[Svartrejs och Cykelpartaj] Queen of the Slakmota, Torsd. 8/5-2008 kl 18:30, Nu 59 anmälda, 6 tävlingsvarv och mini-RR!

[Svartrejs och Cykelpartaj] Queen of the Slakmota, Torsd. 8/5-2008 kl 18:30, Nu 59 anmälda, 6 tävlingsvarv och mini-RR!
080508-002.jpg ht=540

080508-015.jpg ht=539

080508-027.jpg ht=479

080508-029.jpg ht=479

080508-033.jpg ht=540

080508-035.jpg ht=479

080508-039.jpg ht=505

080508-043.jpg ht=540

080508-058.jpg ht=479

080508-064.jpg ht=479

080508-076.jpg ht=540

080508-081.jpg ht=479

080508-092.jpg ht=479

080508-094.jpg ht=539

080508-103.jpg ht=539

080508-106.jpg ht=540

Det här måste ju varit årets största cykelhändelse och bästa tråd! Skitkul med så mycket bilder :) Synd att man jobbade. Blir det en repris nästa år?

bruce skrev:
-------------------------------------------------------
> Det här måste ju varit årets största
> cykelhändelse och bästa tråd! Skitkul med så
> mycket bilder :) Synd att man jobbade. Blir det en
> repris nästa år?

Jobbade? bruce med c, du va ju där!! Ja snacka ju me rej. Eller har du nån klonad variant som ränner på stan? Nu blir man ju mörkrädd.

SuperApe skrev:
> Fan, min keps sitter snett.

Ja, och åt fel håll dessutom. Se på Markus F hur det ska se ut. Skämmes på dig :-)

Raceman skrev:
> bruce skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det här måste ju varit årets största
> > cykelhändelse och bästa tråd! Skitkul med
> så
> > mycket bilder :) Synd att man jobbade. Blir det
> en
> > repris nästa år?
>
> Jobbade? bruce med c, du va ju där!! Ja snacka ju
> me rej. Eller har du nån klonad variant som
> ränner på stan? Nu blir man ju mörkrädd.

Förmodligen var det BruSe du stötte på, han är visserligen lika korthårig som mig men vi är olika personer:)

bruce skrev:
> Raceman skrev:
> -----
> > bruce skrev:
> >
>
> > -----
> > > Det här måste ju varit årets största
> > > cykelhändelse och bästa tråd! Skitkul med
> > så
> > > mycket bilder :) Synd att man jobbade. Blir
> det
> > en
> > > repris nästa år?
> >
> > Jobbade? bruce med c, du va ju där!! Ja snacka
> ju
> > me rej. Eller har du nån klonad variant som
> > ränner på stan? Nu blir man ju mörkrädd.
>
> Förmodligen var det BruSe du stötte på, han är
> visserligen lika korthårig som mig men vi är
> olika personer:)

Det hoppas jag! Jag är dessutom kortare än du.

Men jag hade ju yllesockor! Tyvärr blev de väldigt tunga av mjölksyra. Annars hade jag nog vunnit.......

Raceman skrev:
> SuperApe skrev:
> -----
> > Fan, min keps sitter snett.
>
> Ja, och åt fel håll dessutom. Se på Markus F
> hur det ska se ut. Skämmes på dig :-)

Senast redigerad av en moderator:
bruse skrev:
> bruce skrev:
> -----
> > Raceman skrev:
> >
>
> > -----
> > > bruce skrev:
> > >
> >
>
> >
> > > -----
> > > > Det här måste ju varit årets största
> > > > cykelhändelse och bästa tråd! Skitkul
> med
> > > så
> > > > mycket bilder :) Synd att man jobbade. Blir
> > det
> > > en
> > > > repris nästa år?
> > >
> > > Jobbade? bruce med c, du va ju där!! Ja
> snacka
> > ju
> > > me rej. Eller har du nån klonad variant som
> > > ränner på stan? Nu blir man ju mörkrädd.
> >
> > Förmodligen var det BruSe du stötte på, han
> är
> > visserligen lika korthårig som mig men vi är
> > olika personer:)
>
> Det hoppas jag! Jag är dessutom kortare än du.

Ja jäklar, det är jag som inte kan skilja på s och c. Nu måste jag banne mig lära mig det här.

SuperApe skrev:
> Men jag hade ju yllesockor! Tyvärr blev de
> väldigt tunga av mjölksyra. Annars hade jag nog
> vunnit.......

Vad hade Markus då? Plastsockor?

Du hade i alla fall en grym kadence. Ett varv per 80 meter eller någonting sådant. Och fort gick det, starkt jobbat. :-) Mjölksyror brukar gilla sånt.

