[VR2007] - Team Happy Sub8 & Sub9, planering & träning. Nu med RaceReport och bilder! :-) Vi fixade det nästan!

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
[VR2007] - Team Happy Sub8 & Sub9, planering & träning. Nu med RaceReport och bilder! :-) Vi fixade det nästan!
Cykla Vätternrundan 2007 på mindre än nio eller åtta timmar är det som den här tråden handlar om. Jag drog ju igång en Sub9 klunga i 2006 års upplaga av VR, som lockade många och de flesta av oss i Happy Sub9 klungan tog sig i mål på under nio timmar som planerat. Allt om hur det planerades och hur det gick går att läsa i den numera låsta(pga spambot anfall) tråden Vätternrundan 2006 - Happy Sub9 klungan. Läs och begrunda, finns massor med nyttig information i den tråden.

Jag vet att många är sugna på att köra Sub9 igen och att det finns en del som vill prova på Sub8. Hur gör vi då? Jo, två klungor är lösningen. :-)

Kortfattat, detta krävs för att lyckas:

Team Sub8 - snittfart på 39-40km/h i 300km.

Team Sub9 - snittfart på 36-37km/h i 300km.

Upplägget blir ungefär samma som i år, för sub9 två depåstopp, men för sub8 blir det troligtvis endast ett riktigt depåstopp + några snabba pisspauser. Mer om det så småningom. Anmälan kommer att ske när starttiden närmar sig 04.15-04.30. Planen är att vi startar båda klungorna samtidigt, skulle någon i Sub8 klungan känna att det går för fort kan man hoppa på Sub9 istället som ligger rätt nära bakom.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Så här anmäler du dig:

1. Surfa in på http://www.cyklavaettern.com

2. Klicka på "Anmäl dig här" under Vätternrundan texten med antalet anmälda och starttiderna.
3. Klicka på "Klicka här för att anmäla dig."
4. Fyll i Anmälningsnummer xxxxxx i rutan och tryck på "Ändra". Nu kommer alla att anmäla sig på samma "blankettnr".
5. Klicka i "Önskar starta sent, efter kl 02.50", då startiden vi kör är runt 04.30.
6. Fyll i alla övriga uppgifter. I fält "Företag / Förening" skriver man Team happy sub8 eller Team happy sub9.
7. Genomför betalning och sedan är det klart!
8. Träna träna träna, så ses vi i Motala på fredagen den 15 juni, om inte innan.
9. Klart!

----------------------------------------------------------------------------------------------------
OBS

Anmälningsnummer är utskickat till alla anmälda, via PM och till en del via mail. Anmälan ska göras senast 31 oktober.

OBS

/Leo

Båda klungorna är nu nästan fulltecknade officiellt. Det går dock att haka på oss vid starten i Motala och längs vägen om man vill. :-)

Team Happy Sub8
1. Leo/Teamleader Sub8, BET
2. elling, BET
3. Markus N BET
4. dr-rave, BET
5. vito, BET
6. rolle, BET
7. Mattias..., BET
8. Erik_S, BET
9. erkoperko, BET
10. -JR-, BET
11. Martin R, BET
12.
13. Poqa, BET
14. Fredrik L, BET
15. Stiba, BET
16. Ovan Basso, BET
17. Cillenium
18. Pilen, BET
19. floda-janne, BET
20. Alex, BET
FULLT!

Team Happy Sub9
1. Ola/Teamleader Sub9, BET
2.
3. Stisse, BET
4. Saltgurkan, BET
5. El Paradiso, BET
6.
7. Superape, BET
8. PeterA, BET
9. Dillen, BET
10. Kupa, BET
11. Pelle Hå, BET
12. FG, BET
13. kallegunnar, BET
14. JPKC
15. Patricia, BET
16. CE, BET
17. Kakad, BET
18.
19. JensRA, BET
20. Zerå, BET
21. Ted_B, BET
22. Micke L, BET
23. cerberos, BET
24. Stubboda, M Gardell, BET
25. JKolmo, BET
26. Sunseth, BET
27. Ismael, BET
28. Mathias, BET
29. drub, BET
30. Jobi, BET
FULLT!

