[RR-film] Utförscykling i Sintra, Portugal

Shrue

Aktiv medlem
Eftersom förra årets tur till Sintra var så lyckad blev det en spontanresa i slutet på januari med 8 dagars cykling. Bodde i Colares (AirBnb) vilket gjorde att man kunde ta sig för egen maskin till och från bergen. Mestadels använde vi WeRide för shuttle samt guidning, fick även cykla lite med Emanuel Pombo, vilket gjorde mig lite starstruck.

Temperaturen låg mellan ca 12-18 grader, vilket kändes helt okej jämfört med slasket i Göteborg.

Jag och min danske vän Karsten försökte oss också på att dokumentera en av stigarna, vilket visade sig vara rätt så tidskrävande och allmänt jobbigt. Tror vi hade ca 300hm bike-push för att dokumentera 1km stig..

jonte987 sa:
Cool, vinner kategorin direktflyg med sas å kortast transfer?

Från Sthlm går det nog direktflyg till Lissabon, tyvärr inte från gbg.. Flög via Bryssel, kostar ca 1400-1800kr + 1000kr för cykelväskan. Från flygplatsen i Lissabon till Sintra tar det ca 30-40 min.

Såg att det låg nära flygplatsen. Fast SAS flyger inte från cph som jag trodde men Norwegian & tap gör.
Kommer man bara loss en långhelg så det nice m smidig resa tänker jag.

Kul att se! Körde spåren med WeRide i November. Dock hade jag kallt, ösregn och lera men det var hur bra som helst. Jag blev även stärkt av hemkört från 'the locals' på toppen för att få upp värmen. När jag frågade om tips på att köra utför snabbare så svarade dom på knacklig engelska att de alltid rökte en liten spliff innan de körde 'the really scary stuff'. Min guide rekommenderade inte att jag följde deras råd.

Men jag rekommenderar verkligen Sintra och WeRide.

Härligt! Ser riktigt brant ut på videon ibland, kan ju bara tänka mig hur det ser ut i verkligheten! :)
Vad är de för kamera? Fått till vinkeln bra så man slipper få nackspärr när man tittar. ;)

Ser riktigt bra ut, lite som Avatar-filmen när skogen blev sådär grön å härlig.

Såg ut som riktigt roliga hopp och tekniska partier. E. Pombo var han snabb elr? Satsar numera på en enduro-karriär tro?

Kul att det uppskattas av fler än mig :)

Filmade med en halvkrashad FeiyuTech WG2 gimbal och en GoPro hero7 (4K 60p, stabilisering på).

Pombo var rätt så snabb ja. Han såg ut att köra på 60% och var ändå löjligt snabb överallt. Han snackade något om att köra några enduros, ev. några DH-race, mega avalanche samt någon E-bike serie (sponsor grej). Såg precis att han lämnat GT, så E-bike grejen kanske uteblir :p

Tillbaka
Topp