Rapport: Långloppspremiär, Billingeracet i Skövde

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Henrik Öijers senaste rapport är nu postad:

Fri från förkylning, nya prylar och långloppscupspremiär - en härlig vecka med andra ord. Som vanligt så får ni följa min vecka fram till tävlingen och jag visar också upp lite utav mina nya prylar som jag nu har i min ägo. Tävlingen gick ganska bra, min näst bästa placering i en deltävling i långloppscupen. Jag kapade också tiden från ifjol med 10 minuter. Någon som kapade mer? Läs mer.

Grym rapport som vanligt! Det rycker verkligen till i tävlingstarmen när man läser!
Själv körde jag inte Billingeracet förra året, men jag kom 36a i elitklassen (55a totalt) i år, min bästa långloppscupplacering. I Lida ska det gå ännu snabbare! =D

Senast redigerad av en moderator:
Något jag glömde att ta med i rapporten var två saker.

1. Någon i vårat sällskap glömde mitt nya, fina multiverktyg på cykelstället på taket innan avfärd.
Och det låg kvar när vi var framme i Skövde! Tror det låg där i runt 33 mils resa. :-)

2. Lite "Polarfakta" från Billingeracet:

distans: 82 km
snitthastighet: 25.0 km/h
stigning: 1030
maxpuls: 185
snittpuls: 167

Coolt! så fort som ni kom flygandes förbi oss i Täby teambilen så är det ju ett under att den låg kvar =)
Kul med dina rapporter Öijer!

//Peter

Hehe.
Det var ett par avsnitt på väg ner då verktyget borde ha ramlat av. :)

Det gäller att öva fart in i det sista?

Senast redigerad av en moderator:
Som vanligt är det jättekul att få inblick i hur eliten lever sitt liv och tränar och tävlar. Man får lätt för sig att ni enbart är monster som oförtröttligt borrar er fram i tillvaron i 45 km/h. Du har gett eliten ett ansikte, ett mänskligt sådant, Öijer:-)

Johan S skrev:
-------------------------------------------------------
> Du har gett eliten ett ansikte, ett
> mänskligt sådant, Öijer:-)

... om än iklädd tempodräkt :o

Tillbaka
Topp