Den officiella "Stockholm-Göteborg non-stop" tråden

snackjanne

Ny medlem
Hej alla!

Nu kommer ÄNTLIGEN den information du behöver om Sth-Gbg som går av stapeln 28-29 juni. Som många av er förmodligen vet är jag i full gång med att öppna en cykelbutik och jag ber om ursäkt för att du får den här informationen så här sent.

Hur som helst, följande gäller:

Loppet är sanktionerat av Svenska Cykelförbundet (SCF).

Anmälan: Fr.om kl. 22 ikväll onsdag 18 juni.

Startplats: Preem-macken Norr Mälarstrand (Stadshuset)
Starttid: 08.00 lördagen 28 juni

Målplats: Skatås GBG (3 km norr om Liseberg)

Om du kör i "Randonneur-klassen" har du en maxtid på 30h att fullfölja loppet.

Om du kör i "Ultra-klassen" har du en maxtid på 24h att fullfölja loppet. OBS! Starttid för "Ultra-klassen" är kl. 10.00 28 juni.

När du anmält dig kommer du att få en detaljerad vägbeskrivning samt ett stämpelkort. Stämpelkortet visar du upp vid angivna kontroller där din tid också registreras.

Du kommer få tillgång till en sk. drop-bag vid två tillfällen under loppets gång.

Under loppets gång finns minst en bil (snackjanne)och en MC (ev. randonnörd)på banan som hjälper till med exempelvis enklare service av din cykel eller om det är du själv som behöver hjälp.

Mat kommer att serveras vid flera tillfällen under loppets gång. Maten står arrangören för. På nattkontrollen i Huskvarna/Jönkping kommer det finnas ett begränsat antal sovplatser för dig som behöver en stunds vila. På plats finns JLarsson.

Om du vill ha ombyte vid målgången (förmodligen behövligt!) kan du lämna en väska med ombyteskläder vid startplatsen. På målplatsen finns Åsa och Henrik för att hjälpa dig.

Arrangörerna kommer ordna transport av CYKLAR tillbaka till Stockholm. Det tillkommer en extra avgift för denna transport. Hur stor denna kostnad blir återkommer jag med när jag fått in samtliga anmälningar till loppet. Den personliga hemtransporten tillbaka till Stockholm bekostar du själv, jag kommer eventuellt att göra en gruppbokning hos SJ. Mer information kommer när jag fått in samtliga anmälningar.

Om du vill ha ytterligare information eller anmäla dig till loppet kan du gå in på http://ultracyclingsweden.com/sthgbg.htm. OBS! Texten är på engelska.

Under de närmaste dagarna kommer jag fylla på med ytterligare information, både i den här tråden och på sidan ovan.

Självklart ska du anmäla dig till årets version av Sth-Gbg! Under loppet förra året deltog, med strålande resultat, ganska många cyklister som inte ens cyklat VR (t.ex Nypan!!).

Senast redigerad av en moderator:
Detta kommer att bli kalastoppen. Kontrollen i Huskvarna/JKP kommer även ha mekställ/verktyg och enklare delar som slang, vajer, kätting.

JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Detta kommer att bli kalastoppen. Kontrollen i
> Huskvarna/JKP kommer även ha mekställ/verktyg
> och enklare delar som slang, vajer, kätting.

Det är väl ungefär vid den tidpunkten på loppen som du själv brukar börja hälla i dig bärs istf Maxim...

JLarsson skrev:
> enklare delar som slang, vajer, kätting.

Är kättingen till för att låsa fast cyklarna med? Eller är det meningen som dragsnöre mellan trötta och pigga cyklister? Eller kanske vapen?

ImageVaultHandler.aspx

Det låter perfekt med cykeltransport till Stockholm och evtl. SJ bokning. Finns det något tänkt ställe i Göteborg som man kan sova några timmar när man är framme? Eller är det bara att sätta sig i diket med en låda rödvin?

Detta blir kanon!

/Toni

snackjanne skrev:
> Åsa och Henrik har fixad ett trevligt litet
> ställe där man kan duscha, käka och troligen
> vila.

Oj, vad mysigt det låter :-)

snackjanne skrev:
-----
>> Startplats: Preem-macken Norr Mälarstrand (Stadshuset)
>> Starttid: 08.00 lördagen 28 juni.
>> Starttid för "Ultra-klassen" är kl. 10.00 28 juni.

När startar ni?
Jag kanske får för mig att rulla ner till starten
och önska er lycka till samt ta lite bilder.

