Inspirationstråd nya cykelmodeller inför 2019

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 43681
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 43681

Guest
Själv har jag surfat runt senaste tiden och letat gravel/adventure/all road-cykel och blivit mer eller mindre kär i denna enkla men robusta skapelse.
Cannondale Topstone Sora. Denna är instegsmodellen med ett riktpris på ca 1000 Euro, uppåt finns det även en 105-modell och en Sram Apex-modell av Topstone.

Tar däck på upp till ca 42-622 (700x40c) och det saknas ju inte fästen på ramen direkt...

https://www.cannondale.com/International/bike/Productdetail?Id=4dd5ab91-3e7f-4600-a579-1925b42af812

1919.jpg

Om allt klaffar kommer jag sluka mil och upptäcka nya vägar med en sån här under 2019.

Redigerat: Nytt och bättre namn på tråden/rubriken.

Senast redigerad av en moderator:
Väldigt länge har jag besvarar frågan "vad blir nästa cykel?" med Bianchi aria eller en begagnad oltre om jag har tur, men häromdagen fann jag denna pärla! Svårt att fästa några hållbara argument till varför just denna mer än att den ser helt rätt ut.

Bilagor

• cannondale-systemsix-carbon-ultegra-2019.jpeg
    cannondale-systemsix-carbon-ultegra-2019.jpeg
    107.7 KB · Besök: 52
Nu ska jag gnälla.

Jag vill ha regel på att bilden måste visa ens egna cykel.

Visa din cykel heter tråden.
Tycker det är helt ointressant med "denna ska jag beställa" och en bild från någon webshop. Jag vill se soffbilder.

toga sa:
Nu ska jag gnälla.

Tycker det är helt ointressant med "denna ska jag beställa" och en bild från någon webshop. Jag vill se soffbilder.
+1

toga sa:
Nu ska jag gnälla.

Du är välkommen att gnälla, kritik är alltid bra.
Tänkte bara att tråden även kunde fungera som inspiration för andra, genom att bl.a. visa nya modeller som kommer ut som modellår 2019. Soffbilder kommer nog framöver ska du se. :)

Tillägg: Jag har tagit till mig av kritiken som den liberala demokrat jag är :) och har nu bytt namn på tråden.

Senast redigerad av en moderator:
Örjan Lax sa:
Själv har jag surfat runt senaste tiden och letat gravel/adventure/all road-cykel och blivit mer eller mindre kär i denna enkla men robusta skapelse.
Cannondale Topstone Sora. Denna är instegsmodellen med ett riktpris på ca 1000 Euro, uppåt finns det även en 105-modell och en Sram Apex-modell av Topstone.

Tar däck på upp till ca 42-622 (700x40c) och det saknas ju inte fästen på ramen direkt...

Ett annat grönt alternativ som jag spanat lite på (man bör alltid ha en plan B) är nya Kona Libre DL, fast då hamnar man i en helt annan klass (kolfiberram + gaffel, hydraul-bromsar m.m.) med ett riktpris på ca 4000 Euro. Men fortfarande gott om fästen på ramen... :)

http://www.konaworld.com/libre_dl.cfm

1199.jpg

Efter att ha testat fullgung 2018 har jag blivit övertygad. Denna Orbea Oiz kommer att gå under 2019. Ny ram som verkar mycket spännande

Bilagor

• lateral-gris.jpg
    lateral-gris.jpg
    67.7 KB · Besök: 36
Örjan Lax sa:
Ett annat grönt alternativ som jag spanat lite på (man bör alltid ha en plan B) är nya Kona Libre DL, fast då hamnar man i en helt annan klass (kolfiberram + gaffel, hydraul-bromsar m.m.) med ett riktpris på ca 4000 Euro. Men fortfarande gott om fästen på ramen... :)

http://www.konaworld.com/libre_dl.cfm

Ett tredje grönt alternativ är denna Canyon Grail AL 7.0 https://www.canyon.com/sv/road/grail/2019/grail-al-7-0.html
Ser ganska prisvärd ut med en 105-modell med hydrauliska bromsar för 15 papp! Rätt så snygg också. :)

7700.jpg

Tillbaka
Topp