½OT: Meteoritregn inatt fredag.

För er som missat det, just nu håller jorden på med sin årliga färd genom en grussvans efterlämnad av kometen Swift-Tuttle. Det innebär ungefär 100 "stjärnfall" i timmen.

Eftersom månen kommer att hålla sig borta inatt är det bara att ladda pannlampan och cykla ut till något mörkt ställe och hoppas att även molnen håller sig väck.

Själv ska jag nattcykla hem från jobbet (schemalagda serverjobb håller mig kvar) och passa på att spana lite på himlen.

Mer info: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=448781&previousRenderType=3

Här ska det vara som vanligt när det är himlafenomen på g, mulet alltså. Jag har nog lyckats missa de flesta månförmörkelser, solförmörkelser osv tack vare molnen.

Hot Chili skrev:
-------------------------------------------------------
> Glöm inte hjälmen, meteoriter är hårda.

Det är luftmolekyler också, dessutom är de många. Så det brukar inte bli så mycket kvar av meteoriterna efter en stund i atmosfären. Väldigt få som letar sig ned till jordytan.

iMats skrev:
> Här ska det vara som vanligt när det är
> himlafenomen på g, mulet alltså.

Du får bygga ett torn. Ett högt torn. Väldigt högt. :)

the_TnT skrev:
> Du får bygga ett torn. Ett högt torn. Väldigt
> högt. :)
>

Men gud blev förgrymmad när han såg vad människorna höll på med. Plötsligt en dag kunde inte arbetarna prata med varann, för att alla talade olika språk...
/J

bigmollo skrev:
> Men gud blev förgrymmad när han såg vad
> människorna höll på med. Plötsligt en dag kunde
> inte arbetarna prata med varann, för att alla
> talade olika språk...

Låter som en helt vanligt svensk byggarbetsplats :-p

Vad gör du på jobbet Tobbe? trodde servers skötte sig själva, och det finns program för backuptagning :)

/Mats

MatsS skrev:
> Vad gör du på jobbet Tobbe?

Har det med datorer eller telefoner att göra, då är det jag som gör det...

> trodde servers skötte
> sig själva, och det finns program för
> backuptagning :)

Visst, men uppsättning av trustar mellan olika domäner verkar inte gå att schemalägga...

Äsch, det är mulet i södra Gundeland. Hoppas det reder sig tills jag ska cykla hem (och att DNS-servern i Söderhamn reder sig snart så att jag kan cykla hem :-O

Tillbaka
Topp