Sökresultat

  1. M

    Vilken fabriksvaxad kedja skall jag ha?

    KMC X12 finns som vaxad men har inte personligen testat den. Jag vaxar mina själv, vilket funkar toppen.
  2. M

    [OT] Visa dina husdjur

    Mycket energi? Vi har en hane på snart 7 år. Tror han var 5 år när han lugnade ner sig. 😅
  3. M

    [OT] Visa dina husdjur

    Fin RR! Hur gammal?
  4. M

    Sportiga glasögon med slipning?

    Jag köpte nyss ett par billiga fotokromatiska cykelglasögon och fick med clips till linser med styrka. Vågar inte gå till optikern för glas än utan att vara helt klar om glasögonen funkar ok. Men bra att alternativet finns.
  5. M

    [Byggtråd] Brother Mejtej, shall we hit the trails and go bikepacking?

    Trist. Vet inte om dom gör dimensioner som du behöver, men Voile har aldrig svikit mig.
  6. M

    Frågor man inte vågar ställa, egentligen....

    Det är alltså inte skorna i sig som gnekar, utan kontakten mellan sko och pedal.
  7. M

    Frågor man inte vågar ställa, egentligen....

    Haha, låter lite väl mycket för det tyvärr.
  8. M

    Frågor man inte vågar ställa, egentligen....

    Ja, funderade på det. Eller kanske gnida in pedalen med stearin (eller doppa nästa gång jag vaxar kedjan;)
  9. M

    Frågor man inte vågar ställa, egentligen....

    Min flera år gamla vänstersko har börjat gneka mycket ljudligt i kontakten mellan sko och pedal. Misstänker att sulan slitits lagom mycket för att en ny rörelse ska ske. Vad gör jag åt detta, slipar ner ytterligare eller börjar cykla med öronproppar? Tips?
  10. M

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    Såg en polisbil på håll som stod och blinkade bredvid cb i morse. Såg när jag närmade mig varför. Det låg ett påkört rådjur som fortfarande levde på cb. Ingen kul upplevelse. Hoppas viltvården kom snabbt.
  11. M

    Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

    En riktigt härlig dag att återuppta pendlingen efter ett alldeles för långt uppehåll. Men med risk för att låta gnällig. Vad är det för fantastiskt onödiga fotstöd som satts upp från Alvik och vidare en bit?!?! Och vem tyckte att den kostnaden var en bra prioritering? Det har säkert diskuterats...
  12. M

    [Artikel] Test av Thule Paramount pendlarryggsäck

    Hoppas axelremmarna är uppdaterade. Har en äldre modell och all stoppning är helt platt på höger sida. Synd på en annars helt ok pendlingssäck.
  13. M

    Cykel i lägenhet

    Att få till något hjulstopp på golvet är ingen stor sak. Självklart blir det något snyggt skydd på väggen.
  14. M

    Cykel i lägenhet

    Det är nog en bra lösning. Tror påfrestningen blir ok med bakhjul på golvet. Sen blir det nog två hyllor i bredd, med två cyklar på varje.
  15. M

    Cykel i lägenhet

    Jo men vill gärna kunna justera efter storlek på cykel. Så hyllan får lite avlastning av golvet.
  16. M

    Cykel i lägenhet

    Är ute efter möjligheten att kunna skjuta cyklarna i sidled, beroende på hur många som hänger.
  17. M

    Cykel i lägenhet

    Jo, krok i någon justerbar rem kan nog fungera.
  18. M

    Cykel i lägenhet

    Tänkte fixa något liknande detta. Någon som har tips på vad jag kan använda som ögla? Gärna justerbar för olika cykelstorlekar.
  19. M

    [OT] OT-frågor man inte vågar ställa, egentligen....

    Ingen aning. Makes no sense… Därav min undran. Ska kontakta staden kolla vad tanken är.
Tillbaka
Topp