Happy Hill Climb 06 - Vem är Happys bergsget?

Ville skrev:
-------------------------------------------------------

> Är det inte fegt med specifika klättringsvapen?

Tycker jag inte, ska ju dras med den hela vinter sen :)

Hmmmm, jag kan ha svårt att få in en heldagsaktivitet under dagen imorgon. För hela dagen ser ju verkligen ut att gå åt.

Ville har i princip lovat mig i telefon att vinna imorgon fastän han ska supa hela natten och inte sova något alls. Eller så är det så att han på grund av det myckna skrytandet om att han ska ta 1:a plats inte pallar trycket och bangar...

Samling 10:00 Hellasgården imorgon för oss andra som sagt! Mitt knä känns i alla fall litet bättre så det blir lugnt tempo ut till backen.

Nej, har inte glömt (men hade hoppats att du gjort det Mathias), men får lämna wo pga kroppsliga defekter. Lycka till ni andra getter

/Erik

Nu har jag varit så lame att jag satt in en slang i mitt UST-däck, det borde hålla för att vara med imorrn. Sen blir det nya däck till veckan. Synd att inte vara så lätt som möjligt inför en klättring, men jag får kanske kräkas lite just innan för att kompensera.
Ska åka hemifrån såpass tidigt att det jävlar inte ska gå att missa Hellasgården 10:00. Har googlemapat lite. Lite lustigt att en sökning på "Källtorpssjön" inte ger någon träff. trpts att det står tydligt på kartan.

Ta mitt nummer från min profil Skaparn så kan du ringa om du har svårt att hitta när klockan börjar närma sig 10.

Mathias skrev:
> Ta mitt nummer från min profil Skaparn så kan du
> ringa om du har svårt att hitta när klockan
> börjar närma sig 10.

Gjort. Till topps!

Vi har som första pris en Veuve Clicquot, 2:a och tredje pris är Moët & Chandon. Vi får se om de är kylskåpskalla när de kommer fram.

Jaha, då har jag precis kommit hem från krogen. Jag har inga specialvapen utan kör med samma skrothög som jag körde med i alperna precis. Nån som startar från backen imorron?

Jag är hemma och är förkyld istället, det är nästan lika kul. Har inte varit sjuk på år o dar och så tajmar man in det precis när man äntligen fått ihop en riktig cykel. Mer champagne åt er alltså!

Jag har hemma och lyssnar på ringandet i min skalle istället. Lyckades på morgonen spränga två slangar som jag satte i för att kompensera för mitt skabbiga UST-däck. Efter detta var däcket om möjligt ännu sämre och rullade inte så vackert.

Hehe jag vågar inte...jag har ett 100:- bakdäck just nu..har slog i knät 4 ggr pga det igår! Fruktansvärt frustrerande.

Mvh Håkan

Såhär gick det..

Bilagor

• winners.jpg
    winners.jpg
    79.1 KB · Besök: 59
shit, då kommer det vara omöjligt att få tyst på ville under ett par månader framöver då =)

grattis grattis. =)

Heja Ville!

(mindre) Festlig grej: När vi åkte nerför backen för att åka mot trollbäcken så hade nån driftig person släpat ut två buskar och lagt tvärs över stigen. Mitt i hillclimben.

Cykla han barfota åxå den där konstiga mannen?
Jonas, kom du 2:a eller 3:a å vem är mannen till höger på bilden?

Jag kom trea. Mannen till höger heter Mattias. Ville och Mattias hade samma tid. Fast Ville kom upp i första heatet - det gjorde inte Mattias. Jag kom upp i första men inte i andra.

JLarsson skrev:
> Tre

Fan, hade jag vetat om det hade jag nog hängt på. Hade varit kul att för en gångs skull vara bland de tio bästa, liksom.

Det var åtta som tävlade och fyra av dem klarade hela backen, Ville var dock ensam om att klara hela backen i båda försöken.
Så du hade kommit bland de tio bästa.

Senast redigerad av en moderator:
JLarsson skrev:
> Vi var tre som kom på pallen :p

Var det skönt?

bruse skrev:
> JLarsson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vi var tre som kom på pallen :p
>
> Var det skönt?

Det sprutade bra i alla fall

Hehe, Nu är det synd om er. I varje diskution om SS, flattisar osv skall jag länka till den här tråden....=D

Nejdå, jag skall vara tyst:)

Men det var en riktigt trevlig dag men superfint väder, många trevliga och för mig helt nya människor. Så fick man ju även se JLarsson på helstelt vilket inte riktigt hör till vanligheterna.

En fet tumme upp till Mattias som satte ihop en kannondag.

Ville skrev:
> Hehe, Nu är det synd om er. I varje diskution om
> SS, flattisar osv skall jag länka till den här
> tråden....=D
>
> Nejdå, jag skall vara tyst:)
>
> Men det var en riktigt trevlig dag men superfint
> väder, många trevliga och för mig helt nya
> människor. Så fick man ju även se JLarsson på
> helstelt vilket inte riktigt hör till
> vanligheterna.
>
> En fet tumme upp till Mattias som satte ihop en
> kannondag.

Grumt Ville!
Men vi vet ju alla att du är så grum på att hoja för att du varit ett äkta svetto en gång i tiden! =D

Jo, det var en rejält påfrestande backe, för kort för att man skulle kunna ta det lugnt i vissa delar och samtidigt tillräckligt lång för att bränna ur lungorna.

Körde första försöket på 32/32 och det gick riktigt bra. Ville trackade mig för att jag körde så lätt, så jag kollade in hans utväxling - 22/16 - och tänkte köra på samma. Dock gick det inte så bra, nästan halvvägs upp så rapplade det som fan. för lång kedja i kombination med lilla fram gjorde att trissorna studsade mot kassetten. Game over. Det där med SS kanske inte är så dumt.

Att köra sörmlandsleden på helstelt var dock mycket spännande, även om Timberwolf med lågt tryck inte direkt är stumma. Dock blev det mycket bra träning på hemvägen då det blev asfalt hela vägen hem :)

Återigen - en eloge till Mathias som fixade ett fint arr samt det bästa vädret!

Ja, backen var faktiskt kortare än vad jag trodde. Det gjorde precis som Jonas säger att man fick inte göra några misstag eller vila någon stans. Verkligen hillsprint.

Och varken mitt eller Mattias 36 s åk var felfria så det fanns platts för förbättring.

Men fan vad flåsig man kan bli på så kort bana=D

Soulis..Hähä. får väll se om jag börjar svettas med dig igen någon dag=D

Måste slänga in ett tack till Cycle Corner nere i Hammbarbyhamnen som utan tvekan gav mig alla verktyg som jag kunde tänkas behöva för att hitta felet på min hoj precis innan vi skulle iväg. Tack Damien!

De är snälla där. När jag pajjade mitt frihjul på cykeldagarna så hade de inget emot att jag lånade verkstaden för några minuters meckande och lite olja för att få dte bra igen.

Tillbaka
Topp