Randonnée 200 Barkarby - Tour de Ötzi, lördag 11/1-2020.

GoranS

Aktiv medlem
Mindre än en vecka kvar till 2020 års första brevet på svensk mark:

Var: Barkarbys 20-milare på Tour de Ötzi-banan, även känd som Lilla Mälaren runt.

När: Starten går 8.00, lördag 11/1. Var där en stund innan för uthämtning av kort. Start vid Welcome Hotel och målgång på Lilla Barkarby.

Hur: Anmälan görs på http://stockholm.randonneurs.se/wp/anmalan/ senast 48 timmar innan starten går, d.v.s. klockan 8 på torsdag morgon.

Möjligheterna att frysa fast i någon glaciär verkar begränsade med tanke på nuvarande väderprognoser men en viss chans till någon minusgrad i starten verkar finnas i alla fall. I övrigt talar prognoserna om strålande sol och inte alltför brutala västliga vindar, d.v.s. medvind hem från Enköping.

Senast ändrad:
Har inte koll på hur anmälningstrycket ser ut. Risken är ju att strålande sol och i övrigt låg misärrisk, möjligen dubbdäcksbehov oräknat, skrämmer bort en del. Eventuella "gäster" i Bålsta får väl ge sig till känna i tråden.

Senast ändrad:
Senast ändrad:
Kan det inte bli antingen vinter eller vår? Kan inte klura ut om det är dubb- eller gummiväder enligt prognos... Oj, nu har jag dessutom börjat skriva i tråden!

GoranS sa:
motionisten sa:
Var: Barkarbys 20-milare på Tour de Ötzi-banan, även känd som Lilla Mälaren runt.

Riktiga Ötzi går väl alltid gått hela vägen runt Mälaren?
Hela varvet brukar gå under namnet Tour d'Ötzi XL. Denna tur har åtminstone gått sedan 2013 under namnet Tour de Ötzi; se http://stockholm.randonneurs.se/wp/2013/12/20/tour-de-otzi-randonne/

Aha! Det har jag aldrig fattat. Så det är ca 2/3-dels Ötzi. Kan vara tufft nog så här års. Har aldrig, kommer aldrig skriva i den tråden.

GoranS sa:
motionisten sa:

Hela varvet brukar gå under namnet Tour d'Ötzi XL. Denna tur har åtminstone gått sedan 2013 under namnet Tour de Ötzi; se http://stockholm.randonneurs.se/wp/2013/12/20/tour-de-otzi-randonne/

Första gången vi körde den som lite arrangerat (med en tråd på Happy) var nog den 2:a december 2006, men då var det inte som en officiell brevet.
Även då under namnet "Tour de Oetzi". Tror att vi var 9 det som startade och vädret var milt sagt grått och trist med duggregn halva rundan.
Finns nog en gammal tråd om det om man orkar leta.
Obs! Detta betyder inte att jag har skrivit i tråden.

nypan sa:
GoranS sa:
motionisten sa:

Första gången vi körde den som lite arrangerat (med en tråd på Happy) var nog den 2:a december 2006, men då var det inte som en officiell brevet.
Även då under namnet "Tour de Oetzi". Tror att vi var 9 det som startade och vädret var milt sagt grått och trist med duggregn halva rundan.
Så pass! Hade en känsla av att 2013 inte var första rundan men min snabbgoogling gav inte stöd för tidigare förekomster så jag var defensiv i mitt uttalande. Tur att det finns minnesgoda åldermän som kan korrigera.

Prognoserna ligger och fladdrar lite. Just nu ser det ut som det blir start i nollgradigt och sedan ökande temperatur.

Får se vad de stela lemmarna nedanför bäckenet säger efter morgondagens pendling. Trodde 1 vecka i alperna och utförsåkning skulle ge lite, men acka va stum jag är idag.
Blir det av så kan jag ta stora Tåglyktan på ryggen och lägga mig längst bak i ledet.

Skynda skynda innan startplatserna tar slut (eller anmälan stänger), tidigare idag var det 2 anmälda nu 6. Jag lyckades knipa en plats i startfältet...

nypan sa:

Tråden. https://happyride.se/forum/read.php/1/488503 bilder och sånt på sida 6

Anmäld!

Ser nu att vara minusgrader vid start men fördelaktiga vindar? Jag hoppas dock få köra dubbfritt

NotReallyGunde sa:
Barrett sa:
Anmäld!

Ser nu att vara minusgrader vid start men fördelaktiga vindar? Jag hoppas dock få köra dubbfritt

jo jag kör dubbfritt och kommer ha ytterdörren öppen för att värma upp jorden lite.

Ah men va bra. Finns det några som har synpunkter gällande säkerheten så kör jag gärna själv eller grupperar med med andra som kör dubbfritt.

Jag är anmäld som siste man alltså cyklar jag sist, kommer inte gå fort men hoppas ha det kul ändå.
Hoppas komma in före kl 18 men är realistisk och tänker att fram till 20 får vara acceptabelt efter förutsättningarna.
Så har du inte snabbare önskemål än så kan vi campera i svansen

Jag kommer köra på mina GP5000 28:or, men gissar att det är motsvarande One?

Köp inga TL-däck bara om du kör med slang.

Stört väder. massa plus innan och efter helgen.
Skönt ändå att inte ha det för varmt :)

Kanske hade varit nice med en thermosflaska...

13 namn på listan! Det här blir bra!

Jag tar med startkorten till Welcome Hotel. Jag kommer vara där från 07:20 ungefär. Kaffe skall finnas på hotellet.

Vi börjar rulla 08:00, vilket innebär att alla bör ha hämtat ut sitt kort av mig innan dess.

Lilla Barkarby tar emot signerade (signatur-de-titulaire ni vet) startkort i baren när man kommer fram. Jag tar dem från LB efteråt för att de skall homologeras i god ordning.

Det blir bra väder. Det finns inget dåligt väder, bara just det - taskig attityd.

Det är min första gång som startkortsfunktionär, och av mig får man det gula startkortet. Inga vägnoter eller kartor finns utskrivna vid start.

Kylslagen start verkar det som. Ta det försiktigt mtp eventuellt halt väglag.
Verkar bli plusgrader under senare del av rundan, samt nederbördsfritt för hela rundan.
Lycka till alla som kör!

Siste man i Stälje

Bilagor

• 20200111_102212.jpg
    20200111_102212.jpg
    122 KB · Besök: 140
Tillbaka
Topp