Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Min dotter brukade säga -Jag älskar inte det/den här.Kan tycka att ordet hatar används lite väl ofta ibland.
I stället för t ex ogilla eller tycka illa om.
"Epic fury"... Lol!Inte så förtjust i att mycket beskrivs som ikoniskt eller episkt. Personer blir väldigt fort legendarer också.
Vi kan väl generalisera till alla uttryck som Hagshit tycker är "coola"!"Epic fury"... Lol!
"Varmare temperaturer" Det räcker med "varmare", "kallare" eller "högre temperatur". Varför säger folk "varmare temperaturer" ? Förstår inte.
Ja, det är samma sak.Det får mig att tänka på "billigare/ dyrare pris" istället för högre/ lägre pris.
Enligt en förståsigpåare i SvDs språkspalt så är det korrekt att säga "dyrare pris" enligt ett invecklat teoretiskt resonemang.Det får mig att tänka på "billigare/ dyrare pris" istället för högre/ lägre pris.
"Epstein fury""Epic fury"... Lol!
Epic Furry"Gemensam nämnare" brukar användas i
"Epstein fury"
Hela kontoret pratar någon form av it-svengelska. Kryper i kroppen.Ooof, har en på jobbet som pratar så. Använder även "Basically". Varje gång han gör det dömer jag honom i tysthet.
Ah, påminner mig om en stackars asiat på en konferens. Använde, i ganska uppenbar nervositet, "you know" för att fylla ut varenda antydan till oönskad paus då han letade efter orden. Blev så parodiskt att jag efter ngn minut började räkna antalet "you know". Minns inte exakt hur långt jag kom med det var tresiffrigt antal. Presentationen var 12 eller 15 minuter (minns inte säkert).Kanske inte ett uttryck men tonårsdöttrar som studerat i USA och pratar svengelska hela tiden... You Know
Bullshit!Man borde highlighta och pinpointa det onödiga användandet av engelska uttryck.
Bullshit!![]()
Gärna på en workshop där man går igenom low hanging fruits och skapar en backlog för sådan man behöver göra actions på.Man borde highlighta och pinpointa det onödiga användandet av engelska uttryck.
Fast du ser ju själv hur knöligt det blir att försöka stava med runor vars ljud inte stämmer med dagens svenska.ᛅᛏ : ᚢᚠᛁᛚ : ᚼᚢᚠᚢᚦ : ᛏᛅᚼᛁᛏ : ᛅᚾᚢᛅᚾᛏᛅ : ᛏᛁᛏ : ᛚᛅᛏᛁᚾᛋᚴᛅ : ᛅᛚᚠᛅᛒᛁᛏᛁᛏ : ᛁᚱ : ᛚᛁᛏᛁ : ᛋᚴᛅᛘᛚᛁᚴᛏ
mm, vore bra om vi kunde aligna kring det härGärna på en workshop där man går igenom low hanging fruits och skapar en backlog för sådan man behöver göra actions på.
alla hans namn på operationer låter som något hämtat från hyllan med bögporr"Epic fury"... Lol!
Så länge halva ordförrådet inte är låneord är det amorteringsfritt.’Låneord’ , betalar vi ränta? När skall de lämnas tillbaks?
Precis som den globala finansen så är det en gigantisk lånekarusell där alla lånar av alla. Vi gjorde en tidig satsning med "smorgasboard" och har cashat in bra på den!’Låneord’ , betalar vi ränta? När skall de lämnas tillbaks?
Precis som den globala finansen så är det en gigantisk lånekarusell där alla lånar av alla. Vi gjorde en tidig satsning med "smorgasboard" och har cashat in bra på den!
"Varmare temperaturer" Det räcker med "varmare", "kallare" eller "högre temperatur". Varför säger folk "varmare temperaturer" ? Förstår inte.
Ja :) eller 2 frostgrader :)Men nu kan man ju säga "5 grader varm" och "5 grader kalt" på svenska, som inte är samma temperatur. Har aldrig sett det i andra språk.
Visa bilaga 818350
Hur räknar man ut 10 gånger billigare?
Men - så 100 är 10 gånger mindre än 1000? Låter jättekonstigt i mina öron!Min uppfattning är att om man förut betalade 1000 kr då betalar man nu 100 kr.