[RR-film] Utförscykling på Madeira

Shrue

Aktiv medlem
Fick en möjlighet att dra till Madeira en vecka i början av december och högg direkt. För att inte köra slut på mig totalt planerades två vilodagar in, vilket lät som en okej plan på pappret. En av vilodagarna bestod av klättring/vandring mellan de två högsta topparna, vilket var helt fantastiskt (jobbigt). Resultatet blev att benen var helt körda och varje trappa efter det blev en utmaning att ta sig upp för, inte optimalt när man ska trampa 1000hm uppför någon dag senare..

Upplägget med två dagar shuttling samt två dagar trampa runt själv kändes annars rätt så lagom. Lokoloko skötte shuttling och det fungerade smärtfritt, enda man kan anmärka på var att spridningen på de olika åkarnas erfarenhet i gruppen (trots varning/klassificering av turerna till level 4/4). Ett riktigt plus var att de körde långa dagar, från 09-17.30 typ. Trailforks gör det lätt att planera egna turer.

Hur som helst var det helt fantastiskt. Enda tråkiga var att jag lyckades krascha sönder nya gopron en aning, men det är sånt som händer :/

larsaw sa:
Grym edit!
Visst har du filmat med en gimbal?
Vad gick sönder vid kraschen?

Tack alla :)

Filmade med en Hero 7 black, 4K60 med Wide samt bildstabilisering. Monterad på en Feiyu tech WG2 gimbal. Kanske lite kaka på kaka med dubbel stabilisering, men det blir rätt så mycket stabilare än med bara gimbal. Nackdelen med de inställningarna verkar vara batteritiden, fick bara ut typ 1 timme så det blir nog att fixa fler batterier..

Shrue sa:
larsaw sa:
Grym edit!
Visst har du filmat med en gimbal?
Vad gick sönder vid kraschen?

Tack alla :)

Filmade med en Hero 7 black, 4K60 med Wide samt bildstabilisering. Monterad på en Feiyu tech WG2 gimbal. Kanske lite kaka på kaka med dubbel stabilisering, men det blir rätt så mycket stabilare än med bara gimbal. Nackdelen med de inställningarna verkar vara batteritiden, fick bara ut typ 1 timme så det blir nog att fixa fler batterier..

Grym film! Hur fäste du gimbalen?

Ser riktigt nice ut, bra cykling.?
Man längtar ju lite efter sol nu i ett grått och regnigt skåne. Hoppas du inte skadade dig allt för jäkligt i vurpan.

Snygga

Aha nu ser jag i filmen hur spåret delar sig där du faller i början och man kan faktiskt ta en vänsterlinje.

Först undrade jag vafan du höll på med(varför går han vänster där)

Keep it up

JohanA sa:
Grym film! Hur fäste du gimbalen?

Har tagit en vanlig gopro bröstsele som jag skurit/filat bort spåren för gopro-fäste och sedan borrat ett hål i mitten. Gimbalen sitter alltså skruvad direkt på plattan (finns 1/4" kameragänga under gimbalen).

Der Kaiser sa:
jekyll sa:
Mastigt! Jag behöver åka till solen och cykla!
Snygg edit med bra musik.

Vad var 3e låten för nåt? Före Joy Division.
Det är nog Adolescents - Amoeba du tänker på.

Har såklart en lista för att undvika att samma låt används i flera filmer (vore ju katastrof).
https://open.spotify.com/embed/user/shrue/playlist/2lbtmufgGTjMk51VfxHj4B

Snyggt! Ser ju torrt ut, hade fått intrycket att det var väldigt fuktigt där under vintern. Hade ni tur med vädret eller är det sådär det brukar vara?

Startgas sa:
Snyggt! Ser ju torrt ut, hade fått intrycket att det var väldigt fuktigt där under vintern. Hade ni tur med vädret eller är det sådär det brukar vara?

Vi hade tydligen väldigt tur med vädret., inget regn på en vecka och temperaturer kring 18-20 grader. Tydligen hade det regnat hela november och man får nog räkna med någon dag regn om man åker ner.

Tillbaka
Topp