½OT Polar, Tur man hade en sådan nu.

Pebben

Aktiv medlem
Polar!

Ibland händer det saker som man kanske inte tänkt sig. Och då kan det skilja sig från märke till märke hur snabbt och smidigt det löser sig. För min del gick det både snabbt och smidigt.

Jag vill ge Polar ett stort tack för den snabba och smidiga servis som dom ger om något oförutsett skulle hända. Nu hände detta ”något” mig i förra veckan. Det är inte vanligt med det händer.

Jag skulle köra igång med vinterns/vårens Trainer period efter en tids uppehåll. Men jag fick aldrig pulsen att överföras till datorn. Bytte batteri mm. Men fortfarande inget pulsvärde. Dessutom låste sig displayen på datorn. Detta hände i måndags.

Jag plitade ner ett litet brev där jag beskrev vilka problem jag hade och la detta tillsammans med datorn, pulssändaren och bältet och la detta på lådan. Tyvärr hade de redan tömt lådan då jag postade brevet.

Detta till trotts så i fredags fick jag ett brev från Polar. Och där låg ett ny pulssändare med bälte och en ny servad dator. Dom hade tom bytt batteri i den.

Det är inte helt vanligt att jag som konsument bli positivt överaskad av bemötandet vid t.ex. en reklamation eller som nu ett servisärende eller vad vi ska kalla detta. Men det händer ibland. Nu är ett sådant tillfälle. Fyra dagar från det att man postar till man har varan åter, fixad och klar.

Detta mitt cyklande vänner på nätet. Det kallar jag Servis i världsklass.

Tack för det, Polar.

Lulle skrev:
-------------------------------------------------------
> Vänta, servade Polar din dator?!

Varför servar man en ny dator? Fast jag är mer intresserad av servisen. Var det koppar, fat, tallrikar? Hur många? ;)

Och för att vara lite seriös också: gött att det löste sig så snabbt och smidigt.

Hur får man över pulsen till datorn? Alltså kan man ladda ner något program så man kan koppla min visserligen garmin forerunner 305 till datorn så man kan få sådana dära fina staplar direkt på skärmen?

Senast ändrad:
Lulle skrev:
> Vänta, servade Polar din dator?!

Ja, vem skulle annars göra det. Tomtom?

Pebben skrev:
> Lulle skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vänta, servade Polar din dator?!
>
> Ja, vem skulle annars göra det. Tomtom?

Hahahaha... Ohh SNAP! :D

Har aldrig varit impad av kvaliten på polar grejerna, men servicen har alltid varit top notch. Nu kan man väl tyvärr inte hälsa på längre i Salk-hallen, men jag upplever den fortfarande som god. Trevligt med märken som backar upp sina produkter utan snack och inte tar hutlöst betalt för detta.

Ah, det är så man ska göra. Posta utan att kontakta först och så ingen kontaktväg mer än returadress. Blir jobbigare för mottagaren att försökta kontakt än att bara fixa och returnera.
Men å andra sidan så är det väl 50/50 om man får tillbaka något alls.

jonja skrev:
> Har aldrig varit impad av kvaliten på polar
> grejerna, men servicen har alltid varit top notch.
> Nu kan man väl tyvärr inte hälsa på längre i
> Salk-hallen, men jag upplever den fortfarande som
> god. Trevligt med märken som backar upp sina
> produkter utan snack och inte tar hutlöst betalt
> för detta.

Visst kan man hälsa på. Det var bara när det byggdes om där som man inte kunde göra det.

eketjall skrev:
> Ah, det är så man ska göra. Posta utan att kontakta först och så ingen kontaktväg mer än
> returadress. Blir jobbigare för mottagaren att försökta kontakt än att bara fixa och
> returnera.

Ja vadå. Ska man ringa och störa dem, eller? Dom har ju ett jobb att sköta!

> Men å andra sidan så är det väl 50/50 om man får tillbaka något alls.

Speciellt om man bara lägger det i ett kuvert och inget mer. Då får dem gissa vem som skickat in det till dem. Blir lite roligare då.

Självklart ringde jag och talade med dem samt att jag plitade ner en liten lapp med förklarande text och kontaktuppgifter. Fan jag bor inte under en sten i skogen jag bor i Karlstad. Fast å andra sidan. Lite som under en sten i skogen är det allt. Det är ju ändå Värmland.

Rock skrev:
> Visst kan man hälsa på. Det var bara när det byggdes om där som man inte kunde göra det.

Gött då vet jag det tills nästa gång. När om det händer.

Å andra sidan fick min Polar RS jag köpte i september in fukt innanför glaset för någon vecka sedan. Lämnades på garantireparation. Polar bytte packningar mm. i klockan o jag fick den åter i fredags. I lördags hade jag fukt innanför glaset efter ett pass längdskidor... Skickad på service igen, idag.

Trist i sig men Polar är ett av få företag som jag har stor tillit till (Garmin är ett annat), så jag är helt övertygad att Polar fixar detta på ett bra sätt till slut. En av mina 2 gamla, egentligen pensionerade Polar M52 är inkallade till repetitionsövning på min handled under tiden. :)

Pebben skrev:
> Lulle skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vänta, servade Polar din dator?!
>
> Ja, vem skulle annars göra det. Tomtom?

Nu klickade det att det är cykeldatorn du snackar om… (Inte PC)

Tillbaka
Topp