Shit att man inte var där. Verkar vara årets händelse faktiskt...

Skogling skrev:
> Shit att man inte var där. Verkar vara årets
> händelse faktiskt...

Det var nog trevligare i kyrkan.

bruce skrev:
> Det här måste ju varit årets största
> cykelhändelse och bästa tråd! Skitkul med så
> mycket bilder :) Synd att man jobbade. Blir det en
> repris nästa år?

Det hoppas jag verkligen. Vi måste ju ha ett mål med vår träning.

Grymma bilder bluecolorado!

Ser jag en trött och en ganska otrött cyklist på den här bilden? ;-)
file=60793

mytomspunnen skrev:
> Grymma bilder bluecolorado!
>
> Ser jag en trött och en ganska otrött cyklist
> på den här bilden? ;-)

Ser ut som en UCI mässig psykning. Typ Armstrong vs Ulrich... innan rycket :)

mytomspunnen skrev:
> på den här bilden? ;-)
> http://happymtb.org/forum/file.php/1/file=60793

Ja, speciellt den cyklisten i brun tröja och bruna glasögon, som applåderas av jomper, ser ganska otrött ut. ;-)

Den andra otrötta cyklisten ser ut att tänka:
"undrar om det är dags att tända grillen nu?" :-)

mytomspunnen skrev:

> på den här bilden? ;-)

Jag ser två väldigt duktiga XC-svettocyklister. Skillnaden är väl att en vill vara XC-svetto och den andra inte. Båda har min respekt för det sätt dom valt att cykla, och det är kul att ha båda på samma bild. Happy när det är som bäst.

Jag har tittat igenom mina bilder, och det finns inte så mycket som tillför något.
Men jag har en bild på Johan och Atle A som behöver visas. Det är något speciellt med att ha några extra kilo på bakhjulet som får en att klättra bättre... och vad jag minns så gillar ungar nerförsbacken från Hagabacken. Testa andra sidan också, Anton tyckte DH-banan var kul när han var liten.

Bilagor

• P1010031.JPG
    P1010031.JPG
    110.2 KB · Besök: 42
Markus F skrev:
> Jag ser två väldigt duktiga XC-svettocyklister.
> Skillnaden är väl att en vill vara XC-svetto och
> den andra inte. Båda har min respekt för det
> sätt dom valt att cykla, och det är kul att ha
> båda på samma bild. Happy när det är som
> bäst.

Kunde inte hålla med mer. Men fortfarande ser en trött ut och en annan mindre trött. Men det vore ju pinsamt annars.

Markus F skrev:
> Jag ser två väldigt duktiga XC-svettocyklister.
...
> Happy när det är som bäst.

Word. Jag är grymt impad av många som var där i torsdags, faktiskt. Tog en sväng upp för backen påväg hem från jobbet igår och man är fan inte pigg uppe på toppen... Då cyklade jag EN gång. På säkert avsevärt sämre tid än många, dessutom.

/Micke

Ser ut som Micke såg till att slippa förnedra sig med ledarklänningen till sista målgång=)

Jag har ett happymtb problem. Jag känner igen en massa ansikten och Jag känner igen en massa nicknames.
Men det är svårt att få ihop dom. Uppe på kullen skulle jag berömma bluecolorado för alla fina bilder, men det var fel kille som såg helt frågande ut.
/M

Markus F skrev:
> Men jag har en bild på Johan och Atle A som
> behöver visas. Det är något speciellt med att
> ha några extra kilo på bakhjulet som får en att
> klättra bättre..

Ja, det blir ju som sagt lite lättare uppför med de extra knappa 20kg på bakhjulet. Det ser man ju tydligt då vi kom upp före en kille med lycrabrallor, CX och snabba glasögon :oD

Men nu ser jag (för första gången) att jag måste både höja och flytta bak hans stol. Kan ju inte vara kul att sitta så när pappa när jag fiser hela tiden.

48/16 skrev:
> Jag har ett happymtb problem. Jag känner igen en
> massa ansikten och Jag känner igen en massa
> nicknames.
> Men det är svårt att få ihop dom. Uppe på
> kullen skulle jag berömma bluecolorado för alla
> fina bilder, men det var fel kille som såg helt
> frågande ut.
> /M

Jag det är inte lätt att minnas alla nicknames.
Jag har inte varit med på så många Happynings, så jag är ganska anonym.
Men jag ska hälsa nästa gång jag ser dig 48/16.

/ Andreas

Om alla la in en profilbild så skulle man ju kunna plugga på hemma =)

Har iofs all förståelse om man inte vill det.