Alla anmälda förutom Cillenium och JKPC?!

Senast redigerad av en moderator:
Hoppla, låter trevligt!
Ska med största sannolikhet köra VR. Hade dock mer tänkt satsa på sub10 då jag kommer köra på min cross. Är sub9 att överhuvudtaget att tänka på på en cross? Sub9 låter ju såå myckeet bättre!

/micke

Leo skrev:
-------------------------------------------------------
> >
> Men först en intressekoll, vilka är sugna på
> att köra Sub8 eller Sub9 Fyll på i listan
> nedanför:
>
> /Leo
>

Intresse finns att åka Sub9.

>
> Team Happy Sub8
> 1. Leo/Teamleader
> 2.
> 3.
> osv
>
> Team Happy Sub9
> 1. Ola
> 2.
> 3.
> osv

Ola

Skillnaden mellan en riktig landsvägshoj och en cross blir ju inte så jättestora om man byter till riktiga landsvägsdäck och möjligtvis ändrar utväxling. En lite annan sittställning men det borde gå att åka snabbt med en cross också. Det sitter nog mest i benen ;-)

Man blir ju lite sugen eftersom det var så nära sub 8 nu senast men frågan är om det går att pricka in vädret lika bra igen. Med lite sämre förhållanden blir det tuffare att göra en bra tid, blåser det mycket så blir det nog jobbigt.

Ok, Inga ursäkter alltså...

M a o intresse för sub9 finns.

>
> Team Happy Sub8
> 1. Leo/Teamleader
> 2.
> 3.
> osv
>
> Team Happy Sub9
> 1. Ola
> 2. mike_s
> 3.
> osv

Det vete fan om jag fixar SUB8 men nu när SUB9 är fixat så får man väl höja ribban.

> Team Happy Sub8
> 1. Leo/Teamleader
> 2. elling
> 3.
> osv
>
> Team Happy Sub9
> 1. Ola
> 2. mike_s
> 3.
> osv

Festligt värre. Det blir en vinsnål vinter. :(

> > Team Happy Sub8
> > 1. Leo/Teamleader
> > 2. elling
> > 3. Bigmollo
> > osv
> >
> > Team Happy Sub9
> > 1. Ola
> > 2. mike_s
> > 3.
> > osv

Eftersom jag missade målet sub9 på VR 2006 - trots de klockrena förutsättningarna och så bra som allt kändes ... tills 140 km - så får jag göra ett nytt försök 2007.
Det ska bara gå. 2007 ska jag leva i karantän en månad innan VR...

> > Team Happy Sub8
> > 1. Leo/Teamleader
> > 2. elling
> > 3. Bigmollo
> > osv
> >
> > Team Happy Sub9
> > 1. Ola
> > 2. mike_s
> > 3. Stisse
> > osv

Jag är intresserad av båda men då jag är den typen som siktar högt anmäler jag mig först och främst till Sub8-klungan.

> > Team Happy Sub8
> > 1. Leo/Teamleader
> > 2. elling
> > 3. Bigmollo
> > 4. dr-rave
> >
> > Team Happy Sub9
> > 1. Ola
> > 2. mike_s
> > 3. Stisse
> > osv

/Rickard Mattsson

Ja, jävlar nu ska det cyklas ;).. hoppas på lika fina förutsättningar nästa gång då. Kör liksom micke_s också på en cross och har kört VR på denna två ggr tidigare men får nog montera på en större storklinga fram om jag inte ska behöva sprinta benen av mig i 40 km/h ;)..

Team Happy Sub8
1. Leo/Teamleader
2. elling
3. Bigmollo
4. dr-rave

Team Happy Sub9
1. Ola
2. mike_s
3. Stisse
4. Saltgurkan

Full fjärt i happysub VR får man ju inte missa :)
>
> Team Happy Sub8
> 1. Leo/Teamleader
> 2. elling
> 3. Bigmollo
> 4. dr-rave
> 5. Vito

> Team Happy Sub9
> 1. Ola
> 2. mike_s
> 3. Stisse
> 4. Saltgurkan

Sub 9 låter som en lagom ambition nu när man är med MTB och kan cykla hela vintern...

