Artikel: Flaskdjungeln utforskad

• Trådstartare Trådstartare oxr
  • Start datum Start datum
Lysande, äntligen kan min cykelupplevelse bli komplett när jag vet att jag kan köpa en flaska som håller måttet.

the_TnT: Ja, fast om man hade testat hur bra flaskorna tål kyla hade du sluppit fundera på det. Annars var det ett klockrent test. Och självklart kör jag med Tune flaskor och kolfiberflaskhållare på racern, man hade ju stenkoll redan innan testet. ;-)

/Leo

Senast redigerad av en moderator:
Bra testat, dock lite väl hårt nischat mot touringcyklister, vilka ju är de enda som använder flaskor med större volym än 0,5 liter.

Grym vindtunnel. Aerodynamik och vridstyvhet (och framförallt sex appeal) är de tre viktigaste faktorerna för mig när jag väljer flaska, känns skönt att ni fått med samtliga dessa i testet.

Att ingen petade ner Erik från taket för att räkna ut hans sexappeal??
Annars var det ju ett helt super test eftersom jag har ett par carbonhållare på G från tyskland och måste matcha dessa med ett par flaskor.

Eriks sex appeal får automatiskt maxvärden i alla formler så fort han får på sig sin gröna overall. Formlerna är helt enkelt inte utformade för den så värdet blir inte tillförlitligt.

museew skrev:
-------------------------------------------------------
> Bra testat, dock lite väl hårt nischat mot
> touringcyklister, vilka ju är de enda som
> använder flaskor med större volym än 0,5 liter.

Såhär i efterhand känns det faktiskt ganska klantigt av oss.
Vi får helt enkelt sikta på ett mer raceinriktat test senare i år.

jomper skrev:
> Biltemaflaskan var näst lättast efter Tune-flaskan.

Alltså tredje lättast och Tune var näst lättast. Vilken var då lättast? ;P

För övrigt, det här måste vara den grummaste testbilden någonsin
krasch.jpg

?

Att testningen utfördes utanför institutionen för materialteknik på Kungliga Tekniska Högskolan ger ju det hela ett än mer gediget intryck. All HappyMTB:s testning borde ska där, området är ju som ett labb för cykeltest.

UNDERBART..det finns fintyskar, fultyskar och så happy!

Sen lär jag nog låna denhär textremsan ett par gånger under året...HAHA

"Detta inlägg har dolts för dig då det kräver en högre användarnivå"

Skämta inte med tyska mätmetoder!

Så här mycket bättre blir morötter som ångats än de som kokats i vatten. Allt enligt universiteten i Giessen och Koblenz/Landau.
miele.JPG ht=459

Det var som tusan att man hade några testvinnare hemma!!! För visst är Tune-flaskan identisk med förra årets upplaga av 500cl-flaskan från Cykelcity som det står Tacx pressat i botten på...? :-)
(bortsett från den otroligt funktionella tabellen som säkert sitter kvar i flera mil...)

Tune hade aldrig vunnit om det inte varit för svettindikatorn, så glöm att cykelcity-flaskan ens klarat 2000 poäng. Du måste helt enkelt köpa ny.

JLarsson skrev:
> Skämta inte med tyska mätmetoder!

Nä just det! För utan tyskarna hade vi aldrig fått veta...

testsieger.jpg ht=400

/Anders

Visste att tabellen var värd testvinsten.....man har ju alltid haft koll på hur mycket man svettas i timmen (????) men aldrig vetat hur mycket vätska det ska ersättas med.....

Blir alltså till att köpa nya ;-)

Tillbaka
Topp