48/16 skrev:
> Jag har ett happymtb problem. Jag känner igen en
> massa ansikten och Jag känner igen en massa
> nicknames.
> Men det är svårt att få ihop dom.

Namnlappar kanske? Happynamn och riktigt namn. Skulle se ut som vi var på nån konferens eller nåt.

baby fat skrev:
> Om alla la in en profilbild så skulle man ju kunna plugga på hemma =)

Eller fabrikat, modell och årsmodell på cykeln? Alla ser ju ändå nästan likadana ut i cykelkostymen.

Sprockets skrev:
> 48/16 skrev:
> -----
> > Jag har ett happymtb problem. Jag känner igen
> en
> > massa ansikten och Jag känner igen en massa
> > nicknames.
> > Men det är svårt att få ihop dom.
>
>
> Namnlappar kanske? Happynamn och riktigt namn.
> Skulle se ut som vi var på nån konferens eller
> nåt.

Kan vi inte ha samma nick, allihopa?
Och så byter vi till ett hyfsat könsneutralt förnamn, tänk Kim eller Abbas, Abdalla, Abdallah, Abdel, Abdi, Abdul, Abed, Adel, Ahmad, Ahmed, Aine, Akram, Ala, Alaa, Alem, Alex, Alexis, Ali, Amel, Amine, An, Andrea, Andrée, Ane, Angel, Anh, Ara, Ashraf, Aster, Aziz, Bashir, Bennie, Benny, Bent, Berny, Billie, Binh, Bo, Bojan, Bonnie, Cam, Camille, Carmen, Carol, Carry, Cay, Cecil, Chandra, Chang, Charlie, Chen, Chi, Chin, Ching, Choi, Chris, Christ, Chun, Chung, Cim, Clarence, Conni, Connie,Dahir, Dana, Dara, Deniz, Dilan, Dinh, Dominique, Dong, Dung,Eddy, Eine, Eli, Elis, Elle, Ellis, Elmi, Enis, Eve, Farah, Francis, Gabriele, Gaby, Gene, Gerry, Gia, Gill, Gunne, Guy, Hai, Hama, Hamdi, Han, Hani, Hang, Hanna, Hansi, Hao, Happy, Hardy, Hassan, Hedi, Hee, Helfrid, Helle, Hi, Hien, Hilde, Hoa, Hoang, Hol, Hong, Hua, Hue, Hyun, Ilja, Iman, Ingar, Inge, Ingel, Ingert, Isa, Issa, Jabbar, Jackie, Jae, Jalal, Jama, Jamal, Jamie, Jamil, Jasmin, Jean, Jesus, Jian, Jin, Jo, Joan, Jona, Joy, Jun, Juno, Justin, Juul, Ka, Kai, Kaino, Kam, Kamel, Kari, Karol, Kay, Kelly, Kerry, Key, Ki, Kid, Kien, Kin, Knif, Kit, Krishna, Kwan, Kyung, La, Latif, Le, Lee, Leslie, Li, Lindy, Liss, Lo, Lois, Loris, Louis, Love, Lykke, Mahamed, Mahdi, Majed, Malak, Marian, Marin, Marjan, Melek, Michele, Michell, Mika, Min, Ming, Minh, Mio, Mohamoud, Mohamud, Monir, Moon, Myung, Naji, Nam, Nariman, Nasim, Nenne, Nermin, Nicola, Niki, Nikki, Niss, Noor, Nor, Nour, Nur, Onny, Pat, Patrice, Pell, Pi, Ping, Quan, Raine, Raine, Raja, Rani, Raza, Rayan, Rene, René, Renée, Robin, Rode, Rosario, Sabah, Safa, Salam, Salem, Sali, Salim, San, Sandy, Sang, Sanny, Sascha, Sasha, Serny, Shadi, Shahin, Si, Sin, Sol, Soo, Suad, Sun, Sung, Tam, Terry, Thorild, Tien, Ting, Tintin, To, Toni, Tonie, Tonnie, Torild, Tu, Wah, Wai, Valdis, Valentine, Vallis, Wallis, Wei, Wen, Wing, Xuan, Yan, Yi, Yin, Ying, Yong, Yoon, Young, Yu, Yun, Yvon, Zaid, Zana, Zerny. http://www.skatteverket.se/blanketterbroschyrer/blankett/info/7630.4.39f16f103821c58f680007056.html

Jomper ordnar säkert jättehjärna en omröstning, sen byter vi alla samtidigt, tänk er att få skåda ansiktsuttrycken på skatteverkets namnbytarkommissarier :D

har du tråkigt? verkar jobbit o skriva alla de där namnen... :-)

Hej,

Verkade vara en mycket trevlig tillställning det där, synd att man inte såg tråden tidigare.
Nästa gång kanske någon kan "bump"-a den eller varför inte klistra den så man har en chans.

