Mini_me sa:
Hej Bullen.
Nån annan som känner ett behov att göra saker själv?
Laga klockar , diskmaskiner mm?
Jag behöver lära mig behärska en symaskin. Ska laga jeans.
Jag har råd att köpa tjänsterna men det lockar att klara sig själv. Slå systemet typ.
Tankar?
Jag gör det mesta själv, men har nu såpass ny bil att jag lämnar in den på verkstad för service. Tycker det är lite lustigt att de frågar om de ska fylla på spolarvätska bara, varför inte fylla bensintanken också? ;-)
Byter sommar- och vinterdäck gör jag själv, så kan man slänga på reserven också utan att behöva ringa bärgare.
Har lagat några diskmaskiner, fast då får man importera delar från Tyskland, annars blir det billigare att köpa nytt.
Att byta batterier i klockor lönar sej snabbt, lite silikonfett på eventuella O-ringar bara ifall man vill behålla vattentåligheten. Se upp för Renatabatterier, de tenderar att läcka.
Fixa kallödningar och byta kondingar i diverse elektronik lär man ju göra själv, finns knappt några yrkesmän kvar som fixar sånt.
Lagar jeans gör jag inte, har nog köpt på mej fler par än jag hinner slita ut de närmaste tjugo åren... ;-D
Har man sommarstuga så blir man snabbt såväl rörmokare, murare, snickare som elektriker. Jo, jag har hittat fel som de behöriga elektrikerna har gjort, jordade uttag där jordtråden inte varit framdragen t.ex...