Sökresultat

  1. U

    [Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

    Jag har ett lidl-ställ jag inte använder finns i stockholm/hägersten. Om du skänker pengar till ett 90-konto så får du det
  2. U

    T-shirt i merinoull

    Bastischor? Jag har Icebreaker, Super Natural och Seagale. Alla de jag har är bra. Det är nog samma tyg i botten. Köp det billigaste du hittar
  3. U

    El-cyklar innefattas inte av allemansrätten, enligt Naturvårdsverket.

    Exempel på detta här där folk njuter av naturen på "fel" sätt. Den här gången är det löparnas fel: https://www.mitti.se/nyheter/lopare-och-cyklister-bryter-mot-lagen-i-naturreservatet-6.3.334057.59257cc21e
  4. U

    Hör upp, cykel i media-tråden

    Du har rätt men.... premraff är en riktig skönhet som satt Lysekil på kartan och hästar är mordmaskiner. Trafikdöda på manhattan var mycket högre per capita när folk åkte runt på hästar än det är nu.
  5. U

    Hör upp, cykel i media-tråden

    250 W regeln skrevs på gamla goda borstmotortiden då elmotorer faktiskt hade en maxeffekt som gick att mäta/beskriva. Hade lagstiftningen skrivits idag hade begränsningen suttit i battreipaketet istället för det är där effekten begränsas men på den tiden när lagarna skrevs var det där med...
  6. U

    Råd sökes: Elcykel för vinterpendling i Norrland

    Jag har shimano, bosch och tongshengcyklar hemma. Alla är okej. Boschen har skönast trampkänsla men den är nyast också. Shimano och Bosch har kryptering i sina batterier så när batteriet med cykeln dör måste du köpa et nytt jättedyrt märkesbatteri. Om du inte vill bli inlåst i ett märke...
  7. U

    Stora Bromptontråden

    De är trevliga på större färjor också. Slippa bildäck och sånt
  8. U

    [Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

    Den växeln som Jonte postade ovan kommer funka. Är dessutom shimanos bästa bakväxel, nästan alla kategorier
  9. U

    Hör upp, cykel i media-tråden

    14 sekunder in i videon ringas det in ett hus jag jobbade i för nästan 20 år sedan. Jäkla skitkåk. Skitdålig temperaturreglering, trångt och jävligt överallt. När det var högt vatten i mälaren läckde det in i källaren.... Sånt elände vill folk sitta på tunnelbanan och glo på?
  10. U

    [OT] Visa din gripengran...

    Jobbar från källaren idag. Där hänger den här som av någon anledning inte "passar" i vardagsrummet
  11. U

    Cykelbanornas hall of shame

    Ganska vanligt att de cyklister som sen lyckats ta sig över essingeleden från gröndal sen släpar sina cyklar upp för trappan här eftersom det är en mycket kortare väg som dessutom gör att en slipper massa inte så roliga korsningar Det är inte jättebra någonstans härikring
  12. U

    Lackeringstråden

    Jag gjorde ett sånt projekt för en massa år sedan. Finns en bild i rambrott tråden på ramen. Direkt på kolfiber, sen ett lager klarlack som jag sprejjade eller målade på jäkligt fult. Det höll fint i alla fall!
  13. U

    Jakob Söderqvist

    Det är ju iofs inte så "traditionellt" att vinna typ alla monumnent en ställer upp i för att sen få stryk i det största av dem utav självaste WvA.
  14. U

    Jakob Söderqvist

    Fast nu ska de ju åka upp för montmartre 3 ggr. De tunga spurtkanonerna kommer nog bli frånåkta i år också. Jag tror iofs Pogi kommer vara ganska hungrig om han har gula tröjan på sig den dagen men oavsett vem som nu vinner så tror jag det blir en traditionell vårklassikeråkare
  15. U

    Jakob Söderqvist

    Fast både Pedersen och Simmons har profiler som liknar världens bäste hjälpryttare, Wout van Aert. Pedersen är nog inte osugen på att försöka vinna på Champan sista dagen sen också
  16. U

    Fula Hojar!!

    Mitt bidrag till kategorin "den är egentligen inte alls speciellt ful, men någon här hatar den säkert
  17. U

    Dagens fulmek-tråden

    Hammarlackade gaffelben? Det är ju också ett vackert fulmek isåfall... Bilder på hels cykeln?
  18. U

    [Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

    Hör av dig om några veckor så har jag nog ett överblivet hjulpar i bra skick. Redan nu har jag nog ett med xdr-body i inte så bra skick (det skulle behöva ekras om men då måste nog en klipp de existerande ekrarna)
  19. U

    [Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

    Jag brukar skriva ut i önskad längd annars. Kan vara värt fråga i 3d-skrivar tråden vart det är närmst att hämta
  20. U

    [OT, Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Regler i 1:a inlägget]

    Du är på den arenan i Göteborg. Ulle Lillevi heter den!
Tillbaka
Topp