Artikel: Bootleg Canyon, Nevada

Mkt bra artikel! Jag längar tillbaka, men kommer nog inte dit igen ... det är en bit bort från Svedala. Kul att du tog dig dit och väl där gjorde ett enormt mycket bättre jobb än jag på att dokumentera upplevelsen!

Den här bilden får vara med i tråden också:

Innerloop1.jpg

Vad tyckte du om cykeln? Jag var lite sugen på en sån men köpte nåt mer nerförs-inriktat istället. Vore kul att testa en SL.

Angående SX Trail så känns det som en riktigt bra stigcykel. Snabb och lätt men som sväljer mycket stök och bök. En kul grej var vad de sa nere i affären när jag lämnade tillbaka den: "You went down Armageddon on THAT bike?!" För mig som kör 130mm enkelkrona hemma så tyckte jag att det var en klart fetare hoj än min egen men tydligen är referensramarna olika.
Herne: Hojen var hyrd som sagt, så du får vara avis på affären! :-)

Ska man till Vegas så är det som sagt onödigt att ta med jonnen, de har hur mycket schuckra hojar som helst på Allmountain Cyclery. Demo9:or t.ex. om man tycker att SX-Trail är för liten.

Ska posta lite fler bilder när jag kommer hem och inte alla på jobbet ser att jag mixtrar med cykelbilder i Photoshop...

Mathias skrev:
-------------------------------------------------------
> Angående SX Trail så känns det som en riktigt
> bra stigcykel. Snabb och lätt men som sväljer
> mycket stök och bök.

Enduro SL:
4627c89268fd4Specialized.jpg

SX Trail:
specialized-sx-trail-fsr-2-2007-mountain-bike.jpg

Vilken körde du egentligen? På bilderna ser det ut som en Enduro SL.

I vilket fall ser jag fram emot resten av bilderna :)

Klurigt, det verkar ju vara en Enduro fast med SX Trail-lacken....? :)

7386-21_l.jpg

Edit: fanns visst en Enduro med sådan lack också... my bad.

9386-360_l.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Ahh.. ser sjukt kul ut.

Var hittar man liknande lååånga svagt sluttande single tracks här hemma i Svea? Nu har jag inte utforskat så mycket men jag tycker det är antingen stock och stenknöl eller störtlopp som gäller. Jag vill bara flyta fram utan att behöva köra bromsen glödhet i tio minuter och sen vänta på liften (även om det är jäkligt kul ibland).

Ska tillägga att jag bor i Örebro, mitt mellan Närkepannkakan och Bergslagen.

Var där på Interop för några veckor sedan. Intresant stad och helt sjukt vad folk spelar bort mycket pengar och vad det byggs där.
Hyrde en Harley Road King och drog ut på en tur runt Red Rock. Det var väldigt många landsvägscyklister ute och cyklade i öknen. Jag blev själv väldigt sugen men tiden räkte inte till för att hyra trampcykel.

nadjanda skrev:
-------------------------------------------------------
> Ahh.. ser sjukt kul ut.
>
> Var hittar man liknande lååånga svagt sluttande
> single tracks här hemma i Svea? Nu har jag inte
> utforskat så mycket men jag tycker det är
> antingen stock och stenknöl eller störtlopp som
> gäller. Jag vill bara flyta fram utan att behöva
> köra bromsen glödhet i tio minuter och sen
> vänta på liften (även om det är jäkligt kul
> ibland).

Törnbergsstig är väl rätt nära men den kunde ju vara längre! :)

ha, trodde det rörde sig om bootleg canyonhojar, i stil med falska Rollex från Bangkok, när jag såg rubriken ;)

Tillbaka
Topp