Sökresultat

  1. NON

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    Det här ai svaret får jag:
  2. NON

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    Aldrig märkt av att motorn skulle gå sämre på en femton år gammal bil (förutom när något varit trasigt och behövt bytas). Bilprovningen kollar avgasvärdena och om dom är rätt så går motorn som den ska. Det är snarare hjulupphängning och annat rörligt därikring som visar ålderstecken med glapp...
  3. NON

    Fick loss sadelstolpen men nu är ramen sned

    En skev ram är konstant skev, dvs den kan inte påverka kedjespänningen, så det måste vara något som felar i de roterande delarna.
  4. NON

    [OT] Happys båtforum

    Direkt på batteribanken har den suttit i alla båtar som jag haft.
  5. NON

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    Förstår inte riktigt hur du menar. Det nya elbilsbidraget har gått direkt till att gynna en konsument som bor i glesbyggden istället för att som tidigare gynna elbilsproducenterna. Det var väl precis så det var tänkt att fungera?
  6. NON

    Framaxel Bult för kort ?

    Har du köpt nya lagerkulor? Om så är fallet så kanske det är fel diameter.
  7. NON

    [Byggtråd] Bianchi Rekord 841s

    Lossa knoppen till höger och skruva ur skruven inåt.
  8. NON

    Knarrande däck?

    Funkar också med 00:ans skiftnyckel om det inte är så noga
  9. NON

    mektabbar

    Skulle säga att det är tvärt om, pedalerna är gängade så att de inte dras åt av över tid pga att dom roterar i motsatt riktning till vevarmen och åtdragningsriktningen.
  10. NON

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    Vi har inte direkt har något tidvatten att tala om kring sverige, så de vågor vi har drivs av att det blåser. Så när det inte blåst på några dagar så blir det inte mycket energi att ta vara på.
  11. NON

    Zwift - The tråd, frågor och svar, allmänt om Zwift

    Coospo pulsband använder jag, det fungerar utan problem.
  12. NON

    Zwift - The tråd, frågor och svar, allmänt om Zwift

    Tack, för tipset. Jag tog bort den senaste uppdateringen som gick in 8/2 och nu fungerar det igen. 😀
  13. NON

    Zwift - The tråd, frågor och svar, allmänt om Zwift

    Tack för tipset, men jag har alla tillgängliga uppdateringar för w10.
  14. NON

    Kompass på cykeln?

    Mellan 2 och 15 grader beroende på vart du är i sverige, men så länge du inte är ute och seglar långa sträckor på öppet hav så tror jag att problemet är litet.
  15. NON

    Zwift - The tråd, frågor och svar, allmänt om Zwift

    Efter senaste Windows uppdateringen (windows 10) så hänger sig min gamala dator när jag försöker starta zwift, är det någon mer som fått detta problem?
  16. NON

    Ni som har Raynauds/"vita fingrar", vilka handskar fungerar under -10°C?

    Med raynauds så är det inte direkt kyla på händerna som är den enda boven som ligger bakom att cirkulationen försvinner, det räcker med blåst/kyla centralt på kroppen/ansiktet för att fingrar ska vitna (i alla fall är det så för mig). Handduk på cykeln och enbart cykelbyxor på är utrustningen...
  17. NON

    [Artikel] Kommer vi äntligen att få en lagstadgad 1,5 metersregel?

    En fundering, kommer lagen att gälla alla fordon oavsett typ, dvs också andra cyklar? Om så är fallet så borde klungkörning bli begränsat till max två led på många vägar
  18. NON

    [OT] montering alpinbindning.

    Det är rekommenderat borrdjup som står på skidan och skruven skall vara lite kortare så att den inte bottnar i hålet. 8 mm ungefär brukar skruvens ingrepp vara, så 7,5 är antagligen helt ok.
  19. NON

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    En subaru outback. https://www.takboxspecialisten.com/takbox-till-subaru-outback/takbox-thule-motion-xt-xxl-svart-hogblank-pa-subaru-outback.html
  20. NON

    [OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

    Sen så beror det lite på hur mycket man får lasta på taket på den aktuella bilen om det är värt det med en större takbox eller ej. Subarun som jag har nu får lasta 80 kg på taket medans den förra opeln fick lasta 100 kg, skillnaden motsvara ungefär 5 par pjäxor eller 4 par skidor.
Tillbaka
Topp