188 cm, scott spark 29 stl L/XL ?

Fredrik145

Ny medlem
Hej
Provsuttit båda storlekarna idag och det vore toppen med lite tips. När jag sitter på L stl blir det till att hissa till ca 3 (?) kvar på 10 cm (?) skalan på stolpen ett tydligt drop ner mot styret. Med förhållandevis korta ben och längre överkropp känner jag också att avståndet till styret känns kort.

När jag sitter på XL cykeln, känns det mesta bättre geometriskt. Så när som på att det är en...ganska stor cykel.

Cykeln köps för långloppscupen och cykeln ska användas till liknande cykling hemma.

Väldigt tacksam för tips och råd

Fredrik

Jag är 186 cm och large är kanon för mig. Har en 2013 920 Spark. Ta kontakt med en bra handlare som har bra kontakt med Scott så får du bra hjälp att hitta rätt.

Bor du i märheten får du gärna titta på min.

Är 183 o har Large på min spark 900. Tror den kan va precis för liten för dig, jag funderar på längre stem för att den lite kort för mig. Tror XL e perfekt för 188'
Men prova först. Bikefit i en butik, på en XL o testa.

Inget snack om en L. Han vill väl inte ha ett godståg i skogen. Jag är 187 och kör en L med kort styrstam.

Vad är det med användarna på det här forumet och denna förkärlek för barnstorlekar? Räcker det inte med att ni lurade på Jenny W en för liten hoj att sadelstolpen blev för kort?

En karl på 1.88 ska ha en XL.

Mr Orange skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad är det med användarna på det här forumet
> och denna förkärlek för barnstorlekar? Räcker
> det inte med att ni lurade på Jenny W en för
> liten hoj att sadelstolpen blev för kort?
>
> En karl på 1.88 ska ha en XL.

+1

Tack för feedbacken !!!! Super ! Det blir en xl. Lngden går nog att få till om man byter 90 mm styrstam till 110/120 på L. Droppet som blir känns mer tveksamt under långa (med min fart) race. Det blr ett större drop på Spark än min förra som jag trivdes med.

Tillbaka
Topp