[Frirajd] Göteborg - Lördag, 10.00 Franssons OBS uppdaterad med alternativ mötesplats!

[Frirajd] Göteborg - Lördag, 10.00 Franssons OBS uppdaterad med alternativ mötesplats!
Dick skrev:
-------------------------------------------------------
> ... inte
> lägger någon som helst energi på att försöka
> köra ifrån varandra....
> ...
> Om du gillar att "träna", ta i och och
> bli svettig så kommer du nog däremot att bli
> besviken :)

Låter som min grej. =) Var brukar ni köra nånstans, Delsjöskogarna? Lite långt bort, men..

Vi kör mest på hemliga stigar :) Närå men det har blivit mycket åt Kallebäckshållet den senaste perioden, mycket trevliga stigar och minimalt med vandrare och annat som stör sig.

//D

Hmmm... 10.00/ 10.30 låter extreeeeemt tidigt, men också trevligt. Återstår att se om jag lyckas skrapa ihop min beruasde lekamen tills imorgon. Om jag syns så är jag där...

Plumse: Du menar väl Burger King va? Annars får du vänta väldigt länge....

BAH! Skräpmat som skräpmat... Sunkhaket nere i gropen bredvid R40 var det i alla fall jag tänkte på

Tack för en grym runda och för det trevliga sällskapet allihopa :-) Det blev en del helt nya stigar för min del och det är ju inte helt fel.

Tjolahopp alla friryttare..

Oj vilken tur!

Ett glatt och förväntansfullt friryttar gäng var vi vid burgerking runt halv elva idag

Denna tur sponsrades av BK

Dagens tripp började med Rhododendron löpet plus några bonus spår..

Efter det styrdes kosan mot E-bikepark, där jag tyvärr hade min krash för dagen. Gick väl rätt hyggligt förutom ytterliggare ett jag i innerbenet på min gaffel, verkar dock klarat sig ganska bra, fick filat bort lite grader på den nu precis så förhoppningvis håller den:)

Staffan rockar loss

Vad hände härnäst undrar ni, jo en hel del lek i E-bikepark blev det innan vi gav oss av till Grafitti-löpet..
Följt av Älgarna, Rotvältan och till sist Tredje gången gillt

Dick på Älgarna

Staffan gjorde försök nummer ett på Tredje gången gillt..

Plumse tog den på sitt eleganta slowmotion vis..När plumse hojjar står tiden stilla typ...

och en till

Nu började det suga i Thai tarmen så får färd styrdes mot lokala haket..
Fast först var Crex a.k.a. Punkaberra tvungen att laga en punka på sin favvo stig...

Vägen till Thai haket gick på dessa slingriga stigar, Jockes osynliga med förlängning, Jockes hemliga, Försattsen, och just innan vi kör in på nästa klämer Crex till med dagens visdomsord, "Det bästa preventivmedlet är ett glas vatten! Inte innan inte efter men istället för!" Något att begrunda.. Sen bar det av nerför Ballefjong och Ballbreaker och slutligen lite cykelbana till Thai maten....

Dax för utfodring!

Efter maten återstod bara eliten.. Då man bara kan kallas en riktig frirajder när man klarar hojja efter man dragit i sig lite thai.. Kort och gott: En riktig frirajder hojjar bättre ju sämra mat han ätit :)

Nu var det C-dale som tog över och visade oss sigar som Kamratgården och Gais till Öis..
Efter det tappade vi även några till Crex kande lite påtryckningar från käket och Plumse var helt enkelt nöjd för idag..

Fyra tappra friryttare var vi kvar då C-dale visade hans senaste alster, Hej hej Hans Rey.... ojojoj denna ska åkas fler ggr :D

PontusL bombar på med..

C-dale tätt i hasorna

Och till sist kom dagens svetto, Halmstadpatrik med maffiga 50mm slaglängd fram :)

Som avslutning vill jag bara säga tack för idag och HEJ HEJ HANS REY!!!!

Senast redigerad av en moderator:
Grill å alkohol väntar i mängd i trädgården så jag konstaterar bara att vi hade väldigt trevligt idag!

Synd att jag missade hej hej Hans rey men det går ju fler tåg ;)

//D

Det var slött och skönt idag =)
Sommarvärme, glada miner och torra stigar sammanfattar en del av dagens håjjning.
Det blev inte nåt fotat nästan men här är i alla fall några bilder.

Dick med ett lyckligt leende. Efter uppknuffning kommer nedförsbacke!
dick.JPG ht=428

Pontus har knuffat klart och är nästan nere igen
pontus.JPG ht=428

Och här är en del av gänget synliga. Observera att linslusen Pontus övar in sin look "Magnum" inför ett eventuellt framtida fototillfälle
gnget.JPG ht=428

Thaimat är ALLTID gott och extra gott var det idag. Phad Thai beställdes in för egen del. Grymt gott!
mumsvnster.JPG ht=428

mumsframfr.JPG ht=428

Plumse, det är inte "Magnum" det är "Blue Steel"!!

Mina bilder finns på http://www.pixbox.se/alb_show_id354190_page0.html men jag länkar la in ett par här också. Helt enkelt Ynderbar tur förresten!

