Lackskyddsfolie på rulle 2026?

glitch

Aktiv medlem
Så vad har happy för tips på lackskyddsfolie 2026? Den som säger Biltema får genast vända i dörren ;-)
Har provat den på två ramar nu och den fäster asdåligt och lyfter i kanterna så det kommer skit under, sen är det bara slita bort och börja om.

(Då har det varit rengjort med iso innan). Har faktiskt aldrig haft så kass tejp innan. Nu var det evigheter sen jag köpte någon så dem varianterna jag haft tidigare finns inte kvar längre (förutom original 3M helitape).

Så vad kör såna som jag som vägrar slanta för Ridewrap? (som inte är Biltema ;-) ).

får gå ut o kolla men tyckte de tema lapparna som jag satte på slutet när jag tränat blev bra. Såpa och värmepistol

När du säger "lappar" - hur stora bitar och vilka former? På platta ytor funkar det väl hyfsat men när det ska dras runt kedjestag med lite exotiska former t.ex. lyfter det lätt, gärna så att det ser bra ut på kvällen men sen dagen efter har en kant släppt upp.

Lär fästa olika också beroende på lack men jag har försökt på både stålram och kolram med samma beteende trots allsköns knep som varmluft mm.

Aldrig haft såna bekymmer med andra fabrikat.

Tycker det hjälper att köra med lite lätt värme på värmepistolen där tejpen går i en snävare radie på ramen.
Då tycker jag att alla fabrikat av skyddstejp sitter kvar.

Tillbaka
Topp