29 29or

29 29or
Mycket intressant att se så många olika tillverkare av 29or det visste jag inte. Jag själv kör en Gary Fisher129 årsmodell 2004 mycket nöjd. Köpte ny dämpare förra året Reba race mycket nöjd. Jag undrar vilka andra märken som tillverkar dämpare till 29or samt vad finns det för bra däck jag själv kör på IRC Notos funkar ganska bra. Är det CC som har störst utbud av däck eller finns det någon annan ställe.

29 29or
Väntar prisbesked från Tjeckien på en intensiv spindel. Får svar i början av nästa vecka. USE anti-dive-gaffel eller Pace om USE:n blir så där äckligt dyr som den ofta tenderar.. Om det blir en sån så kommer jag att göra allt i min makt för att genomföra förändringen som Tobias/Frost föreslår. Genialt helt enkelt. För den är verkligen tokigt brant i styrvinkeln som full-29".

Har fått pris av Daner på Niner Rip, men det blir tyvärr lite mäktigt trots nedgraderat komponentval. Sverige har, också tyvärr, för tillfället svårt att konkurrera med EU.

Däremot kan man göra fynd på REA. Hade en Gary Fisher Paragon framför näsan för 11500:- hos min SLBS men den hann bli såld innan jag fick ändan ur vagnen. Den var dessutom uppgraderad till SRAM X.0.. Synd. :(

Slingshoten är ju en gammal dröm som någon gång i livet måste få gå i uppfyllelse. Den är dessutom det billigaste alternativet. Dumt bara att den inte går att beställa som komplett hoj. Fanken.

29 29or
Blir nog en Lenz Leviathan för mig, med 4" i baken.
Ska bestämma mig i slutet av månaden.
DSCN5409.JPG ht=540

29 29or
Daner skrev:
-------------------------------------------------------
> Fick bilder från an av mina Niner kunder på
> Continenten. Hans E.M.D. 9 blev fin, tycker jag:

Droolllll!

HomerSimpson.jpg_160_border_000000.jpg ht=163

29 29or
Ja, Niners komprimerade ramar är superfina!

Mailade förresten lite med Slingshot i helgen. De ska tydligen återkomma med något jag inte gärna kan tacka nej till.. Ska bli riktigt kul att höra vad de har att säga!

29 29or
Hittade den här i senaste MBA, vill-ha-faktorn är hög men kan tänka mej att jag är en av få som tycker det är en bra ide. 29" fram och 26" bak. Precis så vill jag ha det. :)

Grymt snygg sak. Färgen, rören, gaffeln, SS... *dreggel*

Trek_69er_side_view.jpg

29 29or
Snart dags för en 29er Happyride väl?
Väntar för närvarande på en Niner EMD-ram från Daner. Sitter under tiden och dreglar på mtbr.com och deras 29er-forum.

Det är något visst med 29ers komposition tycker jag. Mer harmoniska i geometrin på något sätt...
Wily-35.JPG ht=544

Hela tråden med fina 29-cuklar: http://forums.mtbr.com/showthread.php?p=32092

ps
snygg headbadge
~K

Senast redigerad av en moderator:
29 29or
gandhi skrev:
> Det är något visst med 29ers komposition tycker
> jag. Mer harmoniska i geometrin på något
> sätt...

Word. De ser lite lugnare ut på nån vänster. Mer pålitliga.

29 29or
Daner skrev:
> Fick bilder från an av mina Niner kunder på
> Continenten. Hans E.M.D. 9 blev fin, tycker jag:
>

Sweet! Då vet jag vad som väntar mig ;-)
~K

29 29or
Velocity har en ny fälgmodell till 29ers på gång som heter Blunt.
Har precis beställt Velocity Synergy OC till Ninern. Nästan så man ångrar sig en smula (borde kanske ha satsat på Bluntfälgarna).
velocity_blunt.JPG ht=486

28 mm breda.

~K

29 29or
Klok satsning av Velocity, de fyller derkligen ett hål i deras sortiment. Har du sett nåt om vikt på dem? Jag hoppas att de är jättemycket tyngre än mina VXC (24mm breda, 462g) så jag slipper känna ångern.

29 29or
Lekeberg skrev:
> Klok satsning av Velocity, de fyller derkligen ett
> hål i deras sortiment. Har du sett nåt om vikt
> på dem? Jag hoppas att de är jättemycket tyngre
> än mina VXC (24mm breda, 462g) så jag slipper
> känna ångern.

Sorry, 480g (känner ångern komma krypande) Synergy (23mm) väger 490g... Men jag kommer säkert bli nöjd med dem också...
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=274756

~K

29 29or
Lekeberg skrev:
> F-ckin shitass! ;P
>
> Hur som helst ett par finfina fälgar. Hoppas de
> gör dem med sundare loggor så småningom.

Är du nöjd med VXC-fälgarna? Har du varit ute och luftat dem än?

29 29or
Nöjd hittills, men inte lekt med dem än. Väntar på lite kedjesmörja och en hjälm. VXC:orna ser ju klart bra ut, men klistermärkena åker nog av när jag lägger sista handen vid hojen. :)

Tillbaka
Topp