[1/2 OT] DHL eller UPS

[1/2 OT] DHL eller UPS
Detta är väl halvt OT eftersom det gäller vid beställning av cykeldelar.
När man beställer från nätet kan man välja att få leveransen med DHL eller UPS
Av någon anledning är UPS lite dyrare.
Någon som vet varför UPS är dyrare och vilken leverantör ni har bäst erfarenhet ifrån, och bäst betyg?

Spacekitty

Aktiv medlem
[1/2 OT] DHL eller UPS
Jag hade valt UPS. På deras hemsida går det att själv dirigera om paket till den adress man vill ha dom. Oftast snabbast på att få fram grejerna.

tillägg: jag har som standardval att alla UPS paket ska direkt till ombudet i närheten av hemmet, utan att dom försöker köra ut.

Senast ändrad:

Makten

Aktiv medlem
[1/2 OT] DHL eller UPS
Varifrån beställer du? Tyska DHL lämnar över till Postnord i Sverige, medan UPS brukar köra hela vägen.
Jag beställer alltid saker till jobbets godsmottagning så slipper man "leveransförsök" när man inte är hemma. Då spelar det inte så stor roll vilken speditör det är heller, då företagspaket verkar komma fram i tid nästan alltid.

[1/2 OT] DHL eller UPS
Hur väljer man alternativet att inte ha "leveransförsök"? Såg inte det alternativet, det bästa är ju att få grejerna levererade till utlämningsstället. Då kan ombudet skicka ett sms direkt när grejerna har kommit
Förra gången tog jag DHL.
Denna gången testade jag UPS för att se om det gick snabbare, men det var inte snabbare.

Senast ändrad:

ooms

Aktiv medlem
[1/2 OT] DHL eller UPS
Du får ett sms när prylarna kommit till, eller är på väg in i, Sverige.
Men kolla först var du har närmaste ups-ombud, i mitt fall ligger det helt off, dessutom svårt att hitta parkering där...

tuta

Medlem
[1/2 OT] DHL eller UPS
Det beror säkert på men jag hatar UPS över allt annat. Har varit med om ett par veckors försening. Hänt ett par gånger att det har stått att varor varit under leverans men de har inte kommit. Har fått förklaringen att det kan hända om det inte får plats i bilen men paketen har blivit skannade för utkörning. Kan jag undvika UPS så gör jag det. Nu verkar de iofs ha fixat ett utlämningsställe en halvmil bort så det är ju inte total katastrof om man inte kan ta emot.

DHL har alltid varit pålitliga och jag har aldrig haft några obehagliga överraskningar. Däremot är de väl inte alltid så snabba.

Om DHL byter till posten eller fortsätter som DHL beror väl på vilken tjänst som används? I alla fall var det så förut. Minns inte hur det har varit med de senaste paketen. Allt från bike24 har kommit med DHL hela vägen. Mycket annat med posten.

kogoyo

Medlem
[1/2 OT] DHL eller UPS
Har handlat flera ggr från Tyskland och DHL kör varan hela vägen.
En gång hade jag beställt två dunsovsäckar á 3000 kr. Jag var inte hemma så DHL ställde kartongen på trappen till mitt hus. Inget tak fanns där utifall det regnade.
Senast (1 mån sen) körde dhl ut min cykel utan att avisera i förväg om tid o datum för utkörning.
En annan gång ville de inte köra ut varan en gång till utan jag fick helt enkelt hämta den på deras upphämtningsställe (5 mil hemifrån). Osv. Har fler historier ang DHL.
Mao skulle iaf jag som har många dåliga erfarenheter med dhl hellre betala extra för att få mina varor utkörda med Ups (eller nåt annat). Ups har betett sig exemplariskt vid de få utkörningar de gjort hem till mig.

Drosa

Aktiv medlem
[1/2 OT] DHL eller UPS
Välj aldrig ups! Värsta skitföretaget. Beställde grejer från frankrike och efter 2 dagar så var paketet i västerås. När jag kollade trackingen så stod det att adressuppgifter saknas och paketet snart ska skickas tillbaka. Och de har inte försökt att kontakta mig. När jag sedan på deras urdåliga sida försöker kontakta dem så är det tvärstopp. Går inte nå dem utan trackingnummer som hävdas att det är fel så där är det totalstopp. Kontaktar avs som skickar mina uppgifter som redan står på paketet till ups. Så nu får vi se....😤 Om de nu lyckas hitta vägen från Västerås till Karlstad vill säga. Tvivelaktigt eftersom de inte ens verkar vara läskunniga. Om de nu mot all förmodan kör ut skiten så är det väl kört ändå eftersom jag inte är hemma på dagarna. Jag tror ju inte att de är kompetenta nog att köra paketet till ett utlämningsställe och skicka mig ett sms om uthämtning. Så det är bara att glömma skiten och få en återbetalning på beställningen eftersom detta skitföretag inte klarar eller vill utföra tjänsten de har fått betalt för. UPS🖕! 🤮

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer