Artikel: Eurobike 2007 - del 6. Tidlöst titan.

• Trådstartare Trådstartare AJ
  • Start datum Start datum

AJ

Ny medlem
Eurobike 2007 - del 6. Tidlöst titan.

Vi pytsar ut lite fler bilder från Eurobike. Denna gång med fokus på titan.
Läs artikeln

Eurobike 2007 – del 5. Kolfiberkoll.

Suget efter kolfiber håller i sig och tillverkarna formligen öser ut modeller för att stilla konsumenterna.
Läs artikeln

Eurobike 2007 - del 4. 29er special.

Europa börjar få upp ögonen för 29er. Fler och fler tillverkare har nu storhjulingar i sitt sortiment.
Läs artikeln

Eurobike 2007 - del 3.

Eurobike är över för denna gång. Våra huvuden och kameror är proppfulla med intryck och bilder. Här kommer mer smått och gott från mässan.
Läs artikeln

Eurobike 2007 - del 2.

Ännu en mässdag till ända. Mer nya cyklar och prylar.
Läs artikeln

Eurobike 2007 - del 1.

Eurobike 2007 har öppnat. 13 stora hallar fullproppade med cyklar och tillbehör möter besökaren. Att gå igenom hela mässan tar flera dagar. Vi har på en dag gått igenom ca en tredjedel. Här kommer en första lägesrapport.
Läs artikeln

Eurobike 2007 - Vad vill ni se?

På torsdag 30 augusti öppnar Eurobike, Europas största cykelmässa. Med 13 hallar och 853 utställare från 39 länder är mässan större än någonsin. Mängder med cykelnyheter kommer att presenteras och HappyMTB är självklart på plats.
Läs artikeln

Är det något som ni vill att vi ska titta lite närmare på? Kanske ta någon extra närbild på en intressant detalj eller ställa en fråga till någon utställare.

Skriv in era önskemål vad ni vill se från Eurobike 2007 i denna tråd.

/Anders

Senast redigerad av en moderator:
Jag vill såklart se mycket mysigt från DH/Freeride-delen. Sedan vill jag verkligen ha några bilder på Corsair's cyklar/ramar. Dom vekar komma med en massa intressant och ju mer info ni får från dom, ju gladare blir jag ocks säkert fler.

// Fischer

Det jag och många med mig skulle vilja se är givetvis nya Campautrustade
Crescentracers!
Det är ju nästa logiska steg för Cykeleurope eller vad de ny heter som tagit
på sig ansvaret att förvalta världens ballaste cykelvarumärke.

En Campacrescent vore inte helt fel. Anlita gärna någon som
kan göra en snygg färgsättning också. Dagens Crescentar ser lite
tråkiga ut. Jag tycker de kunde vara lite mer skrikiga, lite
mer in "your face".

Sniffa gärna rätt på huruvida nya Sunn Radical och Kern kommer att finnas till försäljning för pöbeln snart.. Och fina bilder på nämnda cyklar vore ju kalas! Rocky Mountains 2008:or skulle vara kul att se också.

Vågar man be om lite Rocky Mountain bilder? nästan lika stor monter som hallgrannaen kona bådar gott. Och så Yeti såklart, alltid kul att få se vad dessa high-end märken har att visa upp.

Fulcrum Racing Zero i svart, men något säger mig att det inte är mer spektakulärt än Racing One som idag redan finns i svart.

Det får gärna ha kommit något nytt i campas hjularsenal. Lättare Neutron månne?

Mässans fulaste tyska logga?
:)

Seriöst så skulle det vara intressant att se fina cyclocrosshojar.

bng skrev:
-------------------------------------------------------
> Mässans fulaste tyska logga?
> :)
>
> Seriöst så skulle det vara intressant att se
> fina cyclocrosshojar.

Menar du att något skulle kunna hota Canyon?

För de som inte orkar vänta på att Happy kommer med en rapport från Eurobike så finns det redan en rapport från Singletracks hemsida:
<http://www.singletrackworld.com/article.php?sid=2125>

Bla så finns det bilder på två olika Orange gearbox MTBs

Nya Scalpel ersätter gamla Scalpel.

fisherbike skrev:
> Cannondales nya fulldämpade som ersätter?
> Scalpel.

