Tips Justera maxhöjden på Brand x sadelstolpe

Magneto

Aktiv medlem
Hej
Det här kanske ni redan vet. och förlåt om det blir lite reklam över det hela
Hade problem med att min Brand x sänkstolpe var för lång i förhållande till ramen, var på väg att köpa en ny stolpe men hittade då höjdjusteringsshims för oneup stolpar hos cykelkraft (finns ju säkert hos flera handlare) o de passade perfekt.
ps det är lätt att anpassa längden på shimsen, bara klipp till

Senast ändrad:
Magneto sa:
Hej
Det här kanske ni redan vet. och förlåt om det blir lite reklam över det hela
Hade problem med att min Brand x sänkstolpe var för lång i förhållande till ramen, var på väg att köpa en ny stolpe men hittade då höjdjusteringsshims för oneup stolpar hos cykelkraft (finns ju säkert hos flera handlare) o de passade perfekt.

Grymt! Skulle gärna begränsa maxhöjden på min Brand-x några mm.

N_sandstrom sa:
Octagon sa:
Någon sa att man kunde använda bitar av buntband. Jag har inte provat.

Det var jag. Håller fortfarande.
Men skulle jag ändå pröjsa frakt från nån som säljer oneup-shims så skulle nog en sådan få följa med hem ändå.

Jag ser ut att behöva göra detta snart då 170mm ser ut att bli för mycket i en L ram.
Tryckte du bara ner några buntband innan för kanten och skruvade tillbakabaka grejen som i videon?

Jag hade visst en one up shims liggande. Fungerande utmärkt i min brand x, helt enligt instruktionen. Har minskat 30 mm tillsvidare. Man klipper av från 50mm till så mycket man vill minska...så gäller att inte klippa för mycket. I teorin ska det räcka med att minska 10-20mm men får justera in det först precis som de säger.

Tillbaka
Topp