Filmtajm - Stigcykling i magiska Madeira!

Matthias87

Aktiv medlem

För några veckor sedan var vi nere i Madeira för en veckas stigcykling. Veckan bjöd på allt från svindlande exponerade stigar och magisk natur till god mat och härliga människor.
Men det var inte bara en dans på rosor. En grotesk OTB-vurpa för mig och en axel ur led för polaren och en drönare som bestämde sig för att landa i havet var bara några av exemplen.

Här har ni i alla fall det material vi hann få ihop!

Enjoy!

Senast ändrad:
Snygg film!

Man blir ju sugen att köra själv. Fast långsammare, och mindre brant/exponerat. Och hade de svenskt kaffe på hotellet? :-)

Johge: Du syftade säkert på 03:00 och framåt en bit. Mattias trodde själv det var snappspolat när han såg sig sälv på Gopro-klippen på hotellet. Han är gammal VM-cyklist i BMX racing och jag har aldrig i hela mitt liv se någon trampa så snabbt som den idioten ?

Senast ändrad:
Riktigt snyggt filmat (och cyklat)!

Jäklar vad torrt det såg ut, trodde alltid det var lerigt på Madeira, men jag har iofs bara varit där i januari.

Matthias87 sa:
Johge: Du syftade säkert på 03:00 och framåt en bit. Mattias trodde själv det var snappspolat när han såg sig sälv på Gopro-klippen på hotellet. Han är gammal VM-cyklist i BMX racing och jag har aldrig i hela mitt liv se någon trampa så snabbt som den idioten ?
ja det var nånstans där vid typ 3:18??? Kom ner till Finale Ligure i månadsskiftet april/maj och cykla så får jag se om ni är lika snabba i verkligheten?

Johge sa:
Matthias87 sa:
ja det var nånstans där vid typ 3:18??? Kom ner till Finale Ligure i månadsskiftet april/maj och cykla så får jag se om ni är lika snabba i verkligheten?

Betalar du så! ;)
Nej, klart vi inte är lika snabba på riktigt... ?

sandos sa:
Matthias87 sa:
Johge sa:
Cool video men den känns uppspeedad på vissa bitar? gick det för långsamt där eller?

Haha tack, det tar jag som en komplimang ;) Vad tycker du känns uppspeedat? :D

Reagerar direkt på att det (känns som?) är hög framerate, tror det är därför det känns snabbt.

Det är filmat i hög framerate, men enligt 180-regeln med slutartiden dubbelt så hög som frameraten, så borde se smutt ut. Men kanske är det som spelar in då ändå.

Tomcaten sa:
Det är lite bördigare och mera tropiskt klimat än Malaga som är mera åt öken-hållet?

Inte tropiskt, men tempererat havsö-väder.
Eftersom ön är så hög så tvingas all luft som kommer farande högt upp, och eftersom luften kommit över ett rätt varmt hav så har luften hög fukthalt, så det regnar en jäkla massa över de högre delarna av ön.
Högt upp är det vindpinade buskar, längre ner delvis skog, tidvis eukalyptus, men även kargt busklandskap.
Här och där såphal lera.

Tillbaka
Topp