Tjolahopp alla friryttare..
Oj vilken tur!
Ett glatt och förväntansfullt friryttar gäng var vi vid burgerking runt halv elva idag
Denna tur sponsrades av BK
Dagens tripp började med Rhododendron löpet plus några bonus spår..
Efter det styrdes kosan mot E-bikepark, där jag tyvärr hade min krash för dagen. Gick väl rätt hyggligt förutom ytterliggare ett jag i innerbenet på min gaffel, verkar dock klarat sig ganska bra, fick filat bort lite grader på den nu precis så förhoppningvis håller den:)
Staffan rockar loss
Vad hände härnäst undrar ni, jo en hel del lek i E-bikepark blev det innan vi gav oss av till Grafitti-löpet..
Följt av Älgarna, Rotvältan och till sist Tredje gången gillt
Dick på Älgarna
Staffan gjorde försök nummer ett på Tredje gången gillt..
Plumse tog den på sitt eleganta slowmotion vis..När plumse hojjar står tiden stilla typ...

och en till
Nu började det suga i Thai tarmen så får färd styrdes mot lokala haket..
Fast först var Crex a.k.a. Punkaberra tvungen att laga en punka på sin favvo stig...
Vägen till Thai haket gick på dessa slingriga stigar, Jockes osynliga med förlängning, Jockes hemliga, Försattsen, och just innan vi kör in på nästa klämer Crex till med dagens visdomsord, "Det bästa preventivmedlet är ett glas vatten! Inte innan inte efter men istället för!" Något att begrunda.. Sen bar det av nerför Ballefjong och Ballbreaker och slutligen lite cykelbana till Thai maten....
Dax för utfodring!
Efter maten återstod bara eliten.. Då man bara kan kallas en riktig frirajder när man klarar hojja efter man dragit i sig lite thai.. Kort och gott: En riktig frirajder hojjar bättre ju sämra mat han ätit :)
Nu var det C-dale som tog över och visade oss sigar som Kamratgården och Gais till Öis..
Efter det tappade vi även några till Crex kande lite påtryckningar från käket och Plumse var helt enkelt nöjd för idag..
Fyra tappra friryttare var vi kvar då C-dale visade hans senaste alster, Hej hej Hans Rey.... ojojoj denna ska åkas fler ggr :D
PontusL bombar på med..
C-dale tätt i hasorna
Och till sist kom dagens svetto, Halmstadpatrik med maffiga 50mm slaglängd fram :)
Som avslutning vill jag bara säga tack för idag och HEJ HEJ HANS REY!!!!