Vill se mer från Nicolai och Nox samt Marzocchis gafflar. Samt fler G-Boxx ramar (el. motsv. växelsystem).

Singletrack-länken är från 2006, dvs förra årets Eurobike.. Årets har inte börjat ännu.

- Sköna rejser-koncept kanske inte GP-ramar utan mer sådana för softa audaxer över heldagar i glada happyiters sälskap. Stål, titan, kolfiber-skapelser som gör att man kör hela VR utan onödiga krämpor.
- Mongoose 2008-linje. Har inte sett dem eller om det finns nyheter där samt om de kommer att komma till svedala m samma justa priser som i GB. Min Teocali har väl inte oändligt liv. Det kanske går att fiska fram ngt om längre ramgarantier oxå...
- Ev nya innovationer på länkagesidan är alltid kul. Eller, har de nya effektiva dämparna skapat definitivt underlag för enkelsvingarnas återkomst?
- Hjälmar: ska trail o AM-cyklandet få ordentlig impact på hjälmarna. Nya FF-krukor för folk som trampar uppför oxå :)
- Storhjulingar: stannar det vid 29 i skogen eller ska vi ha ännu större i framtiden?

Jag bockar av i artikeln :)
Oscar

Skulle inte vara fel med nyheterna som man ännu inte sett.. (i tråden 2008 års hojar) Gärna från Santa cruz och många fr/dh hojar..

Tack!

Eric W skrev:
> Iron Horse nya lackerning hade vart trevlig att
> se.
> Framför allt på 7.7 och Sunday :)

Here ya go fella.

pbpic1463640.jpg

World Cup. Sjukt racig. Kommer med en uppsättning mallet SPD och en uppsättning 5050 plattisar. Smart.

pbpic1463637.jpg

Det släpps också en pimpad variant av sunday med singelkronad Totem. Blir high end-motsvarigheten till 7Point, som inte säljs i så många varianter vad det ser ut som. Uppfräschande retro att välja guld och svart istället för vitt, vitt, vitt.

pbpic1463624.jpg

7Point. Verkar bara vara en modell i år. Får väl bli lös ram om man vill fläska ut den, den är ju trots allt klart mindre överprissatt än sundayen, som förblir något av en dröm för dom flesta.

För övrigt hade jag gärna sett bilder på Yetis, särskilt AS-X och eventuella prototyphojar. Rock Shox gafflar, både Boxxer och Totem är jag också nyfiken på utseendet på. Kan ni fota specifikationer så gör gärna det också!

Fan för dig Westman nu får jag dräggelsanera tangentbordet. Iron Horse cyklarna är så snugga att det är jobbigt. Har de givit 6 point samma färgsättning och en coildämp får jag klippa kreditkorten eller utfodra ungarna med blodpudding fram över julen:)

En ny läcker cross från en belgare som utvandrat till USA.
"Disco Cherry Red" låter väl läckert.
Men den lär nog inte finnas på Eurobike skulle jag tro.
Ramset $599 med gaffel & lager låter intressant.

holeshot_main_large.jpg

Jag åker ner imorgon bitti och kan intyga att Thomson kommer att visa sadelstolpsklämmor där. Inte produktionsmodeller ännu, men så nära man kommer. Mer info snart.

Van Dessel är på min lista också.

Jag vill veta vilka färger som gäller 08/09...
... om ramarna tenderar vara målade i någon speciell generell kulör så att säga?

2007 måste i alla fall ha varit ett grönt år efter att ironhorse satte standarden under 2006.

Green was the new black... men frågan är vad som kommer att vara svart framöver!!??

Med tanke på att IronHorse har svarta hojar i år kanske svart blir det nya svart?! ;-)
Orange hade annars vart en kul färg!

Daner skrev:
> Jag åker ner imorgon bitti och kan intyga att
> Thomson kommer att visa sadelstolpsklämmor där.
> Inte produktionsmodeller ännu, men så nära man
> kommer. Mer info snart.
>

Klämmor utan snabbkoppling antar jag? För inte vågar väl Thomson sig på något så avancerat som rörliga delar?

Tillbaka
Topp