Artikel: Pure sweet hell - en lerig film

jomper

Forumpappa
Forumvärd
psh7%20%28Custom%29.jpg

"Cross är den minst progressiva formen av tävlingscykling. Inom crosstävlingar har inget betydande förändrats" - Brian Vernor

Så fort jag hörde talas om den här filmen förstod jag att det var något för mig. Och när jag såg trailern blev jag ännu mer övertygad. Trailern för "Pure sweet hell" börjar nämligen med en svartvit närbild på en stor vattenpöl i regn, och redan där finns tonen för hela den här filmen. Det är en film av och för dom människor som ser uselt väder som en uppiggande del av en cykeltur. Läs mer.

Jag köpte filmen för några månader sen. Tycker att de sega nerpundade rösterna i filmen förstör. De ska hela tiden framhäva hur hårt men ändå opretantiöst det är med cross. Men om man bara har filmen på och lyssnar på annan musik på så funkar den.
/J

Senast redigerad av en moderator:
Jag tyckte inte den var någon jättehit som mina kompisar tyckte när de fick se de. Hade däremot gärna sett någon europeisk cxfilm i liknande form för att jämföra.

jag tyckte det va en trevlig film. mest för hur dom viklat det, det va väldigt få eller inga alls(kanske?) klipp från någon tävling som körts i fint väder. det va bara regn/snö och lera. det va ganska kul. men det är lite som cerro säger, jag hade gärna sett någon belgisk eller fransk CX film för att få lite perspektiv. men jag blev i allafall sugen på att köpa cross

Senast redigerad av en moderator:
Inspirerande trailer! Kul att se att några bunnyhoppade också, så ska det se ut. Nu blev jag väldigt cx-sugen. Här behövs lite mer ler-disciplin och lumpenkänsla!

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Men om
> man bara har filmen på och lyssnar på annan
> musik på så funkar den.
> /J

Som när man för 20 år sedan tittade på 5-milen från Holmenkollen på TV med ljudet från radion med Wassberg och Strömmer på istället!

Den där skulle vara mysig att se på fulbio som inför Tour de Retard när det var A sunday in hell på Vasateatern:)

Den går att köpa från Amazon.com, har inte hittat den i Europa.

Brukar normalt sett lägga upp länkar till något ställe som det är enkelt att köpa från men det blev inte av i det här fallet.

Jag har tänkt över saken och efter den senaste tidens väder har jag kommit fram till följande:

Det är bara idoter som gillar att cykla i regn och lera.

Crosscar skrev:
-------------------------------------------------------
> coola killar =)
>
> detta va lite synd bara
> "Availability:
> CURRENTLY OUT OF STOCK
> (available mid January 2007)"

Du kan få byta den mot en flaska Masi Costasera.
Pm:a i så fall. :)
/J

Tillbaka
Topp