Team Happy Sub8
1. Leo/Teamleader
2. elling
3. Bigmollo
4. dr-rave

Team Happy Sub9
1. Ola
2. mike_s
3. Stisse
4. Saltgurkan
5. El Paradiso

/Henrik

Intresse finns, så klart! :)

> Team Happy Sub8
> 1. Leo/Teamleader
> 2. elling
> 3. Bigmollo
> 4. dr-rave
> 5. vito
> 6. bugge

> Team Happy Sub9
> 1. Ola
> 2. mike_s
> 3. Stisse
> 4. Saltgurkan
> 5. El Paradiso
>

Ja här ska det tränas!

Team Happy Sub8
1. Leo/Teamleader
2. elling
3. Bigmollo
4. dr-rave
5. vito
6. bugge

Team Happy Sub9
1. Ola
2. mike_s
3. Stisse
4. Saltgurkan
5. El Paradiso
6. Olsson

Intresse finns. Men jag kanske bangar i vår, en får se.
>
> Team Happy Sub8
> 1. Leo/Teamleader
> 2. elling
> 3. Bigmollo
> 4. dr-rave
> 5. vito
> 6. bugge
>
> Team Happy Sub9
> 1. Ola
> 2. mike_s
> 3. Stisse
> 4. Saltgurkan
> 5. El Paradiso
> 6. Olsson
> 7. Superape

Intresse finns som SuperApe skrev. Får se hur träningen i vinter och vår går.
Team Happy Sub8
1. Leo/Teamleader
2. elling
3. Bigmollo
4. dr-rave
5. vito
6. bugge

Team Happy Sub9
1. Ola
2. mike_s
3. Stisse
4. Saltgurkan
5. El Paradiso
6. Olsson
7. Superape
8. PeterA

Absolut, super intresserad! Frågan är vilken man ska välja, tror det får bli sub9, man kan väll ändra grupp sen kanske?

> Team Happy Sub8
> 1. Leo/Teamleader
> 2. elling
> 3. Bigmollo
> 4. dr-rave
> 5. vito
> 6. bugge
>
> Team Happy Sub9
> 1. Ola
> 2. mike_s
> 3. Stisse
> 4. Saltgurkan
> 5. El Paradiso
> 6. Olsson
> 7. Superape
> 8. PeterA
> 9. Dillen

Bra initiativ!
Sub9 räcker och blir över för mig, Mao intresserad så skriv in mig. Nu behövs bara HID lampa och en cykel och lite träningstid.

/Magnus

Mag: Kopiera sidan och skriv in dig själv annars tappas du nog bort!
/Peter

Sub9 förra årtet var grymt kul, så nu är det bara att träna lite mer.

> Team Happy Sub8
> 1. Leo/Teamleader
> 2. elling
> 3. Bigmollo
> 4. dr-rave
> 5. vito
> 6. bugge
> 7. Mattias...

> Team Happy Sub9
> 1. Ola
> 2. mike_s
> 3. Stisse
> 4. Saltgurkan
> 5. El Paradiso
> 6. Olsson
> 7. Superape
> 8. PeterA
> 9. Dillen

Jag bangar nog ur i sista stund.

> Team Happy Sub8
> 1. Leo/Teamleader
> 2. elling
> 3. Bigmollo
> 4. dr-rave
> 5. vito
> 6. bugge
> 7. Mattias...

> Team Happy Sub9
> 1. Ola
> 2. mike_s
> 3. Stisse
> 4. Saltgurkan
> 5. El Paradiso
> 6. Olsson
> 7. Superape
> 8. PeterA
> 9. Dillen
> 10. Mag
> 11. Pelle Hå

the_TnT skrev:
> har planerat in VR som 30-årskris. ;)

Aha, äntligen fattar jag varför jag körde i år :) Tror inte det blir nåt VR 2007 för min del, siktar in mig på annat bus istället.

