[1/2 OT] Kläder för oss som tränar

blitz

Aktiv medlem
Jag har stora problem att hitta kläder som passar. Har de senaste åren lagt ganska mycket tid på gymmet, cykling och crossfit. Detta har med tiden medfört att man har en kropp som man är hyfsat nöjd med, men det har blivit svårare och svårare att hitta snygga kläder, speciellt överdelar. Har tidigare använt mycket kläder från G-Star men det är helt kört numera. För att det skall sitta någorlunda över axlarna så måste jag upp på XL/XXL och det medför i regel att de hänger som en säck potatis runt midjan.

Jag tar gärna emot tips på vart jag kan hitta kläder som är mer anpassade för oss som håller oss i form. Gillar detaljerna som t.ex. G-Star har på många av deras plagg, tycker att enkla enfärgade "Dressman" tröjor/skjortor är lite för tråkiga.

Tack på förhand.

Rattnalle skrev:
-------------------------------------------------------
> Hålla sig i form är knappast detsamma som att
> vara en hunk.
>
> Du får börja köpa formsydda skjortor.

Så är det ju, ser mig dock inte som en "hunk" utan pga att man har ett stillasittande jobb så lägger jag en del av den tiden jag inte är med familjen på träning av olika typ. Dels för att hålla mig frisk och pigg, men givetvis finns det en del fåfänga.

Jo, man kan ju beställa specialsydda skjortor, men då blir de i regel lite tråkiga. Som nämnt gillar detaljer och det där lilla extra som vissa märken erbjuder.

Tror du frågar på fel forum. På nåt fitness-forum borde du hitta fler som är i överkroppsform. Och gillar G-Star. ;-)

Här är det tempomage och sprintlår som gäller.

Cykelträning ger en kropp som är ganska lätt att klä. Ingen onödig massa som är ivägen ;-)

Specialbeställer du borde du även kunna välja något som inte är tråkigt kan man tycka. Men det kanske krävs att man går upp en rejäl prisklass för det.

Förväntar du dig att nåt som inte är sytt för din kropp ska passa?
Skräddarsytt om du tycker det är värt det, annars måttsytt. Om du kan ha saker off the peg så tränar du inte.

Synd att stans enda riktiga jeansskräddare kånkade för två år sedan.

Freddie L skrev:
> Tror du frågar på fel forum. På nåt
> fitness-forum borde du hitta fler som är i
> överkroppsform. Och gillar G-Star. ;-)
>
> Här är det tempomage och sprintlår som gäller.

Därav OT =) Tänkte mest kolla läget, då jag ändå läser här varje dag så kan man ju alltid kasta ut en fråga och se vad som dyker upp,

Stuvstaix skrev:
> Förväntar du dig att nåt som inte är sytt för
> din kropp ska passa?
> Skräddarsytt om du tycker det är värt det,
> annars måttsytt. Om du kan ha saker off the peg
> så tränar du inte.
>
> Synd att stans enda riktiga jeansskräddare
> kånkade för två år sedan.

Förväntar och förväntar, men då träning inom många olika kategorier är så pass högaktuellt nu borde ju någon ha lagt vantarna på den marknaden.

blitz skrev:
> Stuvstaix skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Förväntar du dig att nåt som inte är sytt
> för
> > din kropp ska passa?
> > Skräddarsytt om du tycker det är värt det,
> > annars måttsytt. Om du kan ha saker off the
> peg
> > så tränar du inte.
> >
> > Synd att stans enda riktiga jeansskräddare
> > kånkade för två år sedan.
>
>
> Förväntar och förväntar, men då träning inom
> många olika kategorier är så pass högaktuellt
> nu borde ju någon ha lagt vantarna på den
> marknaden.
Problemet är att alla har olika mått. Man vill ju knappast ha baggy skit som en pundare.
Ett tips:
http://www.makeyourownjeans.com/

Det är inte skitenkelt att hitta byxor som passar om man tränar heller. Jag har tydligen kvar delar av mina fotbollsben och har skitsvårt att hitta vettiga "kostymbrallor"/slacks som jag får plats med lår och vader i. Jag har visserligen lagt ut midjan lite senaste åren men byxor storlek 58 för att få plats med benen är ju helt sjukt. Vi har ett mode som är ruggigt smalt samtidigt som det är trendigt att träna, hur fan går det ihop?

RN skrev:
> Det är inte skitenkelt att hitta byxor som passar
> om man tränar heller. Jag har tydligen kvar delar
> av mina fotbollsben och har skitsvårt att hitta
> vettiga "kostymbrallor"/slacks som jag får plats
> med lår och vader i. Jag har visserligen lagt ut
> midjan lite senaste åren men byxor storlek 58
> för att få plats med benen är ju helt sjukt. Vi
> har ett mode som är ruggigt smalt samtidigt som
> det är trendigt att träna, hur fan går det
> ihop?

Gymbrallor ! Du får grym social status på köpet.

Assoskläder måste ju anses vara tillräckligt stilrena för att ha på jobbet och ändå ha lite edge. Dessutom är de ju sydda för den framåtlutade sittställning man har vid skrivbordet. Och bra till i pris ligger de också, en vinterjacka kostar inte mer än en kavaj ur Cornelianis budgetserie.

Jag tränar också men jag ryms in i helt vanliga kläder från HM. Jag måste göra något fel.

(Absurt det här att folk tydligen verkar få stora tjocka muskulösa ben av cykling. Alla jag känner som cyklar får relativt smala och seniga ben av cykling. Definierade ja, stora nej. En snabb koll på de snabbaste på långlopp ger nog resultatet 80 procent relativt smala ben)

För att svara på frågan: det måste väl finnas massor? Jag kan inte ge tips för G-star är inte min grej men jag ser ju gymhunkar varje dag på stan och de har ju kläder på sig så kläder tycks det finnas.

s-o skrev:
> Ändringsskräddare är bra i det här läget, och
> inte alltför dyrt.

Där har du svaret. Det är försvinnande få märken som från grunden har en form som funkar för den som är är biffig/bitig/vältränad (om det inte är rena kampsports-/bodybuildinggrejor, och de är inte så festliga...), men en vettig ändringsskräddare kan för ungefär 10-15% av ett plaggs pris förvandla det från "nja, ja, okej" till "jäv-lar!".

Skjortor och sånt är ingen biggie, det finns massor av alternativ. Mitt favoritmärke gör MTM för samma pris som konfektion, vilket är perfekt för den som har udda mått eller smak.

Måste få adressen till din klädaffär, för jag har det motsatta problemet.
Sitter åt över midjan och fladdrar över axlarna ;)

Jag handlar en del på Gatt i Globen och på Manco Mode i Täby. På båda ställena erbjuder de justering av plagg för väldigt lite pengar. Tar någon dag och sedan sitter prylarna som man vill. Just G-Star hittar du nog inte där, men rätt mycket annat.

1888 skrev:
> Måste få adressen till din klädaffär, för jag
> har det motsatta problemet.
> Sitter åt över midjan och fladdrar över axlarna
> ;)

Hälsingegatan 5 i Stockholm. Affären heter Delta.

Stuvstaix skrev:
> 1888 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Måste få adressen till din klädaffär, för
> jag
> > har det motsatta problemet.
> > Sitter åt över midjan och fladdrar över
> axlarna
> > ;)
>
> Hälsingegatan 5 i Stockholm. Affären heter
> Delta.

Skojade lite, vet att min tempomage är lite för stor.
Den tycker om pilsner ;)

Tillbaka
Topp