Uppsala 20-milare med alla-ska-med-grupp (11/5; start 9.00)

GoranS

Aktiv medlem
Om man är lite nyfiken på randonnécykling och vill känna på det i ett kontrollerat tempo bör detta vara ett fint tillfälle då det bjuds på en grupp som rullar i "alla ska med"-fart, med brasklapp för att gruppen i alla fall ska ta sig runt inom maxtiden (13.30 enl jonas-ni).

Anmälan på http://stockholm.randonneurs.se/wp/anmalan-uppsala/

Se även http://stockholm.randonneurs.se/wp/2019/04/08/nyfiken-pa-randonne/

(Har inte lagt upp något i kalendern då jag är osäker på om arrangören tänker sig att göra det.)

Senast ändrad:
GoranS sa:
Cykelhaveri eller riktigt misärväder?

Det var en vinterbrevet från Västerås med snöfall. Först hade jag fått släppa gruppen på grund av trögstartade ben, sedan började det snöa ymnigt. Vid Uttersberg såg jag hur de drog loss en Volvo med hjälp av en traktor inne på en gård till exempel.

Nästan så att man tycker att fransmännen kunde infört en liten extra tidsbuffert i reglementet för fallet med ymnigt snöfall.

Uppsala 200k är en superfin tur som jag aldrig haft turen att köra i finväder.

Jag är tyvärr upptagen med cykling på annat håll, men siktar på returen i oktober i stället.

Peth sa:

Jag är tyvärr upptagen med cykling på annat håll, men siktar på returen i oktober i stället.

Maj 2016 var det fint väder på den rundan. Aningen svalt, men fint annars!

Bilagor

• SmartSelect_20190505-210708_Chrome.jpg
    SmartSelect_20190505-210708_Chrome.jpg
    16.8 KB · Besök: 98
Bengt-re sa:
Peth sa:

Maj 2016 var det fint väder på den rundan. Aningen svalt, men fint annars!

Har kört den tre gånger, och det har varit kallt, regn och/eller blåsigt varje gång. Men det är en sån fin runda att jag kommer cykla fler gånger – trots vädret.

Några som ska köra? Väderprognoserna säger just nu att det möjligen blir någon skur på em men än så länge är tillförlitligheten låg.

Tillbaka
Topp