08XC

• Trådstartare Trådstartare Kent Pettersson
  • Start datum Start datum
K

Kent Pettersson

Guest
08XC
Jag är en "bonne från landet" som tänkte köra 08XC i år. Två av mina frågor inför loppet har inte fått sina svar via 08XC:s hemsida. Har skickat ett mejl till dom men inte fått något svar. Kanske någon som har kört loppet förut kan svara?
1. Finns dusch och ombytesmöjligheter på Stadion?
2. Var är det lämpligt att parkera?
Tack på förhand.

08XC
det är synd att alla frågor ännu inte svarats på hemsidan och att ditt mail missats. men dusch och allt annat (mat osv.) du kan tänkas behöva finns på stadion. parkering finns det som sagts tidigare i denna tråd gott om på arlanda, vid stadion kan det vara lite svårare, men det finns faktiskt en hel del ändå.

Öjer: bra fråga, jag vet inte när sverigecupen låg förra året, men om ja inte minns fel så låg 08xc på motsvarande helg förra året. frågar du mig så undrar jag vad cykelförbundet tänkt på, det är ju ändå de som godkänner datumen. självklart är det ju beklagligt även för oss arangörer att sverigecupen hamnat på samma dag, det är mycket tråkigt.

08XC
ja, det lär ju inte gå ens om du uppfinner nått som du kan teleportera dig med :D kloning? :P

från 08xc´s sida kan jag ganatera att det inte var planerat så här, utan vi ansökte om samma helgdag som förra året.

08XC
haha, nej, går ju inte, av många anledningar, en är ju hyrandet av stadion :D
men det ska understrykas, det var vi som var först med 18 september, vi hade det förra året o var först in me ansökan i år med :D var svenska cuptävlingen som har flyttats. så det är de som borde flytta :D alvarligt, det är ruskigt tråkigt, men va ska vi göra, speciellt när vi ansöker i tid o allt.tråkigt som fan, inte bara för cyklisterna utan även för oss arrangörer.

kan ju hälsa att det vi hann köra idag såg mycket fint ut, inte alls mycket vattenhål, nästan inga, dock hann vi bara 3,5 mil i skogen. med lite röjning komemr det att bli en skitfin bana i år.

Senast redigerad av en moderator:
08XC
ja, vem vet :D eller så tänkte de inte på det förän det var för sent :D kan ju finnas nån anledning bakom det.

du tänker på kashi? vi får se, lite osäkert :D kanske, kanske inte, ska inte säga för mycket. kan vara en del på gång. men då jag inte vet mycket är ja inte rätt person att säga nått :P

08XC
coolt, det står ju inplanerat i kalendern på hans hemsida såg jag precis!
http://www.kashileuchs.com/

Baltazar skrev:
-------------------------------------------------------
> ja, vem vet :D eller så tänkte de inte på det
> förän det var för sent :D kan ju finnas nån
> anledning bakom det.
>
> du tänker på kashi? vi får se, lite osäkert :D
> kanske, kanske inte, ska inte säga för mycket. kan
> vara en del på gång. men då jag inte vet mycket är
> ja inte rätt person att säga nått :P
>
>

08XC
tror säkert att detta är gjort från tävlingsledningens sida, men då jag inte ingår i denna utan är en helt vanlig klubbmedlem så vet jag ju inte om det är så eller inte. vi har dock som sagt sårt att flytta vårat datum av olika orsaker, i alla fall i efterhand.

Det är möjligt att kashi kommer hit, dock kan man ju aldrig vara 100% säker, men vi hoppas ju det.

08XC
=David skrev:
> Hur stökig och backig är banan? Funkar 46/16 ss
> utväxling och smala semislicks?

Jag var alltså helt allvarlig och vill gärna veta. Hade jag velat driva med någon hade jag gjort en helt annan aproach.

08XC
Det var en kille på en Crescent Hamra med gympadojjor som tog sig fram bra i går (respekt), jag vågar inte svara på hur det funkar med en fixie men semislicks kanske är i överkant :)

08XC
=David skrev:
> Aha.. Tackar. Nja inte fix men ss med frihjul.

Du kommer att få det grumt tungt uppför. Om det inte regnar så mycket så kommer du nog att klara dig med typ twister, men semislicks vetefan - det är en del rötter och stenar och lerhål.... Helstelt oxå?

08XC
=David skrev:
> Hur stökig och backig är banan? Funkar 46/16 ss
> utväxling och smala semislicks?
>
> Mvh David
>
- happy konspiracy -

Det var jag som satt på en Crescent hybrid igår. Det funkade och var kul även om cykeln inte direkt är anpassad till en sådan bana.
Det var mer stök än jag hade förväntat mig och jag har svårt att se att nån skulle ha glädje av/klarar av att köra den banan utan växlar, men jag är bara rookie...

08XC
soulbrorsan skrev:
> coolt, det står ju inplanerat i kalendern på hans
> hemsida såg jag precis!
>
>
> Baltazar skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ja, vem vet :D eller så tänkte de inte på
> det
> > förän det var för sent :D kan ju finnas nån
> > anledning bakom det.
> >
> > du tänker på kashi? vi får se, lite osäkert
> :D
> > kanske, kanske inte, ska inte säga för
> mycket. kan
> > vara en del på gång. men då jag inte vet
> mycket är
> > ja inte rätt person att säga nått :P
> >
> >
>
>
>
>
> /Justus

kollat lite mer, Kashi kommer, det verkar rätt säkert, sen får vi se. vill inte lova nått.

08XC
Efter att ha cyklat väldigt lite mtb men mycket hybrid och racer känns 70 km som en lagom tur för mig, men hur många kör den sträckan tro?? jag hoppas det är en del i alla fall så att man inte känner sig helt ensam ute i skogen...

08XC
Hegold2 skrev:
> Efter att ha cyklat väldigt lite mtb men mycket
> hybrid och racer känns 70 km som en lagom tur för
> mig, men hur många kör den sträckan tro?? jag
> hoppas det är en del i alla fall så att man inte
> känner sig helt ensam ute i skogen...

Alla kör den sträckan, det är sista 70 km på hela banan.
Dom som kör hela startar 10.00 Arlanda, så många kommer nog till Domarudden vid 13.00-tiden.

08XC
helt ensam kommer du som sagt inte att känna dig, dels är det en hel del som startar med dig vid domarudden, men sen kommer det ju massor som kör 120 km banan oxå.

08XC
Nu börjar det närma sig :D
Känns kul som fan. min första tävling.
Undrar klarar jag mig med en vattenflaska ? eller behöver jag ha 2 på hojen?
Funkar det bra att fylla dricka på dom 4 depåer som är efter hand ?
Är det något extra man borde tänka på att fixa på cykeln ?
typ styrendes ppluggar måste man ju ha, hörde jag ! Något annat?

Mvh /Benny

08XC
cybber:
nix, varför skulle du behöva det?

banan är snittsladd och "avstängd för allmänheten" så att säga.. bara cyklister där och därmed behövs trafikregler inte följas.

däremot måste du ha två fungerade bromsar (fram+bak), inga utstickande delar samt handskar och hjälm.

[edit]
det där med handskar verkar inte vara speciellt prioriterat av tävlingsledningen.. bara varit med om klagomål på handsklös deltagare en gång.

Tillbaka
Topp