Nu börjar det likna något, 18 anmälda efter redan knappt ett dygn! Det här fixar vi, ensam är stark men tillsammans är vi starkare. :-)

/Leo

ps. här passar ju följande citat rätt bra:

Tjugo år från nu
kommer du att vara mer besviken
över de saker du inte gjorde än över de saker du gjorde
Segla iväg från en säker hamn
Fånga förliga vindar i dina segel
Utforska
Dröm
Upptäck

- MARK TWAIN -

Hej! Jag kanske rullar med, men då blir det anmälan på plats vid fint väder för min del./e

Jag kör definitivt med Sub8, har dock redan anmält mig men det ska inte vara problem att byta tid på plats. Eller?? Ngn med erfarenhet?

> Team Happy Sub8
> 1. Leo/Teamleader
> 2. elling
> 3. Bigmollo
> 4. dr-rave
> 5. vito
> 6. bugge
> 7. Mattias...
> 8. Erik S

> Team Happy Sub9
> 1. Ola
> 2. mike_s
> 3. Stisse
> 4. Saltgurkan
> 5. El Paradiso
> 6. Olsson
> 7. Superape
> 8. PeterA
> 9. Dillen
> 10. Mag
> 11. Pelle Hå

Erik_S och andra som redan anmält sig, det funkar fint att byta tid och hänga med ändå. Välkommen i klungan!

Jag kommer att lägga ut ett gemensamt anmälningsnummer när det blir "rätt tid", runt 04.15, för oss alla andra som inte är anmälda än, på så sätt hamnar vi i samma startgrupp. Samma procedur som förra året alltså.

/Leo

Äntligen!

Team Happy Sub8
1. Leo/Teamleader
2. elling
3. Bigmollo
4. dr-rave
5. vito
6. bugge
7. Mattias...
8. Erik S
9. erkoperko

Team Happy Sub9
1. Ola
2. mike_s
3. Stisse
4. Saltgurkan
5. El Paradiso
6. Olsson
7. Superape
8. PeterA
9. Dillen
10. Mag
11. Pelle Hå

Härligt!

Om det blir sub 8 eller 9 beror lite på vinterträning. Räknar med att mina cykelbröder från 2006 oxå hänger med, ytterligare 4 gubbar.

Team Happy Sub8
1. Leo/Teamleader
2. elling
3. Bigmollo
4. dr-rave
5. vito
6. bugge
7. Mattias...
8. Erik S
9. erkoperko
10. Fredrik H

Team Happy Sub9
1. Ola
2. mike_s
3. Stisse
4. Saltgurkan
5. El Paradiso
6. Olsson
7. Superape
8. PeterA
9. Dillen
10. Mag
11. Pelle Hå

Jag tror jag har en hel del träning framför mig för att klara 9h men det är bra med lite motivation:) Har läst hela förra årets tråd, kul läsning. Skulle vara kul med lite mer info om hur snabba ni som klarade sub9 är i andra sammanhang (MTB-långlopp, snittfart/längd på ensamträningar mm). På så vis skulle en sån som jag kunna få en bättre bild av om det är realistisk att satsa på 9 timmar. Eller så funderar jag mindre och tränar mer...

Team Happy Sub8
1. Leo/Teamleader
2. elling
3. Bigmollo
4. dr-rave
5. vito
6. bugge
7. Mattias...
8. Erik S
9. erkoperko

Team Happy Sub9
1. Ola
2. mike_s
3. Stisse
4. Saltgurkan
5. El Paradiso
6. Olsson
7. Superape
8. PeterA
9. Dillen
10. Mag
11. Pelle Hå
12. FG

Jag avvaktar lite och hänger på om det är någon som bangar ur och vill sälja sin start i sista stund, och om jag känner mig i form när det är dags. I sånna fall är det sub 8 eller inget som gäller...

Jag anmäler härmed Wilier. Sub-8 är det som gäller för honom. Jag lägger 20kr i startavgift.