K.R.Ä.X.X.!!!

Plumse, lite lätt bakom sadeln sådär

Kräxx

Kräxx på korsbandskruxxet

Freddan, ondbråddöd - vad annars?

En banan.. vänta nu två bananer!

Plumse manual to grusväg

Staffan 3e gången gilt

Plumse - notera framgaffeln!

Turturduvorna

Maaaaaat

Dagens höjdpunkt, Hej Hej Hans Rey...

...Brought to you by Lille Hiawatha

PontusL skrev:
-------------------------------------------------------
> Plumse, det är inte "Magnum" det är "Blue
> Steel"!!

Det borde jag sett, gud så pinsamt *rodnar*

Appropå gaffeln så ser den ut att vara ganska slaffsig och mjukt ställd men de skumma är att jag aldrig bottnat ur den. Skitknepigt!

Tack för idag , det var härligt soligt, avspänt o backigt som det skall vara på en rajd :D
Fjädern gav en go Hiawatha -feeling ( typ:kanot nerför Niagara-fallen) och jag vågade mig på både "Tredje gången gillt" och övre delen av "Hej hej Hans Rey". I båda backarna hann jag tänka ´det går ju bra det här´ precis innan cykeln började slingra som en orm på de torra löven, följt av lite busk-o trädkramning. Påminde mig om mitt mc-trialande på 70-talet: Dök tanken:´Det gick ju bra´ upp i skallen när det bara var ett par meter fram till slutskylten, slutade det alltid på samma sätt med att man låg och plaskade i bäcken eller vad det nu var man försökte köra igenom!
Många fina bilder o kul med bilden på Plumses hopp ner i Superbowl. Mina bilder därifrån blev bara sudd -( Frirajdare är tydligen för snabba för kamerans Barn- o djur-program, avsett att undvika rörelseoskärpa.

Ser fram emot nästa träff i Fässbergs farstu!

/Staffan

Tackar för en kul runda! Helt ok väder, tycker jag. Thai mat var gött!

Tog några bilder jag med:

IMGP2746.JPG ht=544

Freddan flyger, har lämnat även sin egen sgugga bakom sig!

IMGP2748.JPG ht=544

Bikepark, vaddennuheterdenhärsmalabredan

IMGP2749.JPG ht=544

Det går liksom att cykla på den också!

IMGP2750.JPG ht=544

Och litet hopp blir det i slutet

IMGP2754.JPG ht=544

Plumse på väg ner på "den grymma branten"

Ola

Tack för en grym tur.

Tänkte lägga upp mina bilder men har inte lärt mig hur man lägger upp allihopa på en gång. Går det?
eller måste man browsa en i taget...

PatricG

Det slog mig att jag också hade mobilen framme och plåtade. Slänger upp dem senare.

Ang. "djur och barn" läget på våra kameror så tolkar jag det helt enkelt som så att jag inte kan gå under varken synonymen djur eller barn.... hmm fast vänta nu, är inte turturduva ett djur??

turturduva är helt klart ett djur! du får skärpa till dig helt enkelt! själv klassas jag nog som barn och blir därmed jävligt skarp, iaf på plumses bilder..

Nu kommer mina bilder som jag tagit med min helt nya kamera, ev. oskärpa får skyllas på bild läget, har inte klart för mig vad alla andra ska klassas som. Förmodligen inte som Pontus eller Fredan i alla fall.....

Först ut är Dicks ny kärlek
DicktheKingdubbeltupp_resize_resize.jpg ht=288

Lite före bilder vid vattenhålet man stannat för många gånger vid...
IMG_0021_resize_resize.jpg ht=288

IMG_0022_resize_resize.jpg ht=288

IMG_0023_resize_resize.jpg ht=288

IMG_0024_resize_resize.jpg ht=288

Sedan lite hoppiskutt Hej va det går...
IMG_0025_resize_resize.jpg ht=288

IMG_0026_resize_resize.jpg ht=288

IMG_0027_resize_resize.jpg ht=288

IMG_0028_resize_resize.jpg ht=288

IMG_0029_resize_resize.jpg ht=288

IMG_0030_resize_resize.jpg ht=288

IMG_0031_resize_resize.jpg ht=288

IMG_0032_resize_resize.jpg ht=288

Lite spång åka...
IMG_0033_resize_resize.jpg ht=288

IMG_0034_resize_resize.jpg ht=288

Sladd i backen.. Ola nära att trilla här...
IMG_0035_resize_resize.jpg ht=288

IMG_0036_resize_resize.jpg ht=288

IMG_0037_resize_resize.jpg ht=288

IMG_0038_resize_resize.jpg ht=288

IMG_0039_resize_resize.jpg ht=288

Vi väntar in de sista..
IMG_0040_resize_resize.jpg ht=288

IMG_0041_resize_resize.jpg ht=288

IMG_0042_resize_resize.jpg ht=288

Å nu har vi fått mat utom Staffan å Freddan förståss!
IMG_0043_resize_resize.jpg ht=288

IMG_0044_resize_resize.jpg ht=288

Tack för mig

PatricG

Tillbaka
Topp