Pilens ramar och gafflar är tillverkade i Taiwan, men målade och monterade i Sverige. Om jag läste rätt är huvudmannen en av de som var bakom Kronan från början. Ramen ser snarlikt ut, men gaffeln ser ut att vara en bättre design (man får hoppas iaf.)
Ni missade Treks nya 10" DH hoj. Den hade typ femtielva justeringsmöjligheter på bakdämparen, men baksvingen och deras egenframtagit kedjestyrsystem såg lovande ut.
Provcyklade Skeppshults damcykel med automatlåda. Perfekt för folk som aldrig utvekla mer än 113 watt trampeffekt och inte behärskar komplicerade växelsystem (som Nexus 8). Upptäckte att jag hade glömt hur man bromsar med trampbroms, men de kom tillbaka så småningom. Damn, it's going to take me another 15 years to forget again now!
Pratade med en av killarna från Skeppshult om hur våra två företag kan lära av varandra. Jag behöver lära mig hur man tar hand om butikernas behov (Skeppshult är bäst på det i Sverige) och i gengäld kan jag lära dem om nymodigheter som reducerade rör. De är redan mycket duktig på att få Herr Svensson på deras cyklar, men om de vill nå en ny kundkrets de behöver lära sig hur man bygger cyklar som tilltalar cyklister. Tänk er en Skeppshult med 1 1/8" styrrör, OX Platinum rör, slopande top tube, Alfine komponenter, Nitto Albatross styre...
Vacchi var glad att vara lika stylig som jag med våra matchande Livestrong armband. Jag låt bli att berätta om att jag bär det till minnet av min mamma, inte Lance.
Nominerade Marianne Berglund som Sveriges främsta cyklist genom tiderna, inte för att förringa det som andra har gjort, men mest för att jag tror att för många har glömt henne.