[RR] Skalstugan - Norge

• Trådstartare Trådstartare Yps
  • Start datum Start datum

Yps

Ny medlem
[RR] Skalstugan - Norge
Vi har kört gamla vägen från Skalstugan över till Norge och nya vägen asfalt tillbaka idag, det blev en lätt tur på 39km med ca 500m fallhöjdsmeter.
Skalstugan ligger ca 6mil väster från Åre på väg 322. Åk E14 mot Trondheim, och ta höger upp mot Skalstugan/Tännforsen ca 2mil från Åre. Parkera vid Skalstugan, och cykla ca 500m på asfalten, där börjar gamla vägen på vänster sida.

Ha det bra, Magnus och Micke.

Bilagor

• IMG_3949.JPG
    IMG_3949.JPG
    98.2 KB · Besök: 142
  • IMG_3953.JPG
    IMG_3953.JPG
    72.4 KB · Besök: 125
  • IMG_3962.JPG
    IMG_3962.JPG
    109.7 KB · Besök: 129
  • IMG_3965.JPG
    IMG_3965.JPG
    82.3 KB · Besök: 130
  • IMG_3978.JPG
    IMG_3978.JPG
    113.1 KB · Besök: 136
  • IMG_3981.JPG
    IMG_3981.JPG
    88.2 KB · Besök: 142
[RR] Skalstugan - Norge
Sweet. Först förstod jag inte vad det var för vatten bakom bommen på första bilden, sen så insåg jag att Gianten på bilden pekade MOT Skalstugan, då föll bitarna på plats och man såg att det var Gravtjärn i bakgrunden. :-)

[RR] Skalstugan - Norge
Häftigt att få se bilder från er resa så snabbt. Ser härligt ut, ingen bild på vargen, det hade varit ännu häftigare.
Kram Eva

[RR] Skalstugan - Norge
Mathias skrev:
-------------------------------------------------------
> Sjysst att ta med barnet bak, det blir inte för
> skumpigt?

Med den typen av stigar som syns på bilderna är det nog inga problem. Jag har cyklat en del på liknande stigar med grabben där bak och han har aldrig klagat ;-)

[RR] Skalstugan - Norge
Mathias skrev:
-------------------------------------------------------
> Sjysst att ta med barnet bak, det blir inte för
> skumpigt?

Jo, faktum är att han blev lite otålig när vi kom in i Norge och stigen blir roligare. Hamaxstolarna fjädrar ju rätt bra, men jag får köra lock-out på min bakdämpare för att han inte ska skrapa i.
Sitter han monterad på en vanlig HT brukar det gå utan problem, även om man kanske vill stanna när han vill ta en tupplur.
P1010021.JPGx.jpg

Tillbaka
Topp