13 Hills

Eapea

Aktiv medlem
13 Hills
Loppet går av stapeln på lördag 18/8 i Jönköping. http://www.laleprestanca.se/event/13-hills/
Några härifrån som kör? Har rutten filats färdigt på? Hur ligger taktiken inför den första skrämmande backen? Eller blir det en dag med njutning, cigarrökning och finkaffe vid fikastoppet? Kommer den extra backen göra den stora skillnaden? Vilken av de 13 backarna tror ni svider mest? Däcktryck? Gravelhoj?!

Det ska bli jäkligt kul att möta 260st propert klädda cyklister igen på lördag.
Lagnamn för mig och min partner: "la Piccola Coppia di Baffi"

Edit: Själv ser jag mycket fram emot första backen med 260 cyklister som trängs på en liten stökig grusväg på 130 höjdmeter. En jäkla atmosfär. Även Col de Baksida blir en höjdare. Men vackrast tror jag Muur du Gunneryd är, med ett salsgolv till grusväg och en rejäl klättring ända nere från Vättern.

Senast ändrad:
13 Hills
Jag ska köra.
Hoppas jag lyckas hänga med uppför första backen, högst tveksamt.
Är glad om jag klarar nå målet innan det stängt.
Undviker jag Ryhov är jag nöjd med dagen ??

13 Hills
MichaelOberg sa:
Jag ska köra.
Hoppas jag lyckas hänga med uppför första backen, högst tveksamt.
Är glad om jag klarar nå målet innan det stängt.
Undviker jag Ryhov är jag nöjd med dagen ??
Ja position in i första backen är viktigt om en vill vara med där framme, jag hamnade lite för långt bak förra gången. Förra året var helt klart första backen den som jag körde hårdast i. Resterande togs i maklig takt.

13 Hills
Jag kör för tredje året. Vi är ett gäng på fyra som håller ihop, förra året var vi sex.

Försöker väl vara hyfsat långt fram i första backen men tänker varken förstöra min egen eller någon annans dag med dumheter för att det det ska bli så. Vi kör på i bra fart, tar alla backar och självklart ett rejält stopp med kaffe och macka vid fikastoppet. Fokus är på att ha en rolig dag på cykeln och sedan en rolig kväll på stan...som alla år :-D

13 Hills
Kört varje år och självklart även i år :)

Slits som vanligt mellan att bara softa eller att bomba på, gissningsvis blir det det senare vad vi än bestämmer oss för att göra på lördag morgon. Finns ju bra med tid att vara mosig sen på eftermiddagen och kvällen...

Jag leder(?) även en återhämtningsrunda med fika för hugade på söndag förmiddag.

13 Hills
Jag kör. Vi kommer ta det mycket lugnt uppför första backen - min lagkamrat vurpade där förra året, och vi tillbringade någon timme på ryhov för att kolla upp hans onda hand. Han har sagt att han gärna slipper den upplevelsen igen, vilket jag klart förstår. Resten av resan blir nog också lugn pga min avsaknad av form, så vi ska skippa en eller ett par backar i början för att slippa den låååånga loopen i början. Vi sticker över öxnehaga eller något sånt för att få en genare väg direkt till klevaliden.

(OT: för en utomsocknes som jag - fasen vad det känns som en bunker när man ska ta sig in på akuten där!)

13 Hills
Jag kör!
Jag har aldrig kört tidigare men väljer min vanliga finracer.
Ser fram mot goda fikas o hamburgarbuffen (och ölen).
Vet inte vad mitt lag heter men vi är tre polare iallafall.
Jag har en ljusblå Focus med en sprittans ny dator på styret.
Får du / ni syn på mej, säg: Hej!

Väl mött

Mike

13 Hills
emilh sa:
Kört varje år och självklart även i år :)

Slits som vanligt mellan att bara softa eller att bomba på, gissningsvis blir det det senare vad vi än bestämmer oss för att göra på lördag morgon. Finns ju bra med tid att vara mosig sen på eftermiddagen och kvällen...

Jag leder(?) även en återhämtningsrunda med fika för hugade på söndag förmiddag.

Kul! Blir det pre-ride och El Duderino imorgon också?

För oss blir det nog högt tempo om det känns bra och flyter. Men framförallt spännande och alternativa vägval hoppas jag. Älskar momentet att välja väg och försöka hitta en kort (men kanske risky) väg.

13 Hills
Kommer inte komma ner till Jkpg förrän halvsent imorrn, så ingen pre-ride tyvärr.

Fylla på vatten vid halvvägsfikan räcker för min del.

13 Hills
Jag kör för andra året. Nu med lite lättare utväxling än 46-28 som lättast för 2 år sedan ;)

Ser fram emot Skarpabacken som jag bara kört i regn innan. Kör med Gravelhoj med 28mm svinsnabba däck. Gasa och ha kul blir det alltså :D

13 Hills
cerro sa:
Jag kör för andra året. Nu med lite lättare utväxling än 46-28 som lättast för 2 år sedan ;)

Ser fram emot Skarpabacken som jag bara kört i regn innan. Kör med Gravelhoj med 28mm svinsnabba däck. Gasa och ha kul blir det alltså :D

Och jag som tyckte det var lite smågnetigt med 36-25 förra året :-) Kör 36-28 som lättast i år...min första kassett på lvg som har större än 25 men sen börjar man ju bli gammal också. Annat var det när jag var på Mallis första gången för 100 år sedan och hade 52-42 med 11-23 bak :-)

13 Hills
thomaslundstrom sa:
”Friskt” är väl iofs att överdriva (17-19 grader mellan kl 11 och 18 enligt SMHI) men det är ju inte de temperaturer vi har haft resten av sommaren.

