[½OT] Kalmar IronMan 1/8 2009
Hej!
Det vore kul att veta om det finns fler Happy'iter som tänker köra Kalmar Triathlon. Fyll gärna på med information om tidigare erfarenheter av IronMan, träningen inför Kalmar samt målsättningar med årets lopp.
För mig är det debut på IronMan-distansen. Tidigare erfarenhet av triathlon sträcker sig till två stycken ploj-tävlingar, 700m-15,5km-5,2km, i Gästrike-Hammarby. Jag har för övrigt gjort Vasaloppet 4ggr, Vätternrundan 3ggr, Vansbrosimmet 2ggr, Lidingöloppet 3ggr, Gävle Halvmarathon 2ggr. Så lite erfarenhet av längre tävlingar har jag.
Träningen inför Kalmar ser ut så här:
Simning: ca 128000m sedan augusti förra året
Cykling: ca 2060km sedan årsskiftet
Löpning: ca 760km sedan september förra året
Målsättning i Kalmar:
Simningen på 1:30 (borde gå bra)
Cyklingen på 6:00 (borde gå bra)
Löpningen på 4:00 (kan bli riktigt tufft!)
Det vore kul att veta om det finns fler Happy'iter som tänker köra Kalmar Triathlon. Fyll gärna på med information om tidigare erfarenheter av IronMan, träningen inför Kalmar samt målsättningar med årets lopp.
För mig är det debut på IronMan-distansen. Tidigare erfarenhet av triathlon sträcker sig till två stycken ploj-tävlingar, 700m-15,5km-5,2km, i Gästrike-Hammarby. Jag har för övrigt gjort Vasaloppet 4ggr, Vätternrundan 3ggr, Vansbrosimmet 2ggr, Lidingöloppet 3ggr, Gävle Halvmarathon 2ggr. Så lite erfarenhet av längre tävlingar har jag.
Träningen inför Kalmar ser ut så här:
Simning: ca 128000m sedan augusti förra året
Cykling: ca 2060km sedan årsskiftet
Löpning: ca 760km sedan september förra året
Målsättning i Kalmar:
Simningen på 1:30 (borde gå bra)
Cyklingen på 6:00 (borde gå bra)
Löpningen på 4:00 (kan bli riktigt tufft!)