Happy Hill Climb 06 - Vem är Happys bergsget?

Mathias

Aktiv medlem
Det är alltså så att vi ska cykla upp för en kulle, den är brant som attan och lång. Högst uppe kommer vi servera champagne till de tre som klarar att cykla upp över huvud taget och om det är fler än tre, de som gör det på kortast tid. Är det färre en tre så är det de som klarar sig högst upp. Ja ni fattar ungefär hur det fungerar. Evanschemanjet kallar vi för Hill Climb och ni som redan anmält er (Ville var först kommer jag ihåg) kan skriva era namn här i tråden. Själva tävlingen eller vad vi ska kalla det går av stapeln den 10 september eftersom Ville var för bakis den 9:e. (Ni märker hur få deltagare det är eller hur?). Så här är själva posterloggan. Var med nu, annars kommer ni bli kallade för bortklemade kotletter hela ert liv och får inte ens sniffa på tråden om Hellas Witch Ride.

R95YuTu.jpg

Det är inte hemligt vart det är längre, läs resten av tråden. Vi startar en gemensam grupp-rajd från Hellas vid 10-snåret.

Startlista:
Ville om han inte är bakis
Walk Over: Ego
JLarsson kommer!
Skaparn om han hittar
AndreasO hoppas
KalleA om han får sitt vevparti
mk04 är med på listan

Jag måste säga att det verkar som om folk är en smula oroliga för det här och behöver en möjlighet till att baila... Det kommer bli så gemytligt så, det lovar jag. (Om det inte regnar förstås, men det ser ut att bli hyfsat väder...)

Senast ändrad:
Jag gissar att min anmälan kom bort den också. Är sugen på att vara med om jag bara kan lära mig vägen till Hellas innan dess. Borde gå, men med tanke på att jag åkt vilse från Sundbyberg på väg till Solna vet man aldrig hur extrema uttryck mitt bristfälliga lokalsinne kan ta sig.

Fortfarande en kanske på mig. Stockholmarna hade ju redan listat ut var det är. De har varit där på tjuvträningsvecka, det är därför de sänkte happy för att slippa eventuella frågor om det.

Som sagt, nu på söndag ska det ske, platsen är förstås mitt på Sörmlandsleden. Kolla in kartan här så hittar ni. http://www.hitta.se/Street/100224173.aspx Det är kraftledningsgatan till höger så ser ni vart det är ni som inte cyklat där förut. Ni som anmält er tidigare kan väl göra det igen så jag vet hur många som ska delta, och om jag ska köpa mer än tre flarror skumpa! Det verkar vara glest i deltagarleden...

Det var det som var tanken, öh just det det står inte i tråden längre! Inte tiden heller...
Jag tror jag sade att vi ses 10 vid Hellas och startar vid 14 från Backen. Vi verkar inte bli så många att det ska ta mer än 4 timmar att cykla halva sträckan!

Vad tusan, ska vi vara ute först 4 timmar, sen klättra, och sen ska man väl tillbaka också? Då räcker ju knappast ett par bars och en banan. Fast det blir ett utsökt tillfälle att lära känna området lite kanske. Har ni planerat vackert väder?

Ah, vad tusan, jag anmäler mig härmed. Får hoppas jag hänger med er på vägen dit, har en tendens att bli långsam ifall terrängen är blöt och teknisk. Kan någon förklara för mig lite enkelt hur jag hittar "Hellas" på kartan? Gärna Eniros, jag sökte men fann bara något som ni nog inte syftar på.

Leo skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu är ni sent ute, happy hill climb 06 avgjordes
> i alperna förra veckan redan... ;-)

Japp, Mattel slog mig med två decimeter :)

Leo skrev:
> Nu är ni sent ute, happy hill climb 06 avgjordes
> i alperna förra veckan redan... ;-)

Men det var ju inte i stockholm, då räknas det ju inte.

iMats skrev:
> Japp, Mattel slog mig med två decimeter :)

haha.. bergsgeten mattel som helst går uppför. :) men det var en hård kamp mellan oss sista skälvande, svettiga metrarna upp till col de joux plane.

kan inte vara med ... men kan bidra med kartan som kom bort i kraschen :)

Bilagor

• backe1a.JPG
    backe1a.JPG
    116.8 KB · Besök: 72
Kanske ska tillägga att man förstås får följa med som publik eller funktionär om man inte vill delta. Anmälningsavgiften var en tjuga på plats som sagt.

