[½OT] Karta över Bogesund

Kung Stalle

Aktiv medlem
Jag vet att det finns en jättefin karta över Bogesund med vandringsleder och allt. Jag har ingen möjlighet att åka ut till Vaxholm och köpa en.

Så jag undrar om nån vet om den finns på nätet i höguplöst variant eller om nån kan göra en bra inscanning på den?

Tack på förhand!

Stalle

Kan det vara denna du söker efter?

bogesundslandetdf5.jpg ht=355

Den finns hos turistbyrån, men bilden här är i tillräcklig upplösning
för att kunna skrivas ut som alternativ.

Det finns även en karta som är riktigt detaljerad, orienteringskartan i 1:12500
som kostar några tior. Stor och klumpig att scanna. Jag har den om du vill låna.

Senast redigerad av en moderator:
På den allra bästa kartan "Bogesundslandet" i 1:12 500 (orienteringskarta), vet jag att det står var man kan köpa den även utanför Vaxholm. Jag har för mig att de bl. a anger Kartbutiken på Kungsgatan men jag är inte helt säker. Kan kolla upp det när jag kommer hem. Den "gröna" är bra och finns på nätet men den jag hänvisar till är bättre.

glitch skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har två kartor hemma hos mig om du vill
> låna. Nära kontoret för dig ju. Hojta till om
> du vill låna.

Är det två likadana? De där ledkartorna eller? Kan jag inte tjöööpa en av dig?

Stalle

Kung Stalle skrev:
> glitch skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har två kartor hemma hos mig om du vill
> > låna. Nära kontoret för dig ju. Hojta till
> om
> > du vill låna.
>
> Är det två likadana? De där ledkartorna eller?
> Kan jag inte tjöööpa en av dig?
>
> Stalle

Ska kolla vilka jag har hemma, det rör sig om två olika. Jag har haft två ex av ledkartan och ett ex av en annan mer detaljerad karta men jag kan ha 'slimmat' kartutbudet då jag tyckte det var onödigt att ha två ex av samma. Men hur som, jag kollar hemma. Tjööööp är det väl inget snack om ens då kartorna är gratis så hittar jag två ex av den ena donerar jag den mer än gärna.

Tjena bng, jag tänkte ta en utesovarnatt i ett av vindskydden på västra sidan men kartan är för lågupplöst för att se ordentligt. Har du den i bättre format på disk?

bng skrev:
> Kan det vara denna du söker efter?
>
>
>
> Den finns hos turistbyrån, men bilden här är i
> tillräcklig upplösning
> för att kunna skrivas ut som alternativ.
>
> Det finns även en karta som är riktigt
> detaljerad, orienteringskartan i 1:12500
> som kostar några tior. Stor och klumpig att
> scanna. Jag har den om du vill låna.

Jätteschysst och väldigt uppskattat men jag hittade en hyfsad på nätet här så jag klarar mig: http://www.traneving.se/pdf/bogesundslandet.pdf Blir det cykel i vår så köper jag nog orienteringskartan. Jag var med på en Happyride i augusti och det var riktigt schysst cykling där ute!

bjork52 skrev:
> Om du pm:ar mig din adress kan jag lägga en på
> posten till dig imorgon.

Alla leder är mycket väl uppmärkta och orienteringstavlor finns med några km mellanrum. Så om inte planeringen är halva nöjet så finns det ingen anledning att lägga för mycket tid på att jaga kartor.

Jag har inte sett att de har haft orienteringskartan till salu på länge men den andra finns att ta gratis lite överallt ute på Bogesund och på några ställen inne i Vaxholm.

calazos karta över Norra Sthlm har med bogesund och de flesta stigarna där. har man kartan som visats ovan i tråden så får man koll på hur de olika färgerna hänger ihop. Men som sagt, det är mkt som är uppmärkt vilket gör det lätt att hitta. Samtidigt finns det några småstigar som inte är uppmärkta men trevliga att köra......

Jag har en orienteringskarta över hela bogesundslandet från Multisport SM 2008. PM:a din mailadress så kan jag scanna in den och maila imorgon,

Orienteringskartan finns att köpa på bokhandeln/leksaksaffären/+ANNAT i Vaxholms centrum.

Den är bra och tillför faktiskt både det ena och det andra om man vill gräva djupare i Bogesundsterrängen.

Stalle

Kung Stalle skrev:
> Orienteringskartan finns att köpa på
> bokhandeln/leksaksaffären/+ANNAT i Vaxholms
> centrum.
>
> Den är bra och tillför faktiskt både det ena
> och det andra om man vill gräva djupare i
> Bogesundsterrängen.
>
> Stalle

Är den värd mina pengar? Du vet väl typ hur bra jag hittar på Bogesund.

Jag tror jag klarar mig med den jag hittade. Tänkte ha två vindskydd som backup om någon mot förmodan kommit på samma dumma idé. Kanske fixar orienteringskartan till våren för det var väldigt schyssta stigar där.

Aron skrev:
> Alla leder är mycket väl uppmärkta och
> orienteringstavlor finns med några km mellanrum.
> Så om inte planeringen är halva nöjet så finns
> det ingen anledning att lägga för mycket tid på
> att jaga kartor.

Tillbaka
Topp