Fredrik Larsson skrev:
> Jag anmäler härmed Wilier. Sub-8 är det som
> gäller för honom. Jag lägger 20kr i
> startavgift.

ah, nu får jag äntligen nytta av min titansåg.

när jag hittils bara glidigt runt varv på varv är det väl dax att öka tempot. blir förmodligen klassikern igen, med start på vr. blir nog på en cross
Team Happy Sub8
1. Leo/Teamleader
2. elling
3. Bigmollo
4. dr-rave
5. vito
6. bugge
7. Mattias...
8. Erik S
9. erkoperko

Team Happy Sub9
1. Ola
2. mike_s
3. Stisse
4. Saltgurkan
5. El Paradiso
6. Olsson
7. Superape
8. PeterA
9. Dillen
10. Mag
11. Pelle Hå
12. FG
13. kallegunnar

Wilier skrev:
> Fredrik Larsson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag anmäler härmed Wilier. Sub-8 är det som
> > gäller för honom. Jag lägger 20kr i
> > startavgift.
>
>
> ah, nu får jag äntligen nytta av min titansåg.

Bra initiativ! Vi startar en insamling.

Fredrik Larsson - 20 kr
Erik Melin - kraftbollar o snus

(ursäkta trådkapningen...)/e

Ser att Fredrik H´s anmälan på Sub8 trillat bort.....eller har han ångrat sig?

Det blev tydligen nåt fel när FG skrev in sig. Så här ska det vara.

1. Leo/Teamleader
2. elling
3. Bigmollo
4. dr-rave
5. vito
6. bugge
7. Mattias...
8. Erik S
9. erkoperko
10. Fredrik H

Team Happy Sub9
1. Ola
2. mike_s
3. Stisse
4. Saltgurkan
5. El Paradiso
6. Olsson
7. Superape
8. PeterA
9. Dillen
10. Mag
11. Pelle Hå
12. FG
13. kallegunnar

Jubelero och Fredrik Larsson, ni vet att ni vill, kom igen nu och häng på sub9. Wilier hakar säkert på som en joker i leken när vårsolen har mjukat upp hans benmuskler. :-)

/Leo

Leo skrev:
> Jubelero och Fredrik Larsson, ni vet att ni vill,
> kom igen nu och häng på sub9. Wilier hakar
> säkert på som en joker i leken när vårsolen
> har mjukat upp hans benmuskler. :-)
>
> /Leo

Jepp, jag behöver lite draghjälp av en stor Alingsåsare ; )

Jubelero: du och jag har ju en oplockad gås med Sub9 att ta itu med.

bigmollo skrev:
> Det blev tydligen nåt fel när FG skrev in sig.
> Så här ska det vara.
>
> 1. Leo/Teamleader
> 2. elling
> 3. Bigmollo
> 4. dr-rave
> 5. vito
> 6. bugge
> 7. Mattias...
> 8. Erik S
> 9. erkoperko
> 10. Fredrik H
>
> Team Happy Sub9
> 1. Ola
> 2. mike_s
> 3. Stisse
> 4. Saltgurkan
> 5. El Paradiso
> 6. Olsson
> 7. Superape
> 8. PeterA
> 9. Dillen
> 10. Mag
> 11. Pelle Hå
> 12. FG
> 13. kallegunnar

Tack för uppmärksamheten. Är definitivt på.
Fredrik H

Just nu får man starttiden 03:28, det dröjer nog några veckor innan det blir anmälningsdags. Uppdaterar med aktuell tid lite då och då, så ingen missar det hela. Då vi använder samma nummer för gruppanmälan så blir det en lite fördröjning tills siste man/kvinna har anmält sig och betalat, först då spikas starttiden. Så ungefär 04.15 är det dags, då får vi nog 04.30 någonting.

Tycker det är väldigt lite tjejer som visat intresse än så länge? Kom igen nu, sub9 funkar för snabba tjejer också!

/Leo

Leo skrev:
> Tycker det är väldigt lite tjejer som visat
> intresse än så länge? Kom igen nu, sub9 funkar
> för snabba tjejer också!

men inte sub8?

fan jag har lite ångest, redan. Tur man snart får 30 minuter längre cykelväg till jobbet! 8-D

Tillbaka
Topp