29" stel framgaffel med boost och bra däckutrymme?

dnleriksson

Aktiv medlem
Har massa grejer ligger i lådor som borde sitta på en cykel istället så när Planet X erbjöd Big Dog för 249£ råkade jag köpa en ?
Har väl det mesta, men framgaffel ställde till det för mig. Vill inte lägga för mycket pengar på en sån då det här blir en cykla med dottern/lek/extra-cykel för jag kör fs i skogen, men verkar ju omöjligt att hitta nåt vettigt för mindre än massa tusen.

Har ni några tips? Föredrar utseende likt Niner, men On-One's är helt ok och bra pris, men den verkar ju aldrig komma i lager igen och sen är det fel färg men det går ju lösa med lite lack! Vill ha en svart helst.
niner-rdo-boost-with-15-mm-axle.jpg
FOOOBZ29_P3.jpg

surlys krampus ifall du vill ha 29x3"
surly karate monkey om du vill ha lite kortare ac och kanske 2.6" ?

Jag har Selcof-gaffeln som Planet-X säljer och den funkar utmärkt. Ser i stort sett identisk ut med Niner-gaffeln, tar förmodligen utan problem ett 3-tumsdäck och har 500 mm A-C.

R0230050.jpg

Tänk på att om gaffelröret är av kolfiber så behöver du en expandermojäng istället för stjärnmutter.

Makten, sett din tråd och den där är jättefin som hela cykeln ?? Lite dyr för mitt bygge dock!

Egress, den såg bra ut och rimligt pris! Ska kolla närmare på den!

Aerlite-gaffeln ser helt identisk ut med Selcof:en. Säkert samma generiska kinesgaffel med annan logga. Och ja, Planet-X har verkligen slumpmässig prissättning. Nu kostar gaffeln 249 pund medan jag gav 299 för ram + gaffel. Ramen går på 599 i nuläget. :oops:

Oj, du fick ju ruggigt bra pris!! Blir nog Aerlite, men den säljs utan axel och tänkte mig en utan snabbkoppling så ska hitta en bra sån också innan beställning.

Har Aerliten själv. Var i en liknande situation som TS och har inget att anmärka på hittills. Mest prisvärda gaffeln jag hittade (åtminstone hos de vanliga nätbutikerna) samt väldigt gott om utrymme.

Att den dessutom både känns gedigen samt har en förvånansvärt bra finish var en fin bonus.

Hej
Har just monterat aerlite gaffeln på min procaliber.
Åkt ca 5 timmar grusväg nu. Har heller ingenting att anmärka på. Vikten stämde bra med den angivna.
/mackan
FE44B6C5-A63C-44A5-B108-662CAE506385.jpeg

Hoppas väl bara att den där passar då... Dåligt med info på övriga, men Deda är 23,5mm.

Hur är det med bromsfäste? Vilken storlek på skiva är Aerlite gjord för så jag vet om jag har en adapter för 200 eller om jag måste köpa?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp