[RR]En svensk, en fultysk och en gammal afrikan i alperna
Tycker det är lite dåligt med RRs nuförtiden, så jag passar på att bättra på det lite.
Som rubriken antyder handlar det om en 5h tur i Zermatt (med Matterhorn som tydligen hängde ihop med afrika för många miljoner år sedan) med min Poison HT.
Turen börjar med med en nästan konstant "klättrande" uppför mestadels grusvägar i mer än 3h, men det var det absolut värt.
Utsikt från lunchplatsen
I ungefär första nedförsbacken körde jag över någon metall-grej och fick jätte-punka.
Efter lite fixande var dock slangen hel igen och turen gick vidare
Utsikt på väg uppför, ska inte hela vägen till toppen, inte denna dag iaf...
Fortfarande på väg uppför
Cykeln uppe så högt vi skulle idag, nu bär det nerför!
och nerför bär det på grymt sköna stigar. Finfin blandning mellan fart och små-trix. Som tur var inte så mycket vandrare heller.
vidare nerför. Fick stanna och låta bromsarna svalna lite och passa på att ta ett foto
På väg ner över en liten bäck
Ser skojigast ut till vänster, så vänster får det bli!
Mer trevligheter...
Ännu mer trevligheter...
När jag var nästan ända nere började det låta lite konstigt när jag rullade, här är förklaringen. Det höll hela vägen hem och är nu i efterhand åtgärdat med slang-fix och silvertape (tack för tipset gammal happy-tråd). Hoppas det håller för fortsatta turer. Nu har det dock börjat falla snö, så det blir kanske bara skidåkning i fortsättningen, men det funkar det också.
Som rubriken antyder handlar det om en 5h tur i Zermatt (med Matterhorn som tydligen hängde ihop med afrika för många miljoner år sedan) med min Poison HT.
Turen börjar med med en nästan konstant "klättrande" uppför mestadels grusvägar i mer än 3h, men det var det absolut värt.
Utsikt från lunchplatsen
I ungefär första nedförsbacken körde jag över någon metall-grej och fick jätte-punka.
Efter lite fixande var dock slangen hel igen och turen gick vidare
Utsikt på väg uppför, ska inte hela vägen till toppen, inte denna dag iaf...
Fortfarande på väg uppför
Cykeln uppe så högt vi skulle idag, nu bär det nerför!
och nerför bär det på grymt sköna stigar. Finfin blandning mellan fart och små-trix. Som tur var inte så mycket vandrare heller.
vidare nerför. Fick stanna och låta bromsarna svalna lite och passa på att ta ett foto
På väg ner över en liten bäck
Ser skojigast ut till vänster, så vänster får det bli!
Mer trevligheter...
Ännu mer trevligheter...
När jag var nästan ända nere började det låta lite konstigt när jag rullade, här är förklaringen. Det höll hela vägen hem och är nu i efterhand åtgärdat med slang-fix och silvertape (tack för tipset gammal happy-tråd). Hoppas det håller för fortsatta turer. Nu har det dock börjat falla snö, så det blir kanske bara skidåkning i fortsättningen, men det funkar det också.
Senast redigerad av en moderator: