Artikel: Det senaste från Henrik Öijer

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Dags för ännu en svettdrypande rapport från Falun. Denna gång har julen passerat utan extra kilon runt midjan, många sköna mil har jag fått i benen och ett växande självförtroende på köpet. Mycket svettsvammel blir det denna gång. Hoppas ni har överseende, eller någon frirajdblaska nära till hands om svetten svider för mycket i era ögon. Läs mer

Hihi, gillar skarpt det där med handtextad meny och fånigt handritad ojämn ruta runt topploggan! "Fulsnyyg" - ja och vågat!

Tjena!

jomper.. skriv inte av hans text rakt av under ditt namn.. man blir så förvirrad, när man är lite på kanelen.. det tog ett tag innan jag fattade vad du gjort i falun.. :D

Tjena!

Lär dig läsa bruse.. Jag snortar inte kameler.. Dom är för stora.. Däremot kanel, det slår som fan..

Ps.. Jag gillar skvallerdelen i artikeln bäst, specillet den om hamburgerkedjorna Max och McDonalds..

bruse skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad säger du? Vad fan är det DÅ jag har i
> burken det står kanel på?????

Antagligen fransk svart kanel, den är kass, inget att ha.
Jag och mina kompisar kör med vit italiensk kanel, mycket bättre.
:o)

/G

Oj. Efter din förra rapport skrev jag att jag ville slå dig nästa år. Men nu är den chansen lika stor som att jag kommer cykla på en Seven Sola.

Hoppas verkligen att all din träning inte är förgäves. Och hoppas verkligen att materialet kommer fungera bra i sommar så jag slipper cykla om dig som på BST, inte roligt att se en människa som man hoppas det går bra för stå och meka med en trasig cykel. Lycka till!

Kul att det känns bra Henrik, den positiva attityden smittar av sig så jag blev ännu mer motiverad att köra ett 4-timmars distanspass. Solen skiner och snart bär det iväg:-)

Snygg sida! :)

Men retar mig lite på serifferna, kanske testa att köra med verdana på texten istället(?).

Lycka till med målen!

Det är bra Öijer.

Ni andra: kolla på länksidan på henriks sida, största samlingen länkar till svenska cyklisters hemsidor.

Kan skriva under på nära nog allt vad Henrik skriver:

"Om du vill bli vältränad och nå en hög nivå så finns det ett enkelt knep: Träna mycket, hårt, länge och i flera år. Du blir kanske inte allra bäst, men troligtvis riktigt bra."

Själv har jag hållit på i åtta år, nu börjar det likna något... :-) Ska man bli bra på cykling så ska man träna cykling, inte spinning eller löpning.

Sedan kom det här med att distanspassen skall vara lugna. Man skulle kunna tala med varandra obehindrat och inte vara sliten när man kom hem. Nu tycker jag att jag hör mer och mer att man faktiskt ska ta i även på distanspassen. Man ska helt enkelt bli sliten.

Samma här, har faktiskt aldrig kört ett riktigt lugnt distanspass vad jag kan minnas. Racerturerna blir helt enkelt roligare också om man tar i lite mer. Speciellt på våren är det svårt att ta det lugnt, för då håller man på och fryser ihjäl i fartvinden, då är det bättre att ta i så man håller värmen uppe.

Kul att läsa om din träning Henrik, hoppas det går bra till våren/sommaren när det gäller!

/Leo

Härlig läsning Öijer, som alltid. Man undrar ju lite varför LL inte är med i långloppscupen? Hoppas nya hojen från Stevens blir bra också. Lycka till med satsningen!

Kul och inspirerande sida! Öijer har en klart skön jargång och frikostigt bjuder på hur han balanserar familjeliv med elitsatsning. Fortsätt med den fulsnygga stilen på sajten! Jag räknar läsning av sidan som ett återhämtningspass!

Bruse skrev:
Hihi, gillar skarpt det där med handtextad meny och fånigt handritad ojämn ruta runt topploggan! "Fulsnyyg" - ja och vågat!

Jag svarar: Det kallas design. Och design ska vara vågat. :)

kentkreitler skrev:
Ser riktigt bra ut det där! Lite avis på er i Falun, här i Sundsvall räknas en klunga som stor om det är fyra pers närvarande.