/Pilen

Vi kommer köra randonnéklassen. Start klockan 08 alltså. Det vore kul om du kom och vinkade hejdå. :)
/J

Fifan, jobbar man statligt måste man visst krypa ända fram till kungen för att få semester beviljad under sommaren. Det kanske går utan att vara ledig på måndagen förstås. Men jag har ännu inte bestämt mig om jag ska köra eller ej. Vet inte riktigt om en 55 milare är ett intelligent val av sträcka att ge sig på så snart efter sjukdom. Känner mig lite ynklig än.

Men du har ju 30 timmar på dig Kaj. Du är i värsta fall framme i GBG söndag lunch. Du tar tåget hem medans cykeln åker släpvagn.

Finns det någon som kan tänka sig en snittfart på 25km/h? med små, korta pauser där man främst bara fyller på med vätska och energi innan man cyklar vidare. Jag är grymt sugen på att göra det här, men det förutsätter att jag har lite sällskap på vägen, dels för att det inte blir lika jobbigt mentalt och dels för att det skulle kännas tryggare.

Det kommer säkerligen att bli en sådan klunga. Själv vet jag inte riktigt vart jag står. Jag är inte lika snabb som Bigmollo och det gänget men jag kan nog köra snabbare än 25km/tim. För min del får dagsformen avgöra. Det skall vara kul och avslappnat.......

Om jag kör 25km/h så vet jag att cyklingen inte kommer att vara den bidragande orsaken till trötthet. Jag vill inte riskera att gå in i väggen och bryta utan jag vill gärna genomföra det här, därav farten. Men förutsättningen för att jag ska anmäla mig är att det finns åtminstone en till som kan tänka sig att ligga i samma fart. Snälla, någon.

Du tänker helt rätt, pausa lite, cykla i lagom tempo. Med den strategin klarar du det här galant. Ha lite tålamod bara så får du en rotetvåa eller fler......

Jo, cykla till gbg för att omedelbums slänga sig på tåget hem till 08-land låter som en dröm. Jag brukar vara bra kokko i bollen efter 15-20 mil. kan inte bergipa hur jag ska ordna en sådan avanacerad sak som att kliva på ett tåg utan att ha glömt minst hälften av allt. Ni får väl tejpa fast biljetten i pannan på mig.

Om jag cyklar är alla ambitioner om en respektabel tid kastade överbord. Hoppas bara på en mysig klunga som gör det tilsammans! 25 i snitt låter inte mycket, men det kan vara just lagom för denna sträcka. Det kan vara för mycket också, när man tappat knäskålarna nånstans.

Vi får väl hoppas på finväder också!

SuperApe skrev:
> Jo, cykla till gbg för att omedelbums slänga sig
> på tåget hem till 08-land låter som en dröm.
> Jag brukar vara bra kokko i bollen efter 15-20
> mil. kan inte bergipa hur jag ska ordna en sådan
> avanacerad sak som att kliva på ett tåg utan att
> ha glömt minst hälften av allt. Ni får väl
> tejpa fast biljetten i pannan på mig.
>
> Om jag cyklar är alla ambitioner om en
> respektabel tid kastade överbord. Hoppas bara på
> en mysig klunga som gör det tilsammans! 25 i
> snitt låter inte mycket, men det kan vara just
> lagom för denna sträcka. Det kan vara för
> mycket också, när man tappat knäskålarna
> nånstans.
>
> Vi får väl hoppas på finväder också!

Are you in? :o)

Mycket möjligt att det spritter i benen och att man vill köra något snabbare, eller långsammare bitvis, men som sagt, jag vill genomföra det här och köra smart.

Jag vill inte låsa upp mig vid nåt då jag ännu inte bestämt för om jag ska cykla jö. Men det är tänkbart! Glitch tror jag kan vara intresserad av sådan fart också.

Jag kommer stå i målet i Skatås och ta emot min flickvän Smiley med öppna armar. :-) Får passa på och önska alla lycka till med loppet, det här fixar ni!

/Leo

Klart du ska köra Smiley. Ett rullsnitt på 25 låter vettigt. Men som du säger så är det bäst att du hittar nån att köra med.
/Johan

Hej

Jag är intresserad av att köra. Tror också att det skulle funka med ett rullsnitt på 25 kmh för min del. Har ju inte kört sträckan tidigare så har egentligen ingen aning:) Skulle vara kul om det var några som sällskapade.

/Tobias

GronsakeN skrev:
> Bra då vet jag när jag ska ha frukosten klart
> åt er =)

Vill du att jag tänder grillen åt dig så det är fin glöd när du kommer i mål?

Jag tänkte annars ta klotgrillen på styret! om ni börjar känna doften av nygrillad Angus är det bara jag som börjar få tråkigt längs fram i klungan =)

GronsakeN skrev:
> Jag tänkte annars ta klotgrillen på styret! om
> ni börjar känna doften av nygrillad Angus är
> det bara jag som börjar få tråkigt längs fram
> i klungan =)

Om ni känner lukten av nygrillat anus så är det bara jag har kränkt mig själv.

Att jag ens frågar det här övergår mitt förstånd. Men. Hur många mil i kroppen tycker ni att man bör ha för att ens tänka tanken på att masa sig ner till GBG på 30 timmar? När jag skriver 30 timmar så menar jag 30 timmar, allt andra tider är otänkbara.

Jag blev redan förra året sugen på att prova på det här, mest som en fantasi. Ja, som fantasin om att jag någon gång ska åka till Himalaya och pallra mig upp för ME. Ikväll har dock ölen börjat ta sig ett stadigt grepp om mig och mina fantasier, därför ställer jag den här frågan.

Edit: Gtb blev GBG

04:00? Men så dags är väl ingen jävel vaken och kan stå och ta emot er? Nä, ni får vänta till efter 09:00 åtminstone. Nån måtta får det väl vara på hur tidigt man ska behöva gå upp?

Pelle Hå skrev:
> väl vara på hur tidigt man ska behöva gå upp?

Håll dig vaken då, lagom fest kan sluta kring då. :)

Nolan skrev:
> Hej
>
> Jag är intresserad av att köra. Tror också att
> det skulle funka med ett rullsnitt på 25 kmh för
> min del. Har ju inte kört sträckan tidigare så
> har egentligen ingen aning:) Skulle vara kul om
> det var några som sällskapade.
>
> /Tobias

Nolan, du har precis fått cykelsällskap. Om vi fördelar krafterna på ett smart sätt kommer vi att klara det galant. Jag är dessutom inte typen som undviker att ligga framme och dra. Av alla hundratals mil som jag gör varje år är de flesta milen än så länge ensamåkande. Sedan jag skaffade min racer har jag börjat att cykla i grupp, så fördelningen mellan soloåkning och grupp kommer såklart att bli jämnare framöver. Ses på måndag! Oj, vad kul!

P.S. Jag kommer att ta bilen till Barkaby på måndag, så om någon vill ha skjuts tur/retur, säg bara till.

the_TnT skrev:
> Pelle Hå skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > väl vara på hur tidigt man ska behöva gå
> upp?
>
> Håll dig vaken då, lagom fest kan sluta kring
> då. :)

Eller säg till om du tänkte vara klar med festen tidigare och i så fall när, så siktar vi på det istället :-)

smiley skrev:
>
> Nolan, du har precis fått cykelsällskap. Om vi
> fördelar krafterna på ett smart sätt kommer vi
> att klara det galant. Jag är dessutom inte typen
> som undviker att ligga framme och dra. Av alla
> hundratals mil som jag gör varje år är de
> flesta milen än så länge ensamåkande. Sedan
> jag skaffade min racer har jag börjat att cykla i
> grupp, så fördelningen mellan soloåkning och
> grupp kommer såklart att bli jämnare framöver.
> Ses på måndag! Oj, vad kul!
>
> P.S. Jag kommer att ta bilen till Barkaby på
> måndag, så om någon vill ha skjuts tur/retur,
> säg bara till.

Finemang! Vi ses på måndag. Jag tar cykeln. Kan vara bra att träna lite innan:)
/T

Bubblan skrev:
> Hur många mil i kroppen tycker
> ni att man bör ha för att ens tänka tanken på
> att masa sig ner till GBG på 30 timmar? När jag
> skriver 30 timmar så menar jag 30 timmar, allt
> andra tider är otänkbara.

När jag körde första gången för 2 år sen så hade jag Vätternrundan som längsta tur. Hade några hundra mil i kroppen. De flesta milen var pendlarmil.
Tänk på att det mesta sitter i huvet. Du kommer garanterat bli trött och få ont överallt. Du kommer säkert vilja ge upp och bara lägga dig i ett dike för att dö. Men då är det bara att trampa vidare. Vips är du framme och det onda blåser bort.
Klart du ska köra. Det är bra för kroppen att få röra på sig.
/J

Tillbaka
Topp