Artikel: Kalas CX-Cup är över för denna säsong

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Lite fredagsläsning för cyclocrossfolket!

Henrik Öijer som ligger bakom årets framgångsrika Kalas CX-cup och självklart också tävlat i den sammanfattar cupens första år.

Läs mer

Senast redigerad av en moderator:
Åh, grym rapport. Grattis till sponsret och allt. Drömmer om att jag kommer vara med och slåss om en bra placering i cupen nästa år.

Sitter här och småler och drömmer om min Empella.

Åh. Jomper, det har blivit nåt tjall i texten från norberg..
Så här ska det stå:
Texten i början skall alltså ner till slutdelen av norbergsrapporten.
Men annars fint. :)

Men när backen kom blev det trångt och jag tappade fart och fick hoppa av och springa. Tappade lite på det. På andra varvet hade jag hittat ett bra tempo, men så punkterade jag mitt tubdäck. Svängde in i depån där också några andra killar stod. Bl.a. Fredrik Ericsson.
Bytte ganska snabbt hjulet men var ändå ganska långt efter nu. Körde upp mig lite till ljudet av bromskloss mot fälg. Tröttnade till slut och kopplade ur frambromsen för att slippa oljudet. Hellre bromslös än med missljud.
Blev till slut 10:a. Inte vad jag räknat med men i cupen får man ju räkna bort en tävling.

Cerro: det är bara att träna hårt, mycket och länge så ska det nog gå. ;-)

äsch. jag hittar fler fel.
i focusrapporten är texten också lite flyttad.

"Starten gick inte jättebra för mig men jag hade inga större problem med att avancera. Sen hände det. Grabbarna tokgasade. Ett cyclocrosslopp har nog inte startat så intensivt som denna gång. Hoppas jag.
Annars var det bara mina ben som var gipsade för jag tyckte att dom hade väldigt bråttom. Fredrik Ericsson och Calle Friberg hade mest bråttom. Proffset Gustav Larsson försökte ha lika bråttom och bakom så bildade vi en fyramannagrupp med mig, Daniel Eriksson, Oscar och Jens Westergren.
Efter ett tag så dundrade vi förbi en vinglande Calle med punktering. Senare såg jag Gustav Larsson bakom oss, också punktering."

så ska det stå.

fin artikel som vanligt henrik!

Om ni vill läsa mer totalt om placeringar och annat i cupen finns nya nyheter uppe på www.cyclocross.se som behandlar totala cupen och avslutningen mm.

Flippat. Jag hoppas det inte är den nya editorn vi köpt till WordPress som gör knasigt ifrån sig!

Har fixat efter bästa förmåga nu.

Tack för alla trevliga referat under höstens cx-cup , det var kul att kolla på tävlingen i Falun under cykeldagarna också !
Om ni letar lite på Cervelos hemsida http://www.cervelo.com så hittar ni en kortfilm när dom crossar i snö (iofs bara på skoj , men ändå :-)

otroligt att så få kan fixa till nått så bra.
En klassiker som kommit för att stanna.
Grattis till dig o crosscar förstås.

Hehe tack j-type, ledsen för att jag spräckte ditt tips ;)

Förresten så ligger materialet som filmades under tävlingen inne på redigering nu. Det är studenter som gör jobbet så förmodligen är det inte klart förrän skolan är öppen efter nyår. men den som väntar på något gott...

Grattis, grattis och grattis!

Kul att höra när det går bra för någon! :)
Lycka till i fortsättningen!

Tack för ett bra iniativ och roligt att det "betalar sig".
Hoppas det blir en fortsättning 2007. Jag hittar dock inga CX-tävlingar i tävlingsprogrammet men de kommer väl sso.

/GurraG

Jag måste faktiskt erkänna att min mening med tipset var att provocera dig lite.
Och det vart som jag förstod att det skulle kunna bli att om du körde lite mer med insidan och inte förivrade dig så skulle det kunna gå riktigt bra,(och det gjorde det ju).Det är nog lite så för oss flesta att det är sitt eget huvud som är ens värsta fiende.
Keep on rolling!

Tillbaka
Topp