös kvalitet. 1 batteri var felaktigt och bägge batterierna byttes efter första turen. Det verkar som att även en av dessa nya är defekt enligt laddlampan som blinkade varning... De gav värme i ca 45 minuter sedan blev fötterna kalla.. Vet inte om det är lönt att krångla med dessa mer.. Får nog satsa på något dyrare alternativ och som fokuserar värmen framme vid tårna.

Vet inte hur du/ni klär er men tänk på att om kroppen kyls ner så stänger kroppen själv av värmen till de delar som är längst ut. Så att vara sval om kroppen men varm om händer och fötter är i princip omöjligt.

Jag funderar på att köpa ett storpack av bara elementen till Rejmos elsulor.
För den som kan och ids fixa ett eget 3,6V batteri tycker jag de är både lagom varma och prisvärda.
Skicka PM ifall del i ett gruppköp skulle vara intressant.

Digitsole funkar toppen styrs med app så att man kan ha olika temp på sulorna om man är mer frusen om ena foten
Något dyra och bygger en del höjd i skon då batteriet är inbyggt i sulan,men har bra batteritid och kvaliteten är på topp

Jag har haft sulor i många år men köpte precis strumpor eftersom en sula gått sönder.

Fördelen med strumpan är att man kan använda den i alla typer av skor men eftersom den är hög "måste" man ha långa byxor. Sulan går att använda med korta cykelbyxor om man har skoöverdrag att fästa batteriet i. Nackdelen med sulan är att man troligtvis behöver klippa till den för optimal passform i vinterskon och då är det inte säkert att den passar 100% i övriga skor.

Oavsett tycker att att båda alternativen är grymma och ett måste för mig med kalla fötter.

Tillbaka
Topp