Hehehe det är sant. Ens preferenser har ju justerats en del denna sommar...
Vid behov blir det halvvägsfikan för mig tror jag.

Gränna Golfklubb kan vara ett bra bet också. Toppen av Röttle-backen. Vägen går rakt igenom banan.

13 Hills
cerro sa:

Skarpabacken ska bli spännande. Har aldrig kört den.
Jag är rädd för att det kommer gå våldsamt fort uppför första backen i år. Förra året gjorde jag 6.05 upp och snabbast var nog 5.38. Och det var på gränsen för att komma ikapp. I år finns det några jäkligt starka lag som jag tror kommer skjuta iväg i startblocken.

13 Hills
SteffoN sa:
Hej, kör imorrn taggad!!

Någon som vet om det är värt att leta efter "genvägar" från den "officiella" vägen?

Absolut. Framförallt efter första backen. Sikta ner mot stan igen till vänster istället för att hålla höger.

Vidare går det en läcker grusväg på vägen tillbaka efter Gränna Golfklubb. Som går Väster om rekommenderad rutt. Såklart en risk men det är det värt.
Ett par ställen i Huskvarna som går att kapa lite på om ni studerar hur de lagt rutten.

/ea

13 Hills
Det var sjukt kul med alla backar!
Till min förvåning blev det dock 300% mer grusväg än jag trott från början haha!
Men det ska de tåla , hojarna.
Kul med en så härlig och lugn stämning !

13 Hills
För de som är villiga att klicka in på facebook finns där nu ett mindre fotoalbum från helgen:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.2024407044257106&type=1&l=c353395515

Sjukt rolig dag må jag säga. Mycket upp och ner (hehe) som började med en attack från oss mellan 1a och 2a backen, felkörningar i 2a klättringen, en bruten kedjelänk i 4e backen som tillslut krävde brytare och kedjelås på toppen av 6e och sedan kamratskapet som bara partempo i 4 timmar kan skapa.
Fortfarande ett av de roligaste event jag känner till, i år ännu bättre än tidigare.

/Eric med Team Mustasch

13 Hills
Håller med! Mycket roligt dag, vi höll ihop gänget på fyra, höll bra fart och tog en fin fikapaus vid Kleven. Det blir nog tyvärr inte ett fjärde år på raken eftersom det troligen kommer att krocka med PBP :-(

13 Hills
Jocke77 sa:
Håller med! Mycket roligt dag, vi höll ihop gänget på fyra, höll bra fart och tog en fin fikapaus vid Kleven. Det blir nog tyvärr inte ett fjärde år på raken eftersom det troligen kommer att krocka med PBP :-(

Ajaj. Är det så illa?
PBP ligger preliminärt i kalendern för mig med. Får nog börja lobba LLS för ett annat datum till nästa år. Har ju kört 12/13 Hills från start.

13 Hills
emilh sa:
Jocke77 sa:

Ajaj. Är det så illa?
PBP ligger preliminärt i kalendern för mig med. Får nog börja lobba LLS för ett annat datum till nästa år. Har ju kört 12/13 Hills från start.

Ja, PBP startar söndag 18/8 så det borde innebära att 13 Hills går lördag 17/8. Har väl gått den helgen de tre åren jag kört vad jag minnas.

Stöttar självklart all lobbying för att flytta det till helgen innan :-)

13 Hills
2 veckor kvar till årets holmgång, 13 Hills.
Är folk taggade? Nervösa inför vilka backar arrangörerna trollat fram? Ännu mer nervösa pga 5 årsjubileum och risk för något överjävligt?

Team Mustasch kör som vanligt

13 Hills
Backarna och Rutten är släppta! Nu börjar det roliga arbetet med att fila lite rutten :D

http://www.laleprestanca.se/event/13-hills-2019/
KartanSociala1-1.jpg

13 Hills
Hur går det att filla till rutten? Har bara lyckats få ner min till 160km och 2400 höjdmeter i år. Dock känns den mycket rundare och inte så mycket fram och tillbaka som den föreslagna.

13 Hills
otzii sa:
Hur går det att filla till rutten? Har bara lyckats få ner min till 160km och 2400 höjdmeter i år. Dock känns den mycket rundare och inte så mycket fram och tillbaka som den föreslagna.

Lite svårare i år än förra året är det ändå. Jag är nere på 158 nu med 2250hm. Motsatt håll...

13 Hills
Känns som de flesta borde gå det hållet. Men bra jobbar jag får helt enkelt jobba vidare imorgon och hitta speciellt de sparade höjdmeterna.

Senast ändrad:
13 Hills
Årets svenska influencer / "märkesamassadörevent" är på G. Ska bli kul att följa i 2 månader framåt på Instagram. Närå, ska bli kul faktiskt. Verkar vara ett bra event. Är void sponsor i år?

13 Hills
Tack för ett kul rejs! Det var lika jobbigt som jag tänkt med Klevaliden två gånger. Nyheten till Utsikten var kul även om det var rätt trångt på väg ner med möte.

Tillbaka
Topp