Hjälp! Kassetter slits snabbt. Vad ska jag ha?
Står plötsligt med två 11-delade SRAM XG1150 (10-42) kassetter där de tre minsta kuggarna har slitits ner anmärkningsvärt snabbt och nu kuggar över när jag trycker på med ny kedja. Den ena spökade på CV där jag tvingades hålla igen på platten och slakmotor (såååå jäkla mycket tid förlorade jag inte, men sekunderna är ändå irriterande) och nu den andra på gravelhojen efter bara typ 100-150 mil asfalt/grusåka och kedjebyte efter halva tiden. Har ju varit sjukt torrt denna sommar och dammat mycket mer än vanligt. Sliter fint damm i ständig sol mer än grov skit i busväder?
XG1150 är den billigaste SRAM 11-delade 10-42-kassetten. Finns det något i hållbarhet på de små kuggarna att vinna på att gå upp ett steg i modeller? Tänkte närmast på XG1180 eller 1195. De finare kassetterna kostar ju ganska rejält mycket mer. Hade ju varit fint med lösa kuggar så man kunde byta de slitna som E-thirteen kör med, men då tjänar förstås inte kapitalet så mycket pengar.......
XG1150 är den billigaste SRAM 11-delade 10-42-kassetten. Finns det något i hållbarhet på de små kuggarna att vinna på att gå upp ett steg i modeller? Tänkte närmast på XG1180 eller 1195. De finare kassetterna kostar ju ganska rejält mycket mer. Hade ju varit fint med lösa kuggar så man kunde byta de slitna som E-thirteen kör med, men då tjänar förstås inte kapitalet så mycket pengar.......
Senast ändrad: