Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ooms sa:Du kan vara lugn, det är nog många som läser, njuter, och drömmer sig bort...
Hade onekligen varit lite intressant med en sådan räknare.Kristoffer sa:Hade ju inte varit fel med en räknare på hur många gånger tråden öppnas.
För jag är också en sådan som egentligen bara läser utan att kommenter.
GoranS sa:Fick direkt när jag kom in en iskall cola i näven.
Jepp! :-)gabbeon sa:GoranS sa:Fick direkt när jag kom in en iskall cola i näven.
Skönt med omtänksamma resekompisar.
Andalusien eller Valencia-trakten?Sambal Oelek sa:Härligt Göran! Har kikat här varje dag, värmer gott i höstrusket :) ska snart dit och cykla själv så det är bra med lite inspiration också.
Maspalomas-trakten, men det är ganska likt ju :) vägarna ser lika härliga ut iafGoranS sa:Andalusien eller Valencia-trakten?Sambal Oelek sa:Härligt Göran! Har kikat här varje dag, värmer gott i höstrusket :) ska snart dit och cykla själv så det är bra med lite inspiration också.
Denna tid på året är det nog vädermässigt att föredra.Sambal Oelek sa:Maspalomas-trakten, men det är ganska likt ju :) vägarna ser lika härliga ut iafGoranS sa:Andalusien eller Valencia-trakten?Sambal Oelek sa:Härligt Göran! Har kikat här varje dag, värmer gott i höstrusket :) ska snart dit och cykla själv så det är bra med lite inspiration också.
Observant! Men, nej, den är människotillverkad.ooms sa:Är det en riktig get på femte bilden i dagens första "luckhalva"?
Tänkte väl det. Nog för att de kan "klättra" en del, men det där verkade lite extremt.GoranS sa:Observant! Men, nej, den är människotillverkad.ooms sa:Är det en riktig get på femte bilden i dagens första "luckhalva"?
ooms sa:Tänkte väl det. Nog för att de kan "klättra" en del, men det där verkade lite extremt.GoranS sa:Observant! Men, nej, den är människotillverkad.ooms sa:Är det en riktig get på femte bilden i dagens första "luckhalva"?
Kan utlova fler getter vad det lider, i alla fall enligt den gabbeonska tolkningen av get.gabbeon sa:ooms sa:Tänkte väl det. Nog för att de kan "klättra" en del, men det där verkade lite extremt.GoranS sa:Observant! Men, nej, den är människotillverkad.ooms sa:Är det en riktig get på femte bilden i dagens första "luckhalva"?
Tack för påminnelsen, jag hade missat den på telefonen. Måste nu kolla igenom tråden ordentligt på datorn. Mer getter, Göran!
GoranS sa:Kan utlova fler getter vad det lider, i alla fall enligt den gabbeonska tolkningen av get.gabbeon sa:ooms sa:Tänkte väl det. Nog för att de kan "klättra" en del, men det där verkade lite extremt.GoranS sa:Observant! Men, nej, den är människotillverkad.ooms sa:Är det en riktig get på femte bilden i dagens första "luckhalva"?
Tack för påminnelsen, jag hade missat den på telefonen. Måste nu kolla igenom tråden ordentligt på datorn. Mer getter, Göran!
Inte för att gå händelserna i förväg, men jag kan väl avslöja att det inte blev av på denna resa. Det närmaste vi kom var att se den från andra sidan dalen. Vet du om vägen upp är asfalterad? Försökte titta, men jag tyckte det på satellitfotona såg ut som att i alla fall övre delen var grusväg, men det är oerhört vanskligt att se sånt.ooms sa:Häftigt! Blir det en tur upp på Hahnenkamm också kanske?
Alltså, Österrike är ju grönt och fint på ett sätt som Spanien inte är även om det ffa nere i Andalusien var riktigt mkt blommor som blommade när vi var där. Var något jag verkligen uppskattade. Har tidigare bara sett det landskapet på höst och vinter och då är det inte speciellt grönt och bara enstaka växter som blommar. Sen är det ju så att om man vill man ha tuffa backar är ju Österrike ett eldorado. Vad det gäller asfaltsanvändning verkar de vara alpernas smålänningar - inga onödiga kurvor där inte!Glenn Dahl sa:Spanien är väl fint, men Alperna och speciellt Österrike är mer min typ av cykelmiljö!
Ser fram emot 10 luckor propagandacykling med Milka-kossor, apfelstudel och Stigl!
Blir en bra studie inför sommaren turné med den nyinköpta husbilen.
Om man är snäll, skulle man kanske kunna få lite gpx filer från resan?
GoranS sa:Alltså, Österrike är ju grönt och fint på ett sätt som Spanien inte är även om det ffa nere i Andalusien var riktigt mkt blommor som blommade när vi var där. Var något jag verkligen uppskattade. Har tidigare bara sett det landskapet på höst och vinter och då är det inte speciellt grönt och bara enstaka växter som blommar. Sen är det ju så att om man vill man ha tuffa backar är ju Österrike ett eldorado. Vad det gäller asfaltsanvändning verkar de vara alpernas smålänningar - inga onödiga kurvor där inte!Glenn Dahl sa:Spanien är väl fint, men Alperna och speciellt Österrike är mer min typ av cykelmiljö!
Ser fram emot 10 luckor propagandacykling med Milka-kossor, apfelstudel och Stigl!
Blir en bra studie inför sommaren turné med den nyinköpta husbilen.
Om man är snäll, skulle man kanske kunna få lite gpx filer från resan?
För egen del får jag säga att jag faktiskt tycker att båda länderna bjuder på mycket fin backcykling även om de skiljer sig mycket åt och det på flera olika sätt.
Angående gpx-filer så är jag ju en dinosaurie och kör GPS-löst och rutterna jag har inkluderat i denna RR är konstruerade i efterhand. Dock skulle jag säga att det nog är tämligen god överensstämmelse mellan dessa rutter och hur vi verkligen cyklade, så om du vill kan jag PM:a dig länkar till turerna på alpresan när jag är klar med julkalendern.
Du får väl följa kalendern och se om den dalen dyker upp ... ;-)Glenn Dahl sa:Du missade väl inte Zillertal om du var i krokarna?
GoranS sa:Du får väl följa kalendern och se om den dalen dyker upp ... ;-)Glenn Dahl sa:Du missade väl inte Zillertal om du var i krokarna?
Nej, jag har aldrig varit där, så har ingen koll på det. Men framför Hahnenkammrennen sitter man ju klistrad varje år runt 20-25 januari :-)GoranS sa:Inte för att gå händelserna i förväg, men jag kan väl avslöja att det inte blev av på denna resa. Det närmaste vi kom var att se den från andra sidan dalen. Vet du om vägen upp är asfalterad? Försökte titta, men jag tyckte det på satellitfotona såg ut som att i alla fall övre delen var grusväg, men det är oerhört vanskligt att se sånt.ooms sa:Häftigt! Blir det en tur upp på Hahnenkamm också kanske?