Jag svarar:
Idag var vi faktiskt 4 pers som cyklade tillsammans. Men då var ett annat gäng ute samtidigt också fast dom inte hann med oss. Dom var nog 5-6 stycken. Den kommande veckan kommer en del cyklande stundenter tillbaka till Falun så då blir vi nog fler igen.

Anders G skrev:
Kul att det känns bra Henrik, den positiva attityden smittar av sig så jag blev ännu mer motiverad att köra ett 4-timmars distanspass. Solen skiner och snart bär det iväg:-)

Jag svarar:
Usch då. Bäst att jag taggar ner i mina rapporter. Jag vill ju inte göra folk så motiverade att dom cyklar ifrån mig i sommar.. ;)

Andreas filoflopp skrev:
Snygg sida! :)
Men retar mig lite på serifferna, kanske testa att köra med verdana på texten istället(?).
Lycka till med målen!

Jag svarar:
Jag gjorde sidan just för att reta dig. ;)
Tack ska du ha!

Leo skrev:
Kul att läsa om din träning Henrik, hoppas det går bra till våren/sommaren när det gäller!

Jag svarar:
Tack ska du ha och hoppas dina äventyr blir lyckade också.

mikael_nr1 skrev:
Underbart skrivet, man blir väldigt motiverad av att läsa! Lycka till i år.

Jag svarar:
Tack ska du ha, cykla snyggt!

bugge skrev:
Härlig läsning Öijer, som alltid. Man undrar ju lite varför LL inte är med i långloppscupen? Hoppas nya hojen från Stevens blir bra också. Lycka till med satsningen!

Jag svarar:
Långloppscupen är ju inte spikad men LL har för många andra arrangemang som kräver folk och krafter. LL är inte längre det viktigaste arrangemang klubben har och blir därför lidande. Långloppscupen vill självklart ha med dom lopp med bäst organisation och som satsar helhjärtat på att göra sina lopp riktigt bra. Som hojen ser ut med utrustningen och allt så lär jag inte kunna skylla på materialet i sommar. :)

notrix skrev:
Kul och inspirerande sida! Öijer har en klart skön jargång och frikostigt bjuder på hur han balanserar familjeliv med elitsatsning. Fortsätt med den fulsnygga stilen på sajten! Jag räknar läsning av sidan som ett återhämtningspass!

Jag svarar:
Räkna läsningen av sidan som uppvärmning istället, annars kommer det inte bli mycket cyklande av för dig. :)

micke s.. skrev:
> Ni andra: kolla på länksidan på henriks sida,
> största samlingen länkar till svenska cyklisters hemsidor.

Hade ju inte skadat om den varit i bokstavsordning?

Kul läsning i övrigt!

Öijer skrev:
> Bokstavsordning är till för pedantiska
> människor med tvångstankar. :)

Säger han som sitter i en skrubb och cyklar...

:P

Du Öijer, jag tror inte att du behöver vara rädd för att jag ska åka ifrån dig så länge du inte bryter, fast jag hoppas att det ska gå att klämma lite fler poäng i ll-cupen i år(fick bara en förra året men det var ju på "rätt" tävling iaf;-)). Kan rapportera att passet blev 3:50tim, med väggning efter drygt tre timmar, var det inte så man skulle göra?;-)

Satan! Så LL är inte cup!? Helvete. Jag som såg fram emot den med skräckblandad förtjusning. Trist, den tävlingen var lätt bland fjolårets bästa.

lundatok skrev:
> LOL, tre tävlingar kvar i cupen?

Eh... 1,2,3...4?

ojdå,, lite färre långlopp i cupen allså. Det behöver inte vara dåligt.

innebär detta att långa lugnet ej kommer att arrangeras alls 2007, eller bara att den inte kommer att ingå i långloppscupen? det vore riktigt synd om den ställs in helt med tanke på vilken rolig bana du hade lyckats få till förra året öijer...

LL står med i tävlingsprogrammet iaf.
Hoppas stenhårt på att jag ska få revanchera mig efter förra årets debacle(stavning?).
Men i år är det inget SiR helgen innan=)

Öijer skrev:
> Tyvärr försvinner ju dom tuffare loppen.

"Det måste bli lättare för motionärerna!"

Pah!

Enda anledning att köra ett Långlopp som motionär är väl för att det ska vara en utmaning...

Det är för få som bryter!

Tillbaka
Topp