Tror du kan skriva mig som ganska säker med.

Skall fösöka få med mig lite andra gamal rävar med. Tror de är mest rädda för tävlingsmomentet..Men vi skal ju bara ha kul jö:)

haha det där är ju hemma hos mig! Bor i Gudö! men tyvärr kan jag inte vara med!

Lycka till!

Helan

Exakt Ville, det är faktiskt meningen att vi ska ha kul utan hets. Det är en utmaning att komma upp och det är kul för dem som lyckas!

Så till alla som tvekar. Se det som en happyride på sörmlandsleden med tillhörande skumpa?

Jag menar vad saknas?..:)

Hallsa?!.......;)

OM jag skall släpa ut glas i skogen vill jag ju nästan vara garanterad en pallplatts innan=D

Det behövs företen någon som kan hantera och hålla i en kamera under tävlingen, någon frivillig icketävlande som vill ställa upp?

Jag försöker ta med mig min kamerakille. Han var ledig och lät lite sugen om vi skulle köra sörmlandsleden.

Han heter ERik H....=D

Ville du vet att man inte får stanna i Rascasse och blocka de andra cyklisterna på väg upp, eller hur?

Satte på kåååålfiberstyre, lätt styrstam, lätta hjul med lätta däck och XX-lite-slangar på Fluxen. Sänkte framgaffeln. På turen igår svarade hojen som ett nervöst fullblod när man trampade till.. oj vad vi ska klättra på söndag, förutsatt att det finns fäste:)

Det verkar bli bra väder, har fått några tips om hur jag ska cykla för att hitta. Det enda mörka molnet på min himmel nu är ett UST-däck som verkar ha blivit för gammalt för att sluta tätt. Antar att man i värsta fall kan sätta in en slang. Jag har nämligen inte tid att besöka en cykelhandlare imorgon. Hoppas slang funkar, för nu börjar jag bli lite peppad på att klättra, och att se Hellas.

Ni är helt fel ute killar. Det ska vara en tung hoj som ligger kvar på marken och feta traktorsulor som biter sig fast...

Mathias skrev:
> Ni är helt fel ute killar. Det ska vara en tung
> hoj som ligger kvar på marken och feta
> traktorsulor som biter sig fast...

Japp, jag har helgarderat och byggt en stygg helstel hillclimber ikväll. En gaffel med ett lågt A-C. Med Timberwolfdäck. Grum. Problemet blir att ta sig stigvägen till rejsplatsen :)

Citat:Nej, det är jättehemligt vart det är. Förutom att det är i Stockholm och att vi startar en gemensam grupp-rajd från Hellas vid 10-snåret. Plats annonseras ett par dagar i förväg förutom alla som redan vet vart det är och som ändå är för lata för att orka träna.: Slut citat

Nu är det ett par dagar före;)

Kaijan skrev:
> Nu är det ett par dagar före;)

ska inte du till Varberg?

Jag borde kanske uppdaterat första inlägget för det har ju framkommit i tråden vart det är.
Appropå det, anmälningsavgiften är 20:- medtag helst väldigt jätte gärna en jämn tjugolapp.

Måste också lägga in en brasklapp att jag i skrivande stund inte vet om jag kommer kunna hoja med från Hellas. Fick problem med mitt vänsterknä i torsdags då det blev litet kallt och sen inflammerat. Jag håller på och smörjer Voltaren för brinnande livet just nu. I värsta fall tar jag bilen ut och så ses vi där på plats.

Mitt hillclimbvapen är klart o provcyklat. Klarade en brant i årstaskogen som jag aldrig tagit tidigare :)

Låg, stel gaffel och Timberwolf.
P9090206Small.JPG

Mathias skrev:
> Ville du vet att man inte får stanna i Rascasse
> och blocka de andra cyklisterna på väg upp,
> eller hur?

Hur skall man annrs få smaka skumpa?

Är det inte fegt med specifika klättringsvapen?

Tillbaka
Topp