Men nu till en lite tråkigare sak, jag har en arbetskamrat som frekvent är ute och knallar just på hagakullen, hon var till och med ute just denna torsdag och tyckte att det var en toppentillsätällning. Däremot så var hon inte imponerad dagen efter, flaggor och engångsgrillar över hela kullen, aj aj happyiter det är inte dom visitkorten vi ska lämna kvar efter oss.

Keep it clean!

//Piotr

PiotrM skrev:
> flaggor och engångsgrillar
> över hela kullen,

Märkligt, flaggorna samlade vi in efter varje heat, och engångsgrillar hade vi inte med.

PiotrM skrev:
> Däremot så var hon inte
> imponerad dagen efter, flaggor och engångsgrillar
> över hela kullen, aj aj happyiter det är inte
> dom visitkorten vi ska lämna kvar efter oss.
>

Oj, det var inte bra. Vi plockade faktiskt upp ganska ordentligt efter oss; vi hade två sopsäckar med sopor med oss därifrån. Men det skymde rätt fort på slutet och inmundingandet av rusdryck hade väl fått viss effekt så vi kan nog ha missat endel. Skall försöka hinna förbi någon gång de närmaste dagarna och städa upp lite! Dock skall sägas att kullen knappast var ren innan vårt besök... ;-)

rikard skrev:
> Märkligt, flaggorna samlade vi in efter varje
> heat,

Jag kan räkna hur många vi fick med oss därifrån. Jag tillverkade 40st.

> och engångsgrillar hade vi inte med.

Nej, inte vi arrangörer, fast det var några som grillade på sådana samtidigt. Iofs tycker man väl att det var deras ansvar att plocka med dem, men vi kunde ju gjort det för sakens skull.

vi kanske borde anordna en skräpplockar-DHtävling. blir det bra väder någon kväll i veckan? =)

Jag gjorde vad jag kunde för att äta upp all korv så att arrangörerna inte skulle få så mycket att bär med sig hem. Likväl plockade jag med mig alla mina 10 små Jägermeister-flaskor hem......

Någon flagga tog jag aldrig trots att jag hade kunnat i första heatet.

Trist att det tydligen inte funkade hela vägen.

Eftersom jag inte var där så tänker jag definitivt inte peka på någon speciell, men jag tycker definitivt att alla ska ta sitt ansvar och plocka upp efter sig själva och om det ligger mer skräp och man har plats i säcken/soppåsen så varför inte göra något för miljön och plocka det också :)

Om vi föregår med gott exempel så kanske andra lär sig också :D

//Piotr

mytomspunnen skrev:
> rikard skrev:
> -----
> > Märkligt, flaggorna samlade vi in efter varje
> > heat,
>
> Jag kan räkna hur många vi fick med oss
> därifrån. Jag tillverkade 40st.
>
> > och engångsgrillar hade vi inte med.
>
> Nej, inte vi arrangörer, fast det var några som
> grillade på sådana samtidigt. Iofs tycker man
> väl att det var deras ansvar att plocka med dem,
> men vi kunde ju gjort det för sakens skull.

PiotrM skrev:
> och om det ligger mer skräp och man har plats i säcken/soppåsen så
> varför inte göra något för miljön och plocka
> det också :)

Alltså, det gjorde vi definitivt. Men som sagt, det skymde fort på slutet... Åker förbi inom någon dag med en sopsäck och ser hur det ser ut däruppe...

mytomspunnen skrev:

> Alltså, det gjorde vi definitivt. Men som sagt,
> det skymde fort på slutet... Åker förbi inom
> någon dag med en sopsäck och ser hur det ser ut
> däruppe...

Då kan du åka förbi långholmen och rålis också. Verkar som om happyiter har varit framme där också.

JLarsson skrev:
> mytomspunnen skrev:
> -----
>
> > Alltså, det gjorde vi definitivt. Men som
> sagt,
> > det skymde fort på slutet... Åker förbi inom
> > någon dag med en sopsäck och ser hur det ser
> ut
> > däruppe...
>
> Då kan du åka förbi långholmen och rålis
> också. Verkar som om happyiter har varit framme
> där också.

Tänk dig om vi alla tog på oss våra happymtb t-shirts och gjorde just det du skrev, kontakta också tidningar, mycket cred och bra reklam för communityn ;)

//Piotr

Jaaaaa, och så kan vi gå på ålderdomshem och läsa högt ur Svenskan iförda happy tröjjor.

Tillbaka
Topp