[1/2 OT] Benify, något cykelrelaterat?

Vi har det - komplett dynga i min mening. Typ 10% rabatt på en webergrill på ett listpris som är 30% över prisjakt.

Jag ser gärna att min arbetsgivare fokuserar på vettiga förmåner som pension, semesterdagar, flextid osv. Istället för arbetsplats let's deal.

Men men det kanske blir bättre.

Benify hanterar många av förmånerna hos oss. Tex bokning av semesterstugor mm. Detta funkar bra.
De extra förmåner i form av personalerbjudanden som finns är bara skit. Vilket är naturligt, hade priserna varit under marknadspris sp hade det blivit förmånsbeskattning och soc Avg.

Dom hanterar träningskort så smidigt att du kan få ut en del även som skogssportare. Typ spåravgift i Orsa Grönklitt.

Jag fick ta ut hyra av cykel på Gran Canaria som friskvårdsbidrag. Men max hyra då 1000kr totalt tror jag.

Benify är väl för storföretag som inte orkar men ändå vill låtsas att dom bryr sig om sin personal med bra erbjudanden.

/A

Vi har det. Har inte kollat på så mycket mer än glasögonerbjudanden. Min astigmatism gör att jag behöver glasögon för att jobba bekvämt med datorskärm. Men erbjudandet som ligger på Benify (hatar namn på det mönstret!) är väl den gamla "terminalglasögon"-grejen som man ska ha rätt till.

katten sa:
Jag fick ta ut hyra av cykel på Gran Canaria som friskvårdsbidrag. Men max hyra då 1000kr totalt tror jag.

Benify är väl för storföretag som inte orkar men ändå vill låtsas att dom bryr sig om sin personal med bra erbjudanden.

/A

Asså? Det hade ju varit smutt. Hur gjorde du då?

glitch sa:
katten sa:

/A

Det är väl bara att skicka in kvittot och hålla tummarna :)

poqa sa:
glitch sa:
katten sa:

/A

Jo fast jag vill veta vad som gäller inte hålla tummarna.

katten sa:
/A
Typ. Samma sak med Rikskuponger, Rikslunchen, Sodexo och allt vad de heter. För att inte tala om "förmånsbil" m.m.
Betala en riktig lön fr början istället, så kan de anställda själva välja vad de lägger pengarna på.

ooms sa:
Octagon sa:
Dom hanterar träningskort så smidigt att du kan få ut en del även som skogssportare. Typ spåravgift i Orsa Grönklitt.
Det har väl inget med Benify att göra, de går ju bara enligt det regelverk som Skatteverket satt upp...
https://www.skatteverket.se/privat/...friaformanerao.4.15532c7b1442f256baee714.html

Jo, men det jag sa var ju att dom är så smidiga att man kan få ut såna saker. På gamla jobbet var det så omständigt att få ut ersättning att man struntade i småsaker som badbiljetter och spåravgift vilket resulterade i att jag som inte köper nåt gymkort för massa 1000:- inte fick någon ersättning alls.

Administrationen för kvittoutlägg hanteras bra.
Dessutom finns regler tydligt beskrivna.

Däremot tillförs inte extra förmåner av värde genom att ansluta sig till Benyfi då de förmåner som dyker upp genom Personalkortet inte är bättre än www.

På mitt jobb hanterar benify administration av subventioneringen av gymkedjor friskvårdsbidraget, och så slänger dom med lite värdelösa rabatter samtidigt. Terminalglasögon och liknande sköts av HR.

geologen sa:
Vi har det. Har inte kollat på så mycket mer än glasögonerbjudanden. Min astigmatism gör att jag behöver glasögon för att jobba bekvämt med datorskärm. Men erbjudandet som ligger på Benify (hatar namn på det mönstret!) är väl den gamla "terminalglasögon"-grejen som man ska ha rätt till.
Nja, jag använde Benify för att beställa "terminalglasögon" från Synsam. De är rumsprogressiva, och jag använder de jämt. Mina vanliga (dyrare) progressiva använder jag sällan. Jag har också astigmatism.

glitch sa:
poqa sa:
glitch sa:
katten sa:

/A

Jo fast jag vill veta vad som gäller inte hålla tummarna.

Då känns ju inte happy som rätt ställe att fråga, väl?

katten sa:
/A

Ja det hadde vart trevligt om det var möjligt ! Låter dock helt stört omöjligt då vi får färdiga kuponger som bara gäller hos visa redan godtjända svenska företag o gym typ

Tack för input. Det verkar som vanligt råda delade meningar om sakers förträfflighet här på happy.
Jag anar att det i huvudsak är ett sätt för arbetsgivaren att visa hur mycket om betalar för sina anställda, men att man beroende på eget intresse kan finna glädje av dess funktioner.

Men hanteringen av friskvårdsbidraget är det jag själv tror mest på, då jag inte köper gymkort.

Köper inte heller gymkort och ser inget cykelrelaterat jag skulle kunna använt bidraget till på sennaste åren.

Har dock cyklat mtb på canaria och räknar med att göra igen..men knappast för friskvårds pengar tyvär.

Senast redigerad av en moderator:
Motionslopp kan man delta i och få startavgiften betald via friskvårdsbidraget. Tror tyvärr inte det funkar om man väljer tävlingsklassen...

Var faktiskt precis inne och tittade efter. För egen del kan vi köpa cyklar till rabatterat pris, från t.ex Sportson, dras på nettolönen. Dvs inte förmånscykel i den bemärkelsen, bara rabatterat. Inte vilka cyklar som helst heller utan de olika leverantörerna hade ett visst sortiment.
Nu grottade jag iofs inte ner mig så mkt i exakt hur det går till.

Tillbaka
Topp