[OnT/OT] Nyårslöfte!

wukkaN

Aktiv medlem
[OnT/OT] Nyårslöfte!
Mina cykelrelaterade är att jag ska bli klar med mina byggen samt ut och cykla mer - odramatiskt.
Mindre cykelrelaterade är att bli expert på hur jag maxxar föräldradagar.

Vad har ni för nyårslöften?

[OnT/OT] Nyårslöfte!
Att inte börja snusa igen. Jag slutade för nästan tre månader sen och har gått upp 10 kilo i vikt och suget har inte gått över. Håller på att bli tokig. Men det visar också vilken skit nikotin är. Urk.

[OnT/OT] Nyårslöfte!
Makten sa:
Att inte börja snusa igen. Jag slutade för nästan tre månader sen och har gått upp 10 kilo i vikt och suget har inte gått över. Håller på att bli tokig. Men det visar också vilken skit nikotin är. Urk.

Inte ett nyårslöfte men jag är inne på samma sak.
Slutade snusa för en månad sen, efter 35år, och har egentligen inga större problem men det där jävla sötsuget gör mig galen!
Ungarnas chokladkalender har legat risigt till ett par gånger?

Önskar dig all lycka, Makten????

Senast redigerad av en moderator:
[OnT/OT] Nyårslöfte!
Paco sa:
Makten sa:

Slutade snusa för en månad sen, efter 35år, och har egentligen inga större problem men det där jävla sötsuget gör mig galen!

Nalla från barnens chokladkalender, då är man desperat. ;-)

[OnT/OT] Nyårslöfte!
Paco sa:

Det är samma här! Jag är inte direkt sugen på nikotin; det är bara "nåt" som saknas. Hela tiden.

En bra grej som faktiskt hjälpt är att skära platta tärningar av ingefära och lägga under läppen. På nåt märkligt vis tar det bort suget och dessutom kostar det nästan ingenting:-) Betydligt effektivare än sånt där fejksnus utan nikotin.

Lycka till själv!

[OnT/OT] Nyårslöfte!
Makten sa:

Jag gick upp 20 så du är halvvägs.
2 år i februari, "helt" släppt sug tog väl 6 månader. Det kan komma sug ibland men på daglig basis är det borta.

Senast ändrad:
[OnT/OT] Nyårslöfte!
Makten sa:

Kämpa! Det blir bättre.

[OnT/OT] Nyårslöfte!
Fokusera på mitt anus när jag utför yogiska övningar. Det borde jag klara att påverka. I övrigt inte oroa mig för mkt över allt skit i världen som jag ändå inte kan påverka.

[OnT/OT] Nyårslöfte!
Inte löften, men målsättningar/förhoppningar inför 2020:

OnT
1) Randonnée: Minst lika många lopp som 2019, d.v.s. 4, och fler mil, d.v.s. minst 100 mil.
2) En långtur upp till landet via Tossebergsklätten
3) Cykla i ett land jag aldrig cyklat i tidigare
4) Åka på en cykelresa som inte är en soloresa
5) Totalt minst dubbelt så många mil som 2019
6) Undvika cykelrelaterad inplantering av metallskrot i kroppen

OT
1) Börja använda springskorna igen med någon form av regelbundenhet
2) Förbättra kvoten mellan vettiga inlägg och tramsiga inlägg på forumet
3) Undvika icke-cykelrelaterad inplantering av metallskrot i kroppen

[OnT/OT] Nyårslöfte!
Miss Lycka 2.0 sa:
Jag ska klippa 10 kilo till den 25 januari. Det blir en tuff kamp och en massa tid på cykel.
Precis rätt månad att köra en hård kur!
Den idén lockar. Om jag låter bli att gå upp dom 5 kg som jul hos svärmor brukar innebära behöver jag bara banta bort 5 kg.

[OnT/OT] Nyårslöfte!
Jag har redan skött invägningen och bör snart lukta aceton. Tur att wokgrönsaker och biff går att leva på.
Jag åt några lussekattor idag och började kuren efter det. Det blir inte så mycket julmat att äta.
Rätt praktiskt!

[OnT/OT] Nyårslöfte!
Springa mer och längre.
Cykla mer.
Cykla en brevetserie.
Cykla minst ett brevet från ny startort.
Bli av med ett par tre kilo fläsk.

[OnT/OT] Nyårslöfte!
Makten sa:

När jag slutade ordentligt för massa år sedan körde jag tuggummi i ca 6-9månader när suget kom. Sen började jag efter ca5år att bara snusa på jobbet, 7-16 å det funkar utmärkt?

Kämpa på!

