[RR]En svensk, en fultysk och en gammal afrikan i alperna

Tomtefar

Ny medlem
Tycker det är lite dåligt med RRs nuförtiden, så jag passar på att bättra på det lite.
Som rubriken antyder handlar det om en 5h tur i Zermatt (med Matterhorn som tydligen hängde ihop med afrika för många miljoner år sedan) med min Poison HT.

Turen börjar med med en nästan konstant "klättrande" uppför mestadels grusvägar i mer än 3h, men det var det absolut värt.

dsc_0664.jpg ht=426

Utsikt från lunchplatsen

dsc_0667.jpg ht=426

I ungefär första nedförsbacken körde jag över någon metall-grej och fick jätte-punka.

dsc_0675.jpg ht=426

Efter lite fixande var dock slangen hel igen och turen gick vidare

dsc_0678.jpg ht=426

Utsikt på väg uppför, ska inte hela vägen till toppen, inte denna dag iaf...

dsc_0681.jpg ht=426

Fortfarande på väg uppför

dsc_0686.jpg ht=426

Cykeln uppe så högt vi skulle idag, nu bär det nerför!

dsc_0693.jpg ht=426

och nerför bär det på grymt sköna stigar. Finfin blandning mellan fart och små-trix. Som tur var inte så mycket vandrare heller.

dsc_0696.jpg ht=426

vidare nerför. Fick stanna och låta bromsarna svalna lite och passa på att ta ett foto

dsc_0697.jpg ht=426

På väg ner över en liten bäck

dsc_0699.jpg ht=426

Ser skojigast ut till vänster, så vänster får det bli!

dsc_0703.jpg ht=426

Mer trevligheter...

dsc_0705.jpg ht=426

Ännu mer trevligheter...

dsc_0706.jpg ht=426

När jag var nästan ända nere började det låta lite konstigt när jag rullade, här är förklaringen. Det höll hela vägen hem och är nu i efterhand åtgärdat med slang-fix och silvertape (tack för tipset gammal happy-tråd). Hoppas det håller för fortsatta turer. Nu har det dock börjat falla snö, så det blir kanske bara skidåkning i fortsättningen, men det funkar det också.

Senast redigerad av en moderator:
Mycket skön RR. Det är ingen dålig terräng du har i omgivningarna, och kul med någon som hojar upp på alpstigar också. Är grumt avis måste jag erkänna. BTW sa du snö???

Fin RR.

Lyllos dig, du bor verkligen mitt i smeten!

Hoppas du publicerar fler RR:ar.

Tillbaka
Topp