...

...
Om du inte behöver dem cykelrelaterade funktionerna eller möjlighet att föra över resultatet till datorn så kan du göra som mig och välja en av Polars enklare jag tog mod A5 för 900 kr och den funkar mycket bra för att just visa pulsvärden och kcal förbränning vilket är nog för mina behov.

Men även Sigmas funkar säkert lika bra så kolla på pris och tillgänglighet, en sak som talar till Polars fördel är deras erkänt fina service vid ev problem och garantiärenden.

Bosse

...
Versus skrev:
-------------------------------------------------------
> http://www.cyclecomponents.com
>
> En sådan använder jag när jag hojar/joggar. Funkar
> sketbra =)
>
> --------------------------------------------------

Samma här, Sigma PC 15 är kanon.

Killen frågar efter en "enkel" pulsklocka och folk föreslår värstingmodeller för över 3000:- ;)

...
Någon Polarmodell med kodad överföring, så att du inte störs av andra pulsklockor, elledningar och dylikt. Finns från en tusenlapp ungefär. Sigmas modeller saknar kodad överföring, det kan bli riktig kaos om du går på spinning exempelvis. :D

...
Jag kör med Polar F6 och är kanon nöjd.
Lagrar veckans träning/cykling i minnet som man sedan kan skicka upp till sin träningsdagbok hos Polar :-)
Lätta att ställa in.
Egen Zon verkar funka bra.
Kostar ca 1000:-
Mvh T

...
bobanovic skrev:
> Någon Polarmodell med kodad överföring, så att du
> inte störs av andra pulsklockor, elledningar och
> dylikt. Finns från en tusenlapp ungefär. Sigmas
> modeller saknar kodad överföring, det kan bli
> riktig kaos om du går på spinning exempelvis. :D

Jag har Polar S625X, den bör ha kodad överföring. Jag får ändå över 200 i puls (jag har 185 i maxpuls) och över 70 km/h (också osannolikt) i hastighet när jag åker bredvid järnvägsspår och under stora elledningar. Ska kodad överföring skydda mot sådant?

...
soulbrorsan skrev:
> bobanovic skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Någon Polarmodell med kodad överföring, så
> att du
> > inte störs av andra pulsklockor, elledningar
> och
> > dylikt. Finns från en tusenlapp ungefär.
> Sigmas
> > modeller saknar kodad överföring, det kan
> bli
> > riktig kaos om du går på spinning exempelvis.
> :D
>
> Jag har Polar S625X, den bör ha kodad överföring.
> Jag får ändå över 200 i puls (jag har 185 i
> maxpuls) och över 70 km/h (också osannolikt) i
> hastighet när jag åker bredvid järnvägsspår och
> under stora elledningar. Ska kodad överföring
> skydda mot sådant?

Jag trodde också det först, har samma problem på min 725, ibland ska sägas. Jag har fått förklarat för mig att störningarna vid järnvägsspår beror på starka magnetfält som påverkar mätaren, alltså har det inte att göra med den kodade överföringen som gör att ingen annan klockas signal kan påverka mätaren.

...
bobanovic skrev:
> Någon Polarmodell med kodad överföring, så att du
> inte störs av andra pulsklockor, elledningar och
> dylikt. Finns från en tusenlapp ungefär. Sigmas
> modeller saknar kodad överföring, det kan bli
> riktig kaos om du går på spinning exempelvis. :D

elledningar hjälper väll ädnå inte kodat bälte emot. vid stora kraftledningar uppstår kraftiga magnetfällt. (inte så konstigt, 16000 Volt vid järnväg, 20-130 000 V vid regionsnät o 400 000 V vid stamnät, blir lite magnetfält då :D). bältet funkar ju troligen så att den mäter de elpulser som styr hjärtat genom att mätas dess magnetfällt som är litet, men finns där. hastigmätaren mäter oxå magnetfältet från magneten på eker i hjul. du kan ju tänka va som händer när du paserar stark magnetfällt som tar över :D den snappar upp det istället. kodat bälte innebär bara att när man synkar bandet/bältet med klockan så låser sig klockan till det bältet som de just då synkas med o tar inte in nå annat bältes signaler, medans ett okodat bälte inte har nån kod som klockan kan låsa till o den kan därmed ta in den signal som är starkast, oavsett vem bältet sitter på. men detta har inget med magneter o liknande o göra. så måste vara själva avläsningen som störs av magnetfält.

men åter till ämnet, va hade du tänkt lägga, Polar tycker ja har vissa fördelar som gör att ja skulle välja dem först i alla lägen. polar s120 o s150 är ju fina klockor som finns till rimliga summor. men vet ju som sagt inte vad du hade tänkt lägga ut.

Senast redigerad av en moderator:
...
alla kommer me bälte då det är väldigt mycket svårare att läsa av pulsen ute vid handled o fingrar, där funkar knappast en som läser av hjärtats elektriska arbete :D S120 duger för de flesta, o har basicfunktionerna, + att den har lite minne så man kan kolla efter vilket ja tycker är en riktigt bra egenskap. S140 finns oxå till bra priser, men inte till under 1000 kr.

dessa tycker ja är prisvärda:

http://www.letro.se/default.asp?pag...op/shopfiles/shopartinfo_mer.ASP?ProdId=18952

http://www.letro.se/default.asp?pag...op/shopfiles/shopartinfo_mer.ASP?ProdId=20486

http://www.letro.se/default.asp?pag...op/shopfiles/shopartinfo_mer.ASP?ProdId=20485

Tillbaka
Topp