[OnT/OT] Nyårslöfte!
Jag ställde mig på vågen. 97,5 kg....
Så mycket har jag aldrig vägt. Dagarna när man kan äta vad man vill och obegränsad mängd verkar vara förbi. Har en målsättning att äta mindre och få bort socker samt dricka vatten och kaffe, inget annat.
Träna upp kroppsstyrkan så gott det går. Förbereda för och cykla så mycket innan och högt som möjligt på GC. Hålla någorlunda form hela året och få in lite trevliga cykellopp, beachvolley, volley, badminton samt paddling. Gå ned till 100% arbetstid om möjligt. Typ så. Klarar jag inte av det skall jag joina Bigmollo och börja röka.

Edit: Morgonen efter, när julmaten sjunkit undan var det 95kg. Det är typ 13kg olämplig vikt och det känns inte ett dugg som extra muskler.

Senast ändrad:
[OnT/OT] Nyårslöfte!
Tack! Det är tuffast för livspartner, barn och barnbarn. Jag blir mest sorgsen över alla goda skratt och dråpligheter som vi har delat genom åren. Framför allt när vi har känt varandra i 55 år.

[OnT/OT] Nyårslöfte!
Beklagar BM!

Efter det här skitåret där allt gått i motvind (utom att jag gjort en lyckad karriär-sväng).
Psykisk ohälsa på alla i familjen (utom mig då) har gjort att det inte blivit mycket cukklande o när jag väl kommer ut så gick ju ram-djäveln av!! (På Nacke SBR’t)
Därför har jag åter igen INTE lyckats med något av 2019’s nyårslöften :/
(Cykla mer, internet-cykla mindre, slå Jofa i en ESS deltävling)
Så till 2020 får det bli att stärka upp den här miserabla gubbryggen (dålig disk mellan 7-8 kotan) så att jag kan cukkla mera o internet-cykla mindre.
Några SBR och kanske kanske kanske ska jag ställa upp o utmana Hasse#7 i nästa års SSSM. Men för det behövs ju egentligen en SS-hoj (vilken jag inte äger någon...)
Sen får vi se hur det bli med att hoja ESS, trivs för bra med att gubbrace’a SBR. Så ESS lockar inte längre så värst mycket, annat än att jag vill testa Östersunds fantastiska stigar/sträckor.

[OnT/OT] Nyårslöfte!
larsaw sa:
Beklagar BM!

Efter det här skitåret där allt gått i motvind (utom att jag gjort en lyckad karriär-sväng).
Psykisk ohälsa på alla i familjen (utom mig då) har gjort att det inte blivit mycket cukklande o när jag väl kommer ut så gick ju ram-djäveln av!! (På Nacke SBR’t)
Därför har jag åter igen INTE lyckats med något av 2019’s nyårslöften :/
(Cykla mer, internet-cykla mindre, slå Jofa i en ESS deltävling)
Så till 2020 får det bli att stärka upp den här miserabla gubbryggen (dålig disk mellan 7-8 kotan) så att jag kan cukkla mera o internet-cykla mindre.
Några SBR och kanske kanske kanske ska jag ställa upp o utmana Hasse#7 i nästa års SSSM. Men för det behövs ju egentligen en SS-hoj (vilken jag inte äger någon...)
Sen får vi se hur det bli med att hoja ESS, trivs för bra med att gubbrace’a SBR. Så ESS lockar inte längre så värst mycket, annat än att jag vill testa Östersunds fantastiska stigar/sträckor.

Jag känner att 2020 kan bli bra för dig. Om du skaffar en cykel, vad som helst med ett drev fram och ett bak så är jag körd på SSSM. Fast det är inte därför jag är med så det gör inget. Ha det bäst.

[OnT/OT] Nyårslöfte!
Målet är väl att återfå 2017 års motivation, och börja omvandla inlägg från öl-tråden till torsdagscyklingsuppdateringar. Får se hur det går med det!

[OnT/OT] Nyårslöfte!
GoranS sa:
Inte löften, men målsättningar/förhoppningar inför 2020:

Låter klokt. Min lista:

OnT

1) Cykla rolig permanent i främande land. Preliminära målet är att cykla en permanent som jag tror kallas 2261 i Seattle. Det är en 300 mila tur Washington runt.

2) Cykla mer under veckan (och därmed frigöra mer veckslutstid till annat)

OT

1) Turista mer med min fru.

2) initiera åtminstone ett husprojekt.

[OnT/OT] Nyårslöfte!
Minst dubbla årets cykelmil, och minst halvera årets ölkonsumtion.
Gått upp dryga 10 kg på ett par år i soffan.

Nu är det allvar med det första barnbarnet på gång fram i vår!

[OnT/OT] Nyårslöfte!
Uppfylla mina löften för 2019...

Cykla minst 500 mil (blev bara 350 i år).

Lära mig manual (godkänt 22 m, råkar vara så lång vår tomt är längs gatan).

Cykla på bakhjulet (samma krav som för manual).

Tillbaka
Topp