geologen sa:
Ok, strumpor i ull och stickade strumpor i garn (raggsocksliknande) är inte det jag är ute efter, utan vanliga strumpor gjorda i riktigt grov bomull. Jag har haft massa strumpor i bomull genom åren, men de är bara bra i 3-4 användningar, sen är de antingen utslitna (hål) eller så har de tappat formen. Och generellt är de lite för tunna. Nåt enstaka par har jag haft som varit tjocka och rejäla, men det var för många år sen och de finns inte kvar.
Var ska jag leta för att hitta det jag söker, och finns det alls i dag?
Är det butiker med arbetskläder jag ska leta i?
Märken/modeller att rekommendera?
Newbody, som säljs av föreningar, har en variant i kammad bomull som heter Comfort Socks. De kör jag med sedan många år tillbaka å de är både tjockare och slitagetåliga. Jag har platta fötter utan fotvalv å hälarna rör sig därför mer i skon har jag märkt. Men dessa strumpor klarar slitaget bra! :)
Så det kanske kan vara nått?
http://www.e-magin.se/paper/dpcb3m9m/paper/1
Lägger även jag en röst på Newbody! Sport sock är min favorit, men vette tusan om den var med i senare katalogen dock? men deras modeller med extra förstärkning i tå och häl är supersköna och enligt mig otroligt hållbara. Har i princip bara kört på deras sockar de senaste 10 åren.