Torsdagscykling i Uppsala - Tråden är avslutad! Fortsättning följer i del II
Sådär, det tog ett tag innan jag klarat av oväsentligheter som familj och jobb för att få tid att skriva här :)
Vi var fyra pepparkakssugna cyklister och en hund som mötte upp vid högen för en tur i Nåsten igår: Oskar, Håkan, Magnus och så jag och Ester.
Det blev inte helt oväntat en blöt runda enligt klassiskt Nåstenrecept. Till höjdpunkterna kan vi räkna två pepparkakspauser och ett rambrott. Oskars Biltema gick vidare till de sälla jaktmarkerna när sadelröret gick tvärs av. En absurt lång sadelstolpe körd i botten genom brottet gjorde dock att den kunde cyklas hem (stående).
Håkan höll täten och såg till att vi hittade rätt och att det gick i maklig takt. MagnusA hade en halv elektronikbutik i ryggan och körde föredömligt nog även med baklyse. Hunde skötte sig bra även om hon beskylldes för att vara ivägen med jämna mellanrum.
Några suddiga bilder blev det:
Detta mästerverk kallar jag Håkan vid hög
Oskar med dubbla lampor på hjälmen och en fortfarande hel Biltemahoj
Gemensamt rull mot skogen
Nån med en stark lampa cyklar i en skog
Magnus till höger (man ser det på baklyset)
Vet ej vad Magnus pysslar med vid sidan av stigen
Pepparkaksholken går laget runt innan vi anträder Lasses
Pepparkaksstopp nummer två vid röda dunken
Oskar redo för avfärd efter sockerintag. Intet ont anande om vad som väntar
Nämligen detta. Vi tyckte vi hörde en duns och stannade för att kolla om Oskar tappat något ur ryggsäcken men såg inget och körde vidare. Efter 20 meter stannade Oskar och sa att hojen kändes konstig. Och det fanns ju en förklaring (han hade blivit för tung av pepparkakorna helt enkelt)
Den gick dock att hjälpligt ståcykla hem på efter att sadelstolpen skjutits ner genom brottet
Så här såg turen ut för mig
Kan studeras i detalj här 17 km och ett snitt på drygt sex knyck: http://www.ttsm.com/map.php5?t=11511
Tack för trevligt sällskap och tack Oskar för pepparkakor
/Johan
Vi var fyra pepparkakssugna cyklister och en hund som mötte upp vid högen för en tur i Nåsten igår: Oskar, Håkan, Magnus och så jag och Ester.
Det blev inte helt oväntat en blöt runda enligt klassiskt Nåstenrecept. Till höjdpunkterna kan vi räkna två pepparkakspauser och ett rambrott. Oskars Biltema gick vidare till de sälla jaktmarkerna när sadelröret gick tvärs av. En absurt lång sadelstolpe körd i botten genom brottet gjorde dock att den kunde cyklas hem (stående).
Håkan höll täten och såg till att vi hittade rätt och att det gick i maklig takt. MagnusA hade en halv elektronikbutik i ryggan och körde föredömligt nog även med baklyse. Hunde skötte sig bra även om hon beskylldes för att vara ivägen med jämna mellanrum.
Några suddiga bilder blev det:
Detta mästerverk kallar jag Håkan vid hög
Oskar med dubbla lampor på hjälmen och en fortfarande hel Biltemahoj
Gemensamt rull mot skogen
Nån med en stark lampa cyklar i en skog
Magnus till höger (man ser det på baklyset)
Vet ej vad Magnus pysslar med vid sidan av stigen
Pepparkaksholken går laget runt innan vi anträder Lasses
Pepparkaksstopp nummer två vid röda dunken
Oskar redo för avfärd efter sockerintag. Intet ont anande om vad som väntar
Nämligen detta. Vi tyckte vi hörde en duns och stannade för att kolla om Oskar tappat något ur ryggsäcken men såg inget och körde vidare. Efter 20 meter stannade Oskar och sa att hojen kändes konstig. Och det fanns ju en förklaring (han hade blivit för tung av pepparkakorna helt enkelt)
Den gick dock att hjälpligt ståcykla hem på efter att sadelstolpen skjutits ner genom brottet
Så här såg turen ut för mig
Kan studeras i detalj här 17 km och ett snitt på drygt sex knyck: http://www.ttsm.com/map.php5?t=11511
Tack för trevligt sällskap och tack Oskar för